Ferm accugereedschap

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Het is te proberen voor die prijs , en ook nog 20 volt dus iets sterker als 18 volt .

Succes Willem
Dat is niet helemaal waar, in gereedschaps commercie land zijn sinds een tijd veel accu systemen "omgenoemd"

Mijn bosch pro 10,8 volt boormachine heet nu "12 volt"

Datzelfde trucje is gedaan met de 18 voltsystemen, die worden domweg nu 20 volt genoemd.

Er worden cellen gebruikt die x,x volt hebben, die kunnen niet uitkomen op 12 of 20 volt, wel 10,8 14,4, bijvoorbeeld

Ze benoemen nu het maximale voltage in het systeem en vroegrr het gemiddelde


Dat doet milwauke en andere merken ook nu dus. Puur marketing "kijk ons eens iets nieuws hebben"

En dan nog, 20 volt zegt niks, mijn 14,4 volt panasonic heeft meer koppel in NM dan menig 18 volt accutol, staar je daar dus niet blind op, al helemaal niet bij producten uit de onderkant van de markt
 
  • Leuk
Waarderingen: close

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Als je een adapter voor de accu's naar je favoriete merk kunt vinden zoals beschreven in het draadje van @Wim Kluck heb je wel extreem goedkope accu's....

Ik denk trouwens als je een extra accu schoever zoekt voor erbij je dit best kunt doen
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Je weet wat ik van de Action vind: opkopers van afgekeurde partijen van derden. Een partij apparaten die door Ferm is afgekeurd - ik zou mijn handen er niet aan branden...

persoonlijk vind ik dit een fikse uitlating, heb je daar een link van om dit te onderschrijven? en wat bedoel je dan met "afgekeurd".

hebben we het dan over items die een veiligheidskeuing niet hebben doorstaan of iets dergelijks?

wat moet ik me hierbij voorstellen?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zaken als overjarige lijm, en producten van modellijn van vorige jaren. Dat soort dingen (kijk maar op de verpakkingen en zo. Hoe het met electrospul precies gaat weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat normale verkopers van (o.a.) Ferm zouden accepteren dat de Action exact dezelfde apparatuur (specs) verkoopt - daar MOET dus een addertje onder het gras zitten.

En met potentieel gevaarlijke apparatuur (electra; borend en verspanend gereedschap) zou ik mijn eigen veiligheid niet in handen van de opkopers van de Action leggen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Zaken als overjarige lijm, en producten van modellijn van vorige jaren. Dat soort dingen (kijk maar op de verpakkingen en zo. Hoe het met electrospul precies gaat weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat normale verkopers van (o.a.) Ferm zouden accepteren dat de Action exact dezelfde apparatuur (specs) verkoopt - daar MOET dus een addertje onder het gras zitten.

En met potentieel gevaarlijke apparatuur (electra; borend en verspanend gereedschap) zou ik mijn eigen veiligheid niet in handen van de opkopers van de Action leggen.
dit geeft al een hele andere lading dan je eerdere post.
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Zaken als overjarige lijm, en producten van modellijn van vorige jaren. Dat soort dingen (kijk maar op de verpakkingen en zo. Hoe het met electrospul precies gaat weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat normale verkopers van (o.a.) Ferm zouden accepteren dat de Action exact dezelfde apparatuur (specs) verkoopt - daar MOET dus een addertje onder het gras zitten.

En met potentieel gevaarlijke apparatuur (electra; borend en verspanend gereedschap) zou ik mijn eigen veiligheid niet in handen van de opkopers van de Action leggen.
Toevallig werk ik zelf voor een Duitse discounter en wat je hier omschrijft is je reinste onzin. Het enige addertje is hetzelfde addertje als bij Ryanair en andere discounters, je moet niet teveel opsmuk er omheen verwachten. Ik kan me zomaar voorstellen dat een Ferm juist graag bij de Action ligt omdat ze al aan de onderkant van de markt zitten en ineens een miljoenenpubliek aanboren dat voorheen onbereikbaar was, immers de Actrion trekt een ander publiek dan de bouwmarkten. Voor specifieke acties kan gelden dat er een overproductie is geweest waar men vanaf moet of dat men mensen wil lokken om op hun accusysteem te komen. De mythe dat discounters troep verkopen moet de wereld uit. Daarmee zal ik niet zeggen dat dit de beste kwaliteit is uiteraard, dat vindt je elders. Maar de producten van de discounters worden veel beter gecheckt dan door menig webshop of speciaalzaak, dat kan ik je wel vertellen. Onderschat de inkoopkracht van discounters niet.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Kijk naar wat Ferm in zijn catalogus aanbied en wat de Action onder Ferm verkoopt - het lijkt niet eens op elkaar...
Een persoonlijke aversie tegen een type winkel is tot daar aan toe.... maar als je dan wat roept zorg dan dat je in ieder geval dat je een heel klein beetje weet waar je het over hebt.

Hier is het gewoon zo dat Ferm (exclusief) voor Action al deze spullen laat maken. Of nog waarschijnlijker, Action bepaald wat er gemaakt wordt in een fabriek in China en betaald Ferm een licentie voor het gebruik van de naam. Beiden blij, en consumenten zien iets van een bekende naam op de producten. Eigenlijk precies wat Ferm normaal ook doet maar dan zonder de marge voor dealers.....

De tijd dat er ook maar iets als restpartij bij de Action lag is minstens zo'n 10jaar geleden. Ze zijn simpelweg veel te groot. Ze kopen alles of bij de groothandel of rechtstreeks bij de fabrikant. En dat laatste steeds meer in grotere volumes. Ook bij de A merken tegenwoordig waar hele batches specifiek voor Action worden geproduceerd.

Zeg gewoon dat je het niets vindt maar kom niet aan met dingen als afgekeurd of restpartij.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ik ga voor een groot deel met Henk Verhaar mee. Lijmen kitten en tape van A merken zitten vaak tegen de houdbaarheids datum aan. Ja A merken moeten ook partijen kwijt of willen bulk verkopen. Vaak waar ze voorraad te veel van hebben of die niet goed lopen. Zelf heb ik ruim een jaar geleden copenhagen gold kwasten bij de action gekocht. Een stuk of 20. Enkele zitten nu een jaar in water samen met mijn oude kwasten. Twee weken geleden wilde ik ze weer gebruiken viel de steel van de action kwast af. Lijm losgelaten. Bij mijn "echte" copenhagen gold is niets mis mee. Er zijn genoeg fabrieken in china die stickers plakken op dezelfde machine voor een ander lees Ferm of parkside en vele andere je kunt geluk hebben maar er zijn te veel partijen die aan een machine van 2 of 3 10tjes willen verdienen. Dit gaat altijd ten koste van de kwaliteit en service. Dat laatste lossen enkele op door gewoon de aankoopprijs terug te storten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Kijk naar wat Ferm in zijn catalogus aanbied en wat de Action onder Ferm verkoopt - het lijkt niet eens op elkaar...
Henk mijn oude inkoop organisatie zit vlak bij Ferm, het pand is gigantisch. Inkopers zijn er wel eens binnen geweest en er ligt vanalles. Ik denk dat nog geen 10% in hun catalogus staat.
Voor mij blijft het troep waar je van weg moet blijven. Nu weet ik dat dit een ongenuanceerde opinie van mij is.
Niet alleen Ferm maar alle machines in het allergoedkoopste segment. Ik heb ook wel eens toebehoren bij de Lidl gekocht maar bijna altijd valt het tegen. De houtbeitels waren een uitzondering. De eerste japanse zagen voldeden prima maar de laatste waren bagger. Gebruik ze nu voor het zagen van gipsplaten.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Bedankt voor de reacties, ik ga toch maar sparen voor een nieuwe Metabo accuboor.
Die ik nu heb gaan al een jaar of 20 mee
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Wat "tegen de houdbaarheidsdatum" betreft: dit gebeurt bij wasmiddelencapsules bij de AH en Jumbo net zo goed (weet ik van een Miele monteur). Als die capsules in de aanbieding zijn, zitten ze tegen de houdbaarheidsdatum aan.

En wat de spullen van de Action betreft: Pattex houtlijm ben ik tevreden over. Die Copenhagen Gold kwasten dan weer niet. Die houden de verf niet goed vast.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Je moet dergelijke goedkope machines per stuk bekijken, je kunt nooit uitgaan van een overkoepelende 'kwaliteitstandaard' van het merk. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Ik heb bijvoorbeeld een Chinese klopboormachine van Ferm die ik al 15 jaar heb en al ernstig misbruikt heb, diverse keren gerepareerd en het werkt nog goed. Daarentegen heb ik ook machines van de gerenommeerde merken in handen gehad waarvan ik dacht van "hoe kunnen ze het bedenken".

Trouwens, ook al mijn werkstukken zitten in elkaar met Action Pattex lijm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.