elektrisch potloden slijpen (aanbieding bij Lidl)

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
gebruiken jullie deze niet?

85572.jpg

Toevallig vandaag voor het eerst gebruikt bij de verbouwingen van mijn broer. Werkt fantastisch goed! Ik ga me er ook 1tje aanschaffen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Timmermans potlood ligt hier in de kliko, ik vind die veel te grof
ik gebruik gewone potloden, werkt zeer fijn
Voor fijn aftekenwerk gebruik ik deze van A.C.Tion

99 cent voor 2 stuks én navullingen
een paar pakjes gekocht, dus er slingert er altijd wel één ergens

1643781.jpg
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
Dacht dat echte timmerlieden hun potlood (slijpen) met een steekbeitel en bewaren achter hun oor :confuser:
Wellicht een beetje off-topic, maar omdat het even ter sprake komt, lanceer ik mijn vraag hier maar meteen: heeft de ovale vorm van het rode timmermanspotlood nog een andere functie dan tegen wegrollen? Teneinde zo precies mogelijk te kunnen aftekenen gebruik ik zelf altijd een potlood met een zo dun mogelijke stift, zo mogelijk 0,5 mm. Daarom begrijp ik die dikke stift in die rode potloden helemaal niet.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Denk dat dat met de fijnheid van het werk te maken heeft een timmerman is meer voor het grovere werk dan de meubelmaker als het nog preciezer moet gebruikt de meubelmaker een mes om af te tekenen .
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Slijpen van het timmermanspotlood doe ik met een beitel of stanleymes. Als ik dan behoefte heb aan een heel fijn/dun lijntje, dan haal ik de stift van het potlood even langs een schuurpapiertje, daarmee krijg je de punt maximaal scherp/fijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.