elektrisch potloden slijpen (aanbieding bij Lidl)

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Je kent het wel, overal potloden op je werk/hobbyplek maar op het moment dat je er even snel één nodig heb zijn ze allemaal stomp
Ik wilde al langer een elechtrische slijper kopen, kwam er niet van tot vandaag....bij de Lidl een aanbieding voor 6 euro
Net even geprobeerd en hij slijpt zeer goed
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.285
222
't hoofd van Overijssel
273529_01_f.jpg
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
IK heb er ook eentje staan (niet die van de Lidl) maar vind het echt ideaal! Altijd snel en makkelijk een scherp potlood.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb die van Lidl al zeker 6 jaar; werkt prima, maar ik ben nog steeds op zoek naar een slijper die de potloodpunten onder een nog scherpere hoek slijpt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Dacht dat echte timmerlieden hun potlood (slijpen) met een steekbeitel en bewaren achter hun oor :confused:

Ja dat klopt. Zo kon de leermeester zien of de beitel scherp was. Ik heb echter wel heel veel puntenslijper verkocht voor timmermanspotloden. Dus de beitel is achterop aan het raken. Trouwens is de moderne timmerman nog wel in staat om een vlijmscherpe beitel te produceren.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Sang,

die zijn ideaal! voornamelijk omdat het puntje steeds beschermd is bij stoten of vallen in de houder. Ik denk dat iedereen hier de 'interne woede op het potlood zonder puntje;-)' wel kent. Laatst kreeg ik de gele opgestuurd ipv de groene. Die is wel ontzettend vervelend. Als ik een template/mal voor cirkels oid wil maken gebruikt ik nog wel eens de normale potloden.

mvg wilco

lyra-dry-marker-potlood-nieuwe-timmermanspotlood.jpg
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Dacht dat echte timmerlieden hun potlood (slijpen) met een steekbeitel en bewaren achter hun oor :confused:

Ja, een timmerman deed/doet dat idd met zijn steekbeitel. Voor rechtshandigen: Potlood in je linkerhand, tussen duim en wijsvinger, met de potloodpunt richting elleboog. Dan met een scherpe (!) beitel (2 cm) eerst de 2 platte kanten met één haal afsteken tot het midden van de stift afsteken, over ruim 2 cm lengte en daarna de twee smalle kanten. Dus met 4 steken is je potlood weer scherp.

En ik heb ook meegemaakt dat de potloden idd achter het oor gingen, deels onder de alpinopet.
 

PBT

Actieve deelnemer
ik slijp mijn potloden altijd met het stanleymes... ik heb het eerder ook gedaan met de beitel, echter een aantal jaar geleden heb ik 2 jaar als monteur kunststof ramen gewerkt en daar hadden we geen beitels (of in ieder geval geen goede scherpe), wel had ik toen standaard een stanleymes in mijn zak, deze heb ik tegenwoordig nog dagelijks in mijn zak zitten dus slijp ze nog altijd met het stanleymes
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
ik slijp mijn potloden altijd met het stanleymes... ik heb het eerder ook gedaan met de beitel, echter een aantal jaar geleden heb ik 2 jaar als monteur kunststof ramen gewerkt en daar hadden we geen beitels (of in ieder geval geen goede scherpe), wel had ik toen standaard een stanleymes in mijn zak, deze heb ik tegenwoordig nog dagelijks in mijn zak zitten dus slijp ze nog altijd met het stanleymes

@PBT; ik hoop dat ik niet te belerend overkom maar een stanleymes in je zak ( zelfs met beschermer) is vragen om echte problemen.
Een beitel of schroevendraaier idem dito.
Ik snap dat het lekker makkelijk is maar als je een keer struikelt en valt heb je kans dat je richting ziekenhuis moet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.