Gezien de warme dagen deze week, en omdat mijn vrouw groene vingers heeft, en vaak met de watersproeier haar tuin bevochtigd, dacht ik kom laten we de eiken regenton, die ik ooit op de kop had getikt, maar eens gaan gebruiken voor iets nuttigs. Het is eerlijk gezegd ook niet meer te verantwoorden om liters water te verspillen uit de kraan en zeker nu met dit soort van hittekoepels. Twee weken geleden een antieke messing/brons tap gekocht hier in de buurt met een hele grote mondopening. Het gewicht van de messing/brons tap alleen al weegt een kleine 5kg. Nu is de vraag hoe kan ik het beste zo'n zware antieke tap in mijn eiken regenton bevestigen? Het gedeelte die in de regenton moet worden bevestigd loopt iets taps toe. Wat is verstandig een 5mm kleiner gat boren dan de diameter van de achterkant van de tap die de ton in gaat of moet het nog krapper? Misschien met een ronde vijl het gat in dezelfde tapse shape vijlen, als die van de tap?. Om het geheel waterdicht te krijgen, is het wellicht verstandig, om hier van die tape voor te gebruiken, waarmee men vaak het schroefdraad mee voorziet om een waterdichte verbinding te bewerkstelligen? Om de juiste hoek in te stellen, denk ik de zwaaihaak te gaan gebruiken, zodat de tap uiteindelijk horizontaal komt te zitten in de ton. Ik zal de tap zo laag mogelijk monteren, zodat in de winter een minimale hoeveelheid water achterblijft in de ton,....of een aftapplug monteren voor dit specifieke doel?? Intussen is mijn standaard die onder de ton komt te staan gerealiseerd (vanochtend heb ik hiervoor Azobo palen gebruikt die afkomstig waren van mijn vorig huis,, voorgeboord en met lange schroeven de voetsteunen bevestigd op de dragers). Naast de tap bevestiging ook maar eens kijken voor een regenton automaat, volgende "probleem". Dank voor de tips, ik zie jullie reactie met interesse tegemoet fijne (koele)dag toegewenst,
groet vanuit het zuidwesten van Nederland

groet vanuit het zuidwesten van Nederland
Bijlagen
-
IMG_4425.jpeg70,6 KB · Weergaven: 13 -
IMG_4424.jpeg114,7 KB · Weergaven: 12 -
IMG_4423.jpeg176,2 KB · Weergaven: 13 -
IMG_4422.jpeg137,4 KB · Weergaven: 14 -
IMG_4426.jpeg141 KB · Weergaven: 12 -
6C334D6B-037B-495D-A947-07CF72680F78.jpeg52,2 KB · Weergaven: 13 -
8F53E923-5E42-4AD2-9701-F9B777072EEF.jpeg93,2 KB · Weergaven: 13 -
CCB20A52-B9CE-4485-A467-C357D2195E56.jpeg79,8 KB · Weergaven: 13