Eiken tafelblad "bijkleuren"?

whugos

Actieve deelnemer
8 aug 2014
60
14
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Heb aangeboden de eetkamertafel van mijn schoonouders op te knappen. Schoonvader had 'm voorzien van een 2 mm dikke laklaag. Het leek wel een vastgeplakt tafelzeil. Heel lelijk. Kreeg het er gelukkig met een verfkrabber makkelijk af. Minder prettig is dat er tussen de nerven ook nog lak zit. Die witte restjes moeten natuurlijk ook weg. Heb bedacht om dat met afbijt te doen. Dat lukte met de randen ook.

Nu de vraag. De tafel heeft wat lichtere plekken. Deels zit dat volgens mij in de verschillende planken waaruit het blad is gemaakt. Maar andere plekken lijken wat valer. Zie hieronder 2 foto's. Die zijn helaas niet heel goed gelukt (had ze moeten maken toen het blad nog buiten lag), maar geven hopelijk toch een beeld.

Iemand een idee hoe ik die plekjes of het hele blad weer de originele kleur kan geven. Ik wil het blad (daarna) afwerken met Skylt Titanium.

20260630_205038.jpg 20260630_205055.jpg

Hoor graag. Bij voorbaat dank, ook namens schoonmoeder (schoonvader zag het probleem niet zo ;))

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.631
654
er van uitgaande dat hij donder mag blijven.
eerst opschuren en daarna met waterbeits op kleur brengen.
kan in meerdere lagen.
als je tevreden bent kan je hem behandelen met skylt

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.