Eiken buitendeur verslag

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.253
542
Eanske
ingoogni.nl
Bij alle buitendeuren bij mijn ouderlijk huis zaten aan de onderkant van de deur "driehoekige" latten (leklat?) die er voor zorgden dat regenwater niet onder langs het kopshout liep. Ik zie dat niet bij de deuren in deze draad en het filmpje. Wordt dat niet meer gedaan?
 

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
507
747
Zuid West Drenthe
Bij alle buitendeuren bij mijn ouderlijk huis zaten aan de onderkant van de deur "driehoekige" latten (leklat?) die er voor zorgden dat regenwater niet onder langs het kopshout liep. Ik zie dat niet bij de deuren in deze draad en het filmpje. Wordt dat niet meer gedaan?
Bij een naar buiten draaiende buitendeur is het afschuinen van de onderdorpel volgens mij voldoende, een weldorpel is dan niet echt nodig.
In onze vorige schuur had ik dubbele lariks deuren met dezelfde opbouw toegepast en die hebben daar meer dan 15 jaar gehangen zonder enige teken van rotting.
Nu leiden ze een 2e leven elders als garagedeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.