Ferm 330710 Aandrijfriem/v snaar kapot

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Goedemorgen Forummers,

Ik heb een ferm band/schijf schuurmachine (Model 330710) gekocht. Alleen zit de aandrijfriem te los en draait de poelie door. Aan de riem te zien is deze duidelijk versleten. Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe aandrijfriem. Ik heb flink zitten googlen, maar kan helaas nog niks vinden. Weet 1 van jullie misschien waar ik zo'n riem kan kopen?

Met vriendelijke groet,

Rien ter Beek

78124-8053f7b3a101ee7eb07208a5fb634271.jpg
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik moet ergens een naam van een duitse site hebben waar ze een heel breed assortiment hebben van reserveonderdelen van allerlei machines. Had ook voor mijn eigen doel al eerder deze week die Duitse site gezocht. Tot nu zonder resultaat.

Maar goed, misschien dat ATD iets heeft:

Vaak staat er op de riem een typeaanduiding. In dat geval is het zo gepiept. Maar misschien door ouderdom (van de riem :) ) onleesbaar.

Heb je al op de site van Ferm reserve-onderdelen gezocht?

Waardoor is de poelie los geraakt?

Klaas
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Ik moet ergens een naam van een duitse site hebben waar ze een heel breed assortiment hebben van reserveonderdelen van allerlei machines. Had ook voor mijn eigen doel al eerder deze week die Duitse site gezocht. Tot nu zonder resultaat.

Maar goed, misschien dat ATD iets heeft:

Vaak staat er op de riem een typeaanduiding. In dat geval is het zo gepiept. Maar misschien door ouderdom (van de riem :) ) onleesbaar.

Heb je al op de site van Ferm reserve-onderdelen gezocht?

Waardoor is de poelie los geraakt?

Klaas
Dank voor uw reactie. Doe poelie is niet los.

Met vriendelijke groet,

Rien ter Beek
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Hallo Rien,

Ik had hetzelfde met een oudere kolomboormachine.
Een bezoek aan een garage of auto onderdelenhandel (Ferweda oid) heeft mij geholpen.
Oude riem meenemen, en kijken welke maat er het dichtste bij in de buurt komt.

Success!
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Hallo Rien,

Ik had hetzelfde met een oudere kolomboormachine.
Een bezoek aan een garage of auto onderdelenhandel (Ferweda oid) heeft mij geholpen.
Oude riem meenemen, en kijken welke maat er het dichtste bij in de buurt komt.

Success!
Ik ben naar de plaatselijke onderdelen zaak geweest en heb hem gevonden. Bedankt voor de tip!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.