Eerste Incra LS resultaat

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ja de hoogte instelling in mijn zelfgemaakte tafel is het probleem. Als ik de veer uit mijn OF 900 haal gaat het een stuk makkelijker. Hier heb ik geen zin in.
Ik verwacht geen enkel probleem voor de gebruikers van de festool basis 5a of de cmt versie.
 
A

Athanor

Guest
Heel fraai resultaat! Ik wordt nu toch wat nieuwsgieriger naar deze oplossing:confused:


Fons
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Zojuist nog even passen en meten in mijn kleine werkruimte. Deze zomer mijn schuur geïsoleerd en afgewerkt met 12mm multiplex dus een klampje enz. geen probleem. De oplossing die ik tot nu toe heb bedacht is simpel. Van links naar rechts; mft/3 tafel, cms module van 400mm, tussen de cms module en de wand een verstevigd mdf werkblad van 900x700mm. De mft/3 en de cms hebben dezelfde hoogte en zijn makkelijk pas te zetten. Ga ik uit van wand tot hart frees dan is de ruimte om de incra ls te plaatsen 1100 mm.

Grote voordeel van het gebruik van de cms freesmodule dat hoogte verstellen van de frees geen enkel probleem is. Bij geen gebruik alles weer tegen de wand voor ruimte. Tja het is niet anders in zo'n klein hokje. Wel drie staats -loten gekocht dus wie weet:D
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ik vond het eigenlijk wel heel mooi gaan, veel oefenen en leuke dingen maken dan maar;)

Nah, ik vind het drie keer niks. Kan er niet warm of koud van worden. Als ik jou was zou ik die LS meteen weer te koop aanbieden... Als je dát dan toch gaat doen, stuur mij dan eerst even een PB-tje !!! OK??

Oftewel: zoooooo gaaf !!! :cool: :cool: Had gister (of eergisteren??) toevallig het filmpje van de LS gepost op een specifieke zwaluwstaart-post elders op dit forum. De LS stond al hoog op mijn lijstje !!! En nu al helemaal... :D
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Maak je die dubbele verbinding door twee keer een volledige zwaluwstaartverbinding te maken?

Ben wel benieuwd hoe het instellen met de Incra precies gaat. Neemt die je al het werk uit handen? Doe je dit met de schaalverdeling of is er een mal?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Bijtel,

je freest de dubbele zwaluwstaart in 2 keer, eerst de zijkanten rechtopstaand met alle markeringen a op de schaalverdeling.
dan de contrastkleur plat over de frees met alle markeringen b
daar zaag je strookjes iets dikker dan de zijkanten, en die lijm je er dan aan.
daarna weer de zijkant rechtopstaand met alle markeringen c
En als laatste de voor en achterkant plat over de frees met alle markeringen d
Deze laatste frees je tot de vooraf ingestelde stop.
in elkaar lijmen en klaar.

De instelling gebeurt met een verwisselbare schaalverdeling met markeringen er op.
als je de eerste 4 letters van het abc kent, kom je een heel eind.
Wel opletten dat je geen instelling wijzigt of schaalverdeling verstelt, anders krijg je verloop tussen de binnen en buiten zwaluwstaart, net als ik.

john
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wat ? Moet je het alfabet kennen ? of in ieder geval de eerste 4 letters......Aiiii.....Dan kijk ik nog even verder :eek:

Echt briljant mooi systeem!!
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ben wel benieuwd hoe het instellen met de Incra precies gaat. Neemt die je al het werk uit handen? Doe je dit met de schaalverdeling of is er een mal?

Heb je deze al eens gezien, Bijtel ?? Dit is deel 3 van de 3; in delen 1 en 2 zie je eenvoudiger werk met deze LS. Lijkt me een geweldig ding om te hebben !

 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Dank je voor de verwijzing naar de video, heb ze meteen alle drie even gekeken. Wordt wel enthousiast van het systeem. Jammer dat in de video's de schaalverdelingen niet zichtbaar zijn. Het werkt razendsnel, en je kan door blijven praten tijdens het frezen :D

Ben nog wel benieuwd wat er nog meer mee gedaan kan worden behalve verbindingen. Die maak ik namelijk (nog) niet zo veel.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik wordt hier zo hebberig van.....

past de Incra LS ook op een feston CMS module (wellicht wat ombouwen)?

cas
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Enorm mooi resultaat, ik heb onlangs ook een LS besteld, maar deze is nog onderweg vanuit US. Wil hem op m'n CMS gaan monteren, dus voordat ik m'n eerst werkstuk kan tonen zal er nog wel wat tijd verstrijken.

scheelt dit met in nl bestellen..? waar heb je hem besteld??

Ik wil er ook 1!!!!
 
A

Athanor

Guest
Ik begreep dat er een metrische uitvoering verkrijgbaar is, zag o.a bij Dieter Schmidt de europese uitvoeringen.

Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Die passen strak. Wat ik wel in de ls video van incra zie en niet bij jouw, is het vastklemmen van de haakse geleider aan de tafel. Hierna die grote houten klem erop. Ik denk dat een en ander dan beter past. Ik heb de mijne besteld bij Dieter Schmidt. Ik hoorde van Rendew dat hij ze ook bij gereedschappro heeft gezien.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Klopt dat ik de haakse geleider niet op tafel klem, is voor mij lastig omdat mijn tafel breder is dan de lengte van mijn LS fence.
Ik heb er wel op gelet dat de geleider geheel op de tafel stond en niet iets gekanteld, ik moet er nog wat op verzinnen om het iets te stroomlijnen.
Nadat de delen met lijm waren ingesmeerd, gleed de verbinding makkelijker in elkaar, droog is wat stroever.

john
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.