Even voorstellen: Bub

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
Beste leden,

Na half jaar lezen dacht ik dat het nu wel eens tijd werd om een account aan te maken, dus ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Bub (niet mijn echte naam, maar groot deel van de mensen kent me zo) en ben 28 jaar.

Ik heb nooit eerder een account aangemaakt omdat ik 28 ben en pas sinds drie kwart jaar echt actief bezig ben met houtbewerking daarvoor altijd wel veel geklust met mijn vader en ooms. Maar nu actief begonnen omdat ik verhuisd ben van een studenten huis naar een “normaal huis”. Mijn nieuwe huis had meer ruimte om te klussen en bracht een unieke kans met zich mee om al mijn meubels zelf te maken. Ik heb mijn huis gevuld met meubels die nog uit mijn studenten huis kwamen, maar ben nu in het proces om alle meubels te die ik kan maken zelf te maken.

Dus in de tussentijd is er een eettafel voor 6 personen gemaakt, een kleine koffietafel, een gang meubel voor de ouders van mijn vriendin en een aantal snijplanken. Wat moet er nog gebeuren: grote koffietafel, vitrinekast voor de keuken en misschien nog een tv-meubel. Door Corona zijn mijn vorige projecten eigenlijk allemaal vrij snel gegaan, maar nu werk wat drukker wordt en het eerder donker wordt gaat alles gelukkig wat langzamer.

Met vriendelijke groet Bub.
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
Als er interesse is kan ik wel een paar fotootjes plaatsen van de projecten die al af zijn?
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
wij hebben ALTIJD interesse . . . tot we jou laten weten dat het niet meer hoeft :ROFLMAO:
Ik wilde heel trots een aantal foto's plaatsen, maar die zijn te groot om te plaatsen. Ik zal morgen even kijken of ik de bestand grote kan verkleinen zodat ze geplaatst kunnen worden.

Wordt vervolgt!
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
wij hebben ALTIJD interesse . . . tot we jou laten weten dat het niet meer hoeft :ROFLMAO:
Poging 2:
.albumtemp-2.JPG
.albumtemp-3.JPG
Mijn keuken tafel.
.albumtemp-4.JPG
Mini koffie tafel. Ik heb het gevoel dat ik de achterste plank netter geschaafd heb dan de voorste dus ga deze denk nog een keer schaven nu mijn schaaf skills wat beter zijn geworden en mijn schaafmes een heel stuk scherper.
.albumtemp-6.JPG
Nu ik deze foto's zo zie ik ik wel een vrij duidelijke style. Hout, ijzer en zwarte verf. Ps. de lade heb ik niet gemaakt die heb ik gekregen van de persoon waarvoor dit kastje was.
.albumtemp-7.JPG
.albumtemp-8.JPG
En nog een aantal snijplanken die ik het afgelopen tijd heb gemaakt als side projects. Beide foto's zijn zonder olie wat ze nog stukken mooier gemaakt heeft!

Ik hoor graag jullie mening en verbeter punten!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Welkom! Het houtbewerken geleerd hebben van vader en ooms, dat klinkt bekend. Ik ben ooit begonnen onder het toeziend oog van mijn opa, en heb later veel geleerd van o.a. dit forum en internet/youtube, en door dingen te proberen.
Als je al begint met zulke projecten, waar eindigt het dan? Dit ziet er zeer professioneel uit voor een starter...

Die strook middenin de keukentafel, is dat epoxy of is dat ook staal? En gaan de planken van de tafel niet werken (krom staan)? Het lijken me vrij brede segmenten, normaal zegt men dat je segmenten gebruikt van max een cm of 10 breed en dan de jaarringen om en om legt en verlijmt.

Maar als je nog wat uitdagingen wilt? Een kastje met zwaluwstaartverbindingen, de volgende snijplank kopshout, ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bub

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
Welkom! Het houtbewerken geleerd hebben van vader en ooms, dat klinkt bekend. Ik ben ooit begonnen onder het toeziend oog van mijn opa, en heb later veel geleerd van o.a. dit forum en internet/youtube, en door dingen te proberen.
Als je al begint met zulke projecten, waar eindigt het dan? Dit ziet er zeer professioneel uit voor een starter...
Ik neem het als een compliment. Denk dat mijn vader en ooms mij een goede start gegeven hebben. En zeker wat handige kunstjes en trucjes geleerd hebben.
Die strook middenin de keukentafel, is dat epoxy of is dat ook staal? En gaan de planken van de tafel niet werken (krom staan)? Het lijken me vrij brede segmenten, normaal zegt men dat je segmenten gebruikt van max een cm of 10 breed en dan de jaarringen om en om legt en verlijmt.
De strook in het midden is staal, omdat de tafel anders wat vreemde afmetingen kreeg. Dus heb ik een 10 cm stalen balk tussen de twee eiken schaaldelen geplaatst om de juiste afmetingen te krijgen voor een 6 persoons tafel (90 cm breed en 200 cm lang). De stalen balk is ook gelijk het verbindingsstuk met de schaaldelen (via c kanaal met genoeg ruimte dat het hout kan werken) en de V (I balk).
Maar als je nog wat uitdagingen wilt? Een kastje met zwaluwstaartverbindingen, de volgende snijplank kopshout, ...
De volgende snijplank die ik ga maken is met kopshout, dat wilde mijn vriendin ook graag proberen. De zwaluwstaartverbinding ben ik aan oefenen maar ik als perfectionist kan nog niet met het resultaat leven.
 

YorGal

Actieve deelnemer
18 okt 2019
34
13
Brunssum
Zeker alles om de Corona verveling te overkomen. Als mijn gok goed is hoe jou IG account heet, dan ben jij de persoon die mij over deze site vertelde zelfs.;)
Ha! inderdaad, dan kennen wij elkaar al enigszins! Overigens de snijplanken zijn nog mooi geworden 😁
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.