Ervaringen op marktplaats

afc

Actieve deelnemer
13 sep 2015
40
3
Vervelende ervaring gisteren met bieden op Festool bovenfrees.

Een zekere "PEET" uit den Haag
Bied Festool bovenfrees aan met faktuur 11 mnd oud aan op "marktplaats".
Men kan hierop bieden,akkoord.
Maar dan , ik heb geboden en krijg mail van "Peet" dat hij met de geboden prijs kan leven. en vraagt of ik hem op wil halen of wil laten versturen.
To zover normaal.
Mail komt om ongev. 12.00 uur en mijn reactie om 15.00 uur zelfde dag.
In tussen tijd verwijderd "Peet"mijn bod , omdat hij ziet dat er een ander meer geboden heeft.
Inmiddels heeft hij de adv. verwijderd en reageert niet meer.

Mijn vraag zijn er mensen die meer van dit soort ervaringen met deze persoon of andere hebben op Marktplaats?
Graag wil ik U waarschuwen voor deze persoon of andere die zo te werk gaan.
Op deze manier doe je geen zaken!!

AFC Hans
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ehm is helaas een vrij gebruikelijke bezigheid op mp, blijkbaar vinden mensen 5-10€ meer waard dan hun woord.
zorgelijke ontwikkeling
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Komt idd nog al eens voor, via de mail een overeenkomst en dan ineens krijg je mail dat iemand anders meer geboden heeft.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Of gewoon geen reactie meer.

ook irritant de hoogste bieder zijn endan zien dat de ad op gereserveerd gaat en er blijkbaar om de biedingen heen afspraken zijn gemaakt
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Het "bieden" op marktplaats heeft totaal geen zin, mensen die zelf een advertentie plaatsen kunnen vrienden hoog laten bieden zodat men ziet dat het een gewild attribuut is.

Daarnaast, als je zelf een advertentie plaatst, zie je hoge biedingen binnenkomen waarna je contact opneemt met diegene en diegene 9 van de 10 x nooit meer antwoord.

Mijn manier werkt altijd en ik heb daarmee (bijna) nooit tegenvallers gehad; gelijk bellen, niks bieden, en gelijk ophalen.

Succes!
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik ervaar dat ook vaker. Heb je per mail een overeenkomst blijkt idd dat de aangeboden spullen al aan iemand anders verkocht zijn daar deze een paar euro meer geboden heeft.

mensen hebben ook meerdere accounts op MP zodat ze zelf de prijs opdrijven.

bieden doe ik bijna niet meer. Ik mail de verkoper met mijn prijs en als hij akkoord is ga ik het meteen afhalen
 

MinivanDoom

Actieve deelnemer
8 mrt 2016
37
0
Niet echt een Martkplaats probleem, meer een "mensjes" probleem :p

Ik zou trouwens rond deze tijd niets verkopen op Marktplaats. Ik dacht in het verleden slim te zijn met rond kerst verkopen. "Mensen zijn toch met geld aan het smijten", maar volgens mij werkt het tegenovergesteld, en willen mensen juist geen geld uitgeven. Meerdere objectven die ik maar gehouden heb tijdens een kerst verkoop poging verkochten ergens in maart-april met gemak voor meer. Vorig jaar met Kerst moest ik tegen biedingen van 900-1000 euro aan kijken voor een volledig computer systeem. In maart opnieuw tekoop gezet, met een van de 2 monitoren minder (ondertussen los verkocht), en mensen stonden in de rij met 1300+ biedingen.

Ben zelf ondertussen ook maar gestopt met bieden. 9/10 keer komt er iemand met een bod in prive en is hij na 2 weken bovenaan staan met je marktplaats bieding opeens gereserveerd.

En laten we maar niet beginnen over de "ik bied <60% van grondstof waarde>" onzin!
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik overweeg door al dat gedoe met marktplaats maar voor verkoop over te gaan op ebay. Je betaalt een commissie maar alles is bindend.
Voor aankoop volg ik de aanpak van Bas. Niet bieden maar contact zoeken per telefoon als dat kan en direct tot een overeenkomst komen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik zal het je nog sterker vertellen; ik heb een keer meegemaakt dat ik na een telefoontje op de middag 's avonds voor niets voor de deur stond en de man de koelkast verkocht had.
Zei dat hij dacht dat ik misschien niet zou komen?
Nog erger; maak een afspraak om wat op te halen bij iemand 2 dagen later en kom op de dag aan en zegt de man dat hij 50 euro meer wil dan het overeen gekomen bedrag.
Daar sta je dan en ga je toch nadenken want als je al 100 km heen hebt afgelegd en ook 100 km weer terug moet dan heb je anders wel het benzinegeld uitgegeven en sta je met lege handen.
Soms gaat een deal probleemloos en soms kom je voor een verassing te staan.
 
Laatst bewerkt:

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Tsja, heb je een keer wat op markplaats staan, krijg je allemaal mails ipv biedingen. Wel voor het minimum bedrag maar toch. Verder heb ik geen vervelende ervaringen met MP.
 

SvdB

Actieve deelnemer
2 mrt 2015
26
0
Ja marktplaats helaas veel oplichters maar ik blijf het proberen! Heb nu al 2x gehad goeie contact via mail telefoonnummer er bij Aderes enzv.
De enk je dat zit wel goed, geld over gemaakt en ze laten nooit meer wat van ze horen:(

Helaas doe marktplaats er niets aan en de politie al helemaal niets

Maar wat ik al zij blijf het proberen zitten natuurlijk ook altijd eerlijke mensen op
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Gelukkig nog niet echt vervelende ervaringen gehad op marktplaats. Wel inderdaad dat mensen niet meer reageren of toch nog voor een hoger bod kiezen maar geen oplichting. Wat ik wel altijd doe is alle gegevens zoals adres enz opslaan en soms even opzoeken voor ik geld overmaak. Mocht de advertentie dan ineens verdwijnen na betaling, heb ik in iedergeval nog wat.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Als ik iets koop haal ik het op.
Nooit vervelende ervaringen maar het scheelt natuurlijk als je 2 meter lang bent en 110 kg:D

Verkopen is wat anders het gebeurd geregeld dat mensen gewoon niet komen opdagen of niets overmaken , niet reageren als je op hun bod ingaat en dergelijke.
dat gebeurd zo vaak dat hij bij mij ook weggaat als iemand belt en hem gelijk komt halen.
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Nog erger; maak een afspraak om wat op te halen bij iemand 2 dagen later en kom op de dag aan en zegt de man dat hij 50 euro meer wil dan het overeen gekomen bedrag.
Daar sta je dan en ga je toch nadenken want als je al 100 km heen hebt afgelegd en ook 100 km weer terug moet dan heb je anders wel het benzinegeld uitgegeven en sta je met lege handen.
Andersom gebeurt ook veel! "Ja maar, ik heb meer dan 100km gereden en nu wil ik €50,= minder geven. Anders heb ik voor niks zo ver gereden!" Jammer dan, je geeft de overeengekomen prijs en anders ga je maar met lege handen weer naar huis....
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik had vorige week dinsdag een afspraak met iemand staan. Een hoop geregel en vervolgens komt beste persoon niet opdagen en laat niks meer van zich horen..
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leg je er bij neer, dat is het digitale zaken doen anno 2016.... door de anonimiteit schaamt men zich er niet zo voor met een ander voor iets meer in zee te gaan, net zo goed dat mensen niet op komen dagen
Als ik iets zie dat ik wil hebben probeer ik te bellen, maak een afspraak en ga er heen, tja....dan rij je wat kilometer, en ?

Ik zie ook dikwijls berichten langskomen over mensen die klagen dat het zo ver is, tja dan moet je er maar niet over nadenken
als ik zie wat ik in de afgelopen jaren aan leuke meevallers heb gehad, maar ik zeur niet over 100 of 200 km, ik stap in de auto en ga
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Ik heb vroeger heel veel gehandeld via marktplaats, ik heb nog nooit voor een dicht deur gestaan of andersom. Zelf overbiedingen zie je vrij vaak, en in sommige gevallen snap ik dat ook wel. Ik heb zelf een keer een bod gehad op iets maar ik wilde er toch wel wat meer voor, een reactie gestuurd en ik kreeg als antwoord terug dat hij de enige bieder was en dat niemand hem overbood... dus daarom wilde hij er niet meer voor geven... dan kan ik begrijpen dat je zelf op je advertentie gaat bieden
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Ach er zijn ook positieve ervaringen. Ik heb eens gereedschap gekocht via marktplaats, ophalen op een bepaald tijdstip kwam voor beide partijen niet goed uit. Met de verkoper afgesproken dat zij het artikel in een tasje aan de deurklink zou hangen en ik het geld in een envelop in de brievenbus zou deponeren. (ging natuurlijk wel om een klein bedrag)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.