Een tent om in te (hout)werken

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het weer zit allesbehalve mee.
Regenbuien komen en gaan.
En toch moet die klus met veel afkortzaagwerk op verplaatsing geklaard worden.
Helaas is mijn afkortzaag binnenshuis zelden welkom.
Dus buiten, zagen, afdekken, . . .
Ik zoek een tent van 3x3 mt die ik met zijkanten af kan sluiten.
Hier heb ik geen ervaring mee.
Ik zoek op 'vouwtent', 'plooitent' en 'partytent', en vind prijzen die van 100 tot 600 euro gaan.
Ze moet voldoende stevig zijn, en ik wil ze alleen op kunnen zetten.
Wie heeft de gouden tip ? (liefst met een link)
Alvast bedankt.

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
392
120
Midden Nederland
Ik zit toevallig met hetzelfde probleem en kwam laatst deze tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee ? 200,- voor tent + zijwanden lijkt me niet teveel. Maar blijft het ook een beetje staan bij wind en regen?

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
138
Deze, en vele andere tenten kunnen geen seizoen buiten overleven. Voor een klus is het prima, mits goed vastgezet maar voor langere tijd vergaat de stof, of bouwzeil, slijt het door op de hoeken of zorgt het zonlicht voor schade.

• Leuk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.863
3.471
Kan je geen aluhal huren voor de duur van je project? Kleinste maat is iets van 3 x 5.. Die blijven te minste staan bij slecht weer.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
Kan je geen aluhal huren voor de duur van je project?
is een goed alternatief voor grote + lang lopende projecten
een grotere kar, bus of vrachtwagen zouden dat ook zijn, maar die zijn moeilijk wendbaar in het verkeer
meestal blijf ik slechts 1 dag op dezelfde plaats
het is een deel klaar maken, eventueel op maat zagen + plaatsen
dus opklappen, wegwezen en de dag nadien elders naartoe

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
En een dichte aanhanger en die als mini werkplaats inrichten?
je brengt mij op ideeën
heb een aanhanger van 3 x 1,30
daarop zou ik een constructie met zeil kunnen plaatsen
de beperking is dat ik die niet altijd tot aan de deur kan trekken
aan inrichten denk ik niet direct, want op de werf + bij mij moet hij buiten blijven staan, wat mij geen veilig gevoel geeft
uiteraard zou ik een aanhanger met een vaste construktie + deur kunnen zoeken
dat wordt iets meer dan een paar honderd euro

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
Ik zit toevallig met hetzelfde probleem en kwam laatst deze tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee ? 200,- voor tent + zijwanden lijkt me niet teveel. Maar blijft het ook een beetje staan bij wind en regen?
die zit onderaan de prijsvork
ik had die nog niet gevonden, maar rond diezelfde prijs bij andere wel gelezen dat ze niet waterdicht zijn + slechts 1 dag mogen blijven staan
uv-bestendigheid ?
er is heel wat keuze, maar de criteria waar je op moet letten, zijn me onvoldoende duidelijk
dikte + materiaal van de buizen
pvc of andere stof
aantal g/m²

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
131
33
Tijnje
Het hangt een beetje van de duur van de klus af, en de omgeving, denk ik. Party tenten en easy up tenten zijn niet echt gemaakt om het jaar door in weer en wind buiten te staan.

In afwachting van een kapschuur heb ik anderhalf jaar geleden een tunneltent neergezet: Zoiets
We wonen op de vlakte tussen de Friese weilanden, en het waait hier hard. Zou windkracht 10 moeten kunnen hebben maar het eerste exemplaar ging vliegen bij windkracht 7. En belandde aan flarden in het bosje aan de overkant van de weg :cry: Die had ik ook wel wat haastig opgezet, dus een nieuw exemplaar helemaal volgens de handleiding: zijkanten ingraven, enorme haringen, spanbanden als stormlijnen etc. Die windkracht 10 geloof ik nu wel. Materiaal is zwaar PVC, gelijk aan wat op vrachtwagens wordt gebruikt. Maar uiteindelijk slijt het en gaat het zeker scheuren.

Zo'n tunneltent is in de categorie tent misschien wel het meest robuuste wat er is. Maar opzetten is een paar uur werk met twee man, stevig verankeren nog een middag. In een beschutte omgeving is zo'n easy up tent misschien wel het meest geschikt.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
Het hangt een beetje van de duur van de klus af, en de omgeving, denk ik. Party tenten en easy up tenten zijn niet echt gemaakt om het jaar door in weer en wind buiten te staan.

In afwachting van een kapschuur heb ik anderhalf jaar geleden een tunneltent neergezet: Zoiets
We wonen op de vlakte tussen de Friese weilanden, en het waait hier hard. Zou windkracht 10 moeten kunnen hebben maar het eerste exemplaar ging vliegen bij windkracht 7. En belandde aan flarden in het bosje aan de overkant van de weg :cry: Die had ik ook wel wat haastig opgezet, dus een nieuw exemplaar helemaal volgens de handleiding: zijkanten ingraven, enorme haringen, spanbanden als stormlijnen etc. Die windkracht 10 geloof ik nu wel. Materiaal is zwaar PVC, gelijk aan wat op vrachtwagens wordt gebruikt. Maar uiteindelijk slijt het en gaat het zeker scheuren.

Zo'n tunneltent is in de categorie tent misschien wel het meest robuuste wat er is. Maar opzetten is een paar uur werk met twee man, stevig verankeren nog een middag. In een beschutte omgeving is zo'n easy up tent misschien wel het meest geschikt.
profitent had ik reeds gevonden, maar niet naar hun garagetenten gekeken
ivm de feesttenten best betaalbaar
ten slotte gaat het mij enkel om de stevigheid, opzetbaarheid + prijs
esthetica telt niet mee

Hunto

Post veel
21 jan 2014
896
71
Drenthe
zeker
komt op 695 incl + verzending
heb jij deze ?
Nee, maar zie ze er op de markt mee staan. Zodoende dat ik dacht dat het geschikt zou kunnen zijn. Op de markt staat men ook in weer en wind. Aanhanger is de variant van bus van PaulK. Voordeel is dat je niet steeds hoeft op te bouwen en af te breken en toch wendbaar.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.863
3.471
Een aanhanger zet je niet zo makkelijk in een achtertuin. In mijn omgeving zijn voortuinen niet bestaand of heel klein. Voor de deur parkeren kan je meestal ook wel vergeten. Ik zet een paar delen van mijn rolsteiger op en span van daar af een bouwzeil. Met een zeil van 4 x 6 heb ik over het algemeen zo'n beetje de hele tuin overdekt. Een frame maak je met een paar diagonaal schoren met rechte schoren daar tussen . In het midden een diagonaalschoor er overheen om te zorgen dat het water wegloopt. Vastzetten met straaltape of trekbandjes. Zeil spannen met spinnen van de action. Mijn steiger is 3meter breed.

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.