Nu de freestafel (bijna) klaar is en het botenproject maar even moet wachten tot volgend jaar, kon ik gelukkig weer eens aan de slag met mooi hout. Ik had al eens wat bij elkaar gezocht en apart gelegd en na flink wat bekanten, schaven en afkorten lag en een mooie verzameling klaar om wat kistjes van te maken. Na het lezen van het enthousiaste verhaal over Shellawax, purperhart en hoogglans, bestelde ik dat maandag bij Ron en vandaag kwam dat ook met de post. Het wordt het meest gebruikt door draaiers, zo begreep ik, maar met de poetschijf op de rotex lukte het ook aardig. Ik heb er ook een potje ee shine bij besteld en dat is ook wonderlijk spul, de polijst er je hout mee.
Op de foto ligt, esdoorn, essen, gonzales alves, plataan, massaranduba, schildpaddehout (zo noemt mijn houtboer in Akkrum het) en pau amarello.
Het polijsten met de shellawax viel me niet tegen, maar ik wil het resultaat nog wel eens vergelijken met draaiwerk. Volgens mij gebruikt Jan Pranger in Lemmer het ook.
Ik ben met heel veel voldoening aan de slag geweest, maar het is nog niet klaar, er moeten nog deksels op en er ligt nog wel voor een kistje of 6 hout.
jaap
Attached files

Op de foto ligt, esdoorn, essen, gonzales alves, plataan, massaranduba, schildpaddehout (zo noemt mijn houtboer in Akkrum het) en pau amarello.
Het polijsten met de shellawax viel me niet tegen, maar ik wil het resultaat nog wel eens vergelijken met draaiwerk. Volgens mij gebruikt Jan Pranger in Lemmer het ook.
Ik ben met heel veel voldoening aan de slag geweest, maar het is nog niet klaar, er moeten nog deksels op en er ligt nog wel voor een kistje of 6 hout.
jaap
Attached files