Een tent om in te (hout)werken

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
Een aanhanger zet je niet zo makkelijk in een achtertuin. In mijn omgeving zijn voortuinen niet bestaand of heel klein. Voor de deur parkeren kan je meestal ook wel vergeten. Ik zet een paar delen van mijn rolsteiger op en span van daar af een bouwzeil. Met een zeil van 4 x 6 heb ik over het algemeen zo'n beetje de hele tuin overdekt. Een frame maak je met een paar diagonaal schoren met rechte schoren daar tussen . In het midden een diagonaalschoor er overheen om te zorgen dat het water wegloopt. Vastzetten met straaltape of trekbandjes. Zeil spannen met spinnen van de action. Mijn steiger is 3meter breed.
dit is doenbaar
enkel een stevig zeil kopen
ik heb een steiger waaronder ik vlakke voeten kan zetten, of wielen om hem te verrollen
en de buizen van een kapotte feesttent heb ik ook nog liggen
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
En de afkortzaag vervangen door een Kapex? Festool claimt toch om stofvrij te werken?
Als je een klus laat uitvoeren, weet je dat het een beetje gaat stoffen. Als je werk gereed is, ruim je de zaak op, gaat een keer met de stofzuiger rond en de eigenaar moet dan nog maar eens (laten) dweilen.
Als er gehakt wordt, vallen er spaanders.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
En de afkortzaag vervangen door een Kapex? Festool claimt toch om stofvrij te werken?
Als je een klus laat uitvoeren, weet je dat het een beetje gaat stoffen. Als je werk gereed is, ruim je de zaak op, gaat een keer met de stofzuiger rond
wanneer ik 'claim' lees zie ik een lachje om jouw mond
vervang ik mijn boschke door een clamex, dan is mijn budget voor een tent opgesoepeerd
wat is 'stofvrij' ?
door corona zijn tegenwoordig veel klanten thuis
je gereedschap opstellen + werken waar het jou best past, lukt ni makkelijk
en ze willen ook niet dat je telkens door hun huis draaft
ik zet nu een balustrade op maat aan een trap in de inkom
die is 3,5 x 2 meter, waarvan de trap 2 x 2 inneemt + buiten de voordeur links en rechts een deur
krappe ruimte om mijn materiaal + gereedschap + afkortzaag op poten & stofzuiger kwijt te geraken
Als er gehakt wordt, vallen er spaanders.
ik wens dat de klant van mij geen gehakt maakt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.249
540
Eanske
ingoogni.nl
@ZotVanHout , je zou gewoon eens een party-tent met zijkanten kunnen huren en kijken of het bevalt. (is waarschijnlijk net zo duur als er een aanschaffen :( maar da houdt die niet 7,5 jaar een plek op de zolder bezet als het niet bevalt)
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
stif bedankt, joris

ik ben op hun openingspagina blijven steken, en bleef nadien enkel rondjes draaien
blijkbaar moet je eerst hun koekjespolitiek goedkeuren alvorens verder te mogen kijken

wanneer ik op 'instellingen' klik, kan ik mijn beperkte keuze niet bevestigen
ik kan enkel op de knop 'ja, ik ga akkoord' in de vorige balk klikken, en vermoed dat ik daardoor alle koekjes toelaat

een webstek die mij verplicht om meer dan de funktionele koekjes toe te laten, verwens ik & laat ik links liggen

of die volgens de wet handelen, weet ik niet
dat ga ik misschien nog eens uitzoeken
in ieder geval trek ik het nut van een wetgeving op koekjes in twijfel, als je die niet kan weigeren of ten minste geen beperkingsmogelijkheid hebt
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Lijkt mij een beter idee om de indeling van je bedrijfsbus aan te passen. Door 10cm gereedschapswand op werkniveau op te offeren kan je wat steun voor de afkortzaag creëeren. De afkortzaag zet je vervolgens op een lade die gefixeerd kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.188
2.637
Kan je beter een luifel tegen de zijkant schroeven. In de meeste bussen kan je niet recht op staan. En als je je achterdeuren open moet laten omdat je die ruimte nodig hebt, dan regent het in en rot je vloer er redelijk snel uit, doordat er water tussen het metaal van je bus en het hout van je vloer blijft staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Wij hebben op de zaak verschillende tenten. "goedkope" tenten met een ijzeren frame en "dure" popup tenten met en aluminium frame. De aluminium tenten met 6 kantige poten zijn perfect om onder te werken en om mee te nemen. In de praktijk hoeven wij deze nooit vast te zetten. Dat wij wij alleen als het echt hard waait. De ijzeren frame tenten zijn te zwaar en niet zo stabiel. Bij een beetje wind hoop je dat hij niet instort. Wij gebruiken deze alleen als zonnescherm bij mooi weer.
De investering voor een aluminium popup tent is zijn geld echt waard ( als je hem regelmatig nodig hebt)
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
Kan je beter een luifel tegen de zijkant schroeven. In de meeste bussen kan je niet recht op staan. En als je je achterdeuren open moet laten omdat je die ruimte nodig hebt, dan regent het in en rot je vloer er redelijk snel uit, doordat er water tussen het metaal van je bus en het hout van je vloer blijft staan.
die luifel is ook een goed idee
mijn bus is immers geen 10 m lang & volledig rechtop staan is ook niet mogelijk
het is namelijk een L2H1
ik heb wel een vertikaal opengaande achterklep genomen om te vermijden dat bij openstaande achterdeuren het hele binnenzootje begint te zwemmen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
De investering voor een aluminium popup tent is zijn geld echt waard ( als je hem regelmatig nodig hebt)
het zal weer eens pijn aan het budget doen, maar ff doorbijten, en daarna is de vreugde des te groter
alu (om mijn rug te sparen) + een stevig dak/zeil (om binnen de kortste keren niet nogmaals een tent te moeten kopen) liggen nu voorop in de overwegingen
nu moet ik voortdurend het weerbericht bekijken om te weten wanneer ik waar aan de slag kan
dat kost tijd & moeite, dus uiteindelijk ook geld
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.