Ervaring met draaibank Parkside

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Uiteindelijk kan ik hier toch een vervolg aan geven: met een leuke Marktplaatsdeal heb ik een Jet JWL1015 gekocht. Mooi kleine machine, maar met verlengstuk voor langere werkstukken. Kan ik op termijn ook mooi tafelpoten e.d. maken!
Prima, de goede weg gekozen.
En nu: lol maken ermee.

succes
 
Laatst bewerkt:

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Jouw opmerking over het ‘oude’ model deed mij ineens twijfelen. Ik heb idd ook dat model, dus de 1014 ipv 1015.
Er zit een Axminster klauwplaat en wat draaibeitels bijgeleverd, dus ik ben als het goed is voorzien! Nu nog oefenen 😛
Fijn Wouter dat je bent voorzien. Ik zie dat veel mensen beginnen met de draaibank te kopen. Ik heb begonnen met een slijpmachine te kopen om goed te kunnen slijpen. Vaak is hier de guts het grootste obstakel. Toen de beitels en gutsen samen met een draaibank gebruikt gekocht. Veel plezier met je draaibank
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Begin aub voorzichtig! Die beitel niet ineens erin jossen, lage draaisnelheid, beitel slijpen voor gebruik en gebruik oogbescherming.
Te lage snelheid is ook niet goed. Zeker bij nog niet geheel rond hout is de snede liefst voorbij voordat het hout en de beitel de tijd hebben om te reageren. De snede voorzichtig inzetten en de vingers achter de leunspaan houden. Gelaatsmasker dragen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.