Ervaringen op marktplaats

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
En als iemand aangeeft iets heeel graag van je wil kopen.. Wat is er dan nog mis met een aanbetaling via de bank?
Als men dit doet.. Dan weet je tenminste dat je met een serieuze koper temaken hebt.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Of gewoon geen reactie meer.

ook irritant de hoogste bieder zijn endan zien dat de ad op gereserveerd gaat en er blijkbaar om de biedingen heen afspraken zijn gemaakt

Bieden heeft niet zo veel zin, anders dan een prijsbepaling, maar die kan je zelf ook gewoon doen door veel advertenties te vergelijken. Persoonlijk contact opnemen zorgt in mijn gevallen vaak voor betere deals die sneller afgewikkeld zijn. het zal gek zijn als je zelf als eerste gaat bieden en dan wachten totdat iemand erover heen gaat? kan je daar weer overheen bieden en ben je 1. meer geld kwijt en 2. kost je meer tijd.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb denk ik langzamerhand tientallen dingen via MP gekocht. Jaren geleden waren dat tweede hands Nikor objectieven en zelfs een Nikon body. Ik had toen de regel alleen telefonisch te onderhandelen en de spullen af te halen. Ging (toevallig?) heel goed.

Later toen mijn houthobby tot bloei kwam, kocht ik ook veel via MP. Ik bleef aan de regel vast houden dat ik alleen onderhandelde met mensen die in de advertentie al een tel. nr. opgaven. Ik ben vanwege gemak afgestapt van ophalen en laat het sturen. Eén keer een probleem tgv slecht verpakt en een enkele keer dat nadat ik een telef. overeenkomst had de verkoper alsnog zwichtte voor een hoger bod. Echt bedrog heb ik tot nog toe niet ondervonden.
Wél sterk de indruk dat vriendjes van de verkoper bieden.


mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wat ik ook wel zie is dat mensen heel laag beginnen te bieden en de volgende er dan 5 euro bovenop doet terwijl dat in mijn ogen dan nog geen faire prijs is.
Als ik datgene dan graag wil bel ik de verkoper op en doe een bod wat een in mijn ogen redelijk bedrag is en ga als we akkoord zijn dan ook bij de persoon langs.
Ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen voor bijna niets iets willen overnemen.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Het "bieden" op marktplaats heeft totaal geen zin, mensen die zelf een advertentie plaatsen kunnen vrienden hoog laten bieden zodat men ziet dat het een gewild attribuut is.

Daarnaast, als je zelf een advertentie plaatst, zie je hoge biedingen binnenkomen waarna je contact opneemt met diegene en diegene 9 van de 10 x nooit meer antwoord.

Mijn manier werkt altijd en ik heb daarmee (bijna) nooit tegenvallers gehad; gelijk bellen, niks bieden, en gelijk ophalen.

Succes!


Nog een klassieker: andere aanbieders van gelijkaardige spullen die op jouw producten belachelijk veel bieden in de hoop dat geïnteresseerden niet meer op dat van jou maar enkel op dat van hen gaan bieden.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik ben op het moment bezig met een nieuwe aankoop op MP. Ik had meer geboden als de vraagprijs en een berichtje gestuurd dat ik dat een eerlijke prijs vond,
mijn bod werd geaccepteerd. Maar de verkoper was vergeten de advertentie op gereserveerd te zetten waardoor er hoger werd geboden dan dat ik had geboden, niet heel veel maar toch.
Maar kreeg toch netjes bericht dat het aan mij beloofd was en het voor mij bleef staan. Zo zie je maar er zijn ook nog gewoon mensen die het netjes afhandelen.

Morgen laat ik wel weten waar ik mijn werkplaats mee gat aanvullen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.