Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou...we zijn weer een paar dagen verder met de verbouwing. De werkplaats draait !!! Erg gaaf om daar nu bezig te kunnen. Helaas moeten we nog wel een aantal zaken afronden voordat ik me weer op eigen projecten kan storten. De ideeenmap is vol dus daar kan ik over een poosje lekker mee aan de slag. Gisteren hebben we het glas gezet in de kantine...Dat ziet er alweer erg netjes uit. Nu nog een mooie vloer, keukenkastjes,deur en een trap en dan hebben we echt een volwaardige kantine.....De tafel is in aanbouw...

Dit weekend staat er elektra op het programma voor "mijn" zoldertje.....Momenteel loop ik daar nog te hannessen (schrijf ik dit goed?) met verlengsnoeren dus ik zie uit na het moment dat ik gewoon een schakelaar over kan halen en er dan licht aangaat. Verder zal het hout voor de trap,deur en vloer klaargemaakt worden zodat daarmee kan worden begonnen.
Veel hulp zal ik dit weekend niet zijn aangezien mijn vrouw 2 dagen op pad is en het is lastig klussen met 2 kleine kids. Wij gaan dus zorgen voor de catering !!

Ik zal weer wat foto's maken van het gedane werk . Mocht iemand in de buurt zijn dan ben je altijd welkom!!
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
@ Jan Pranger: 'Voor de volledigheid hier even het adres : Gasthuisdijk 8, Zwolle. Met google-maps kan je het een beetje zien. Het is (helaas) niet het hele pand maar een deel ervan. Toch al 170m2 werkplaatsoppervlakte en daarbij nog een soort entree met toilet/douche. Als ik er nu aan denk begin ik spontaal te grijnzen.....'

Stond ergens in het begin van het topic, ik dacht pagina 2.

Groeten Rudolf.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ben benieuwd !!!!! Maar schiet wel een beetje op .
Het presentje wacht op de nieuwe eigenaar .
Gelukkig heb ik aan mijzelf het zelfde presentje geschonken anders had ik mij allang vergrepen aan dit decadente precisie tooltje ;-)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Tof. Een verticale lijmpers. Zeeeeeer handig.

Wat ene frapante plek voor de radio trouwens;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@JanP : Je bent meer dan welkom. Volgende week ergens ?

@Rendew : Je bent alvast welkom hoor....ben nog steeds gek op kadootjes....is het een taart ? Forumlid Rendew maakt enorm lekkere taarten....hint....hint....

@Renault : Die lijmpers is echt wel handig inderdaad....tja....de radio.....die moest even een plekje hebben. Ik denk dat we de komende tijd nog wel blijven schuiven met spullen. Zo liggen er nog een hele stapel balken in de werkplaats...Die moeten eigenlijk een andere eigenaar krijgen , dan komt er weer wat lucht....
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Vandaag effe een quick and dirty bliksem bezoek gebracht aan "de shop".
Geweldige plek, makkelijk bereikbaar, en een zee aan ruimte, goed uitgerust met machienes.
Respect voor tamar en rick, voor hun ondernemerszin in deze barre tijden.
Natuurlijk ook wat hout gekocht, weet nog niet voor alle hout een toepassing, maar het noten gaat gebruikt worden voor ladenfrontjes.
Mijn gevoel zegt dat dit een enorm succes gaat worden, jihah :)
Zo, nu eerst koffie, en dan lekker zagen :)
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
'k Vind dit een erg leuk topic, heerlijk om je zo uit te kunnen leven!

Respect voor wat jullie allemaal verwezenlijken in zo'n korte tijd!

Jullie zaten er natuurlijk al jaren op te broeden, leuk om een droom echt te beleven!

Ik ervaar een beetje hetzelfde in mijn werkplaatsje, maar dan ietwat bescheidener ;-)

Doe zo verder, mannen!

Steven
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@wupsie : Dat was inderdaad leuk om elkaar "live"weer eens te spreken.

@steven : het is inderdaad gaaf om alles gestalte te zien krijgen....het gaat echter niet vanzelf, er zit veel werk in....beetje bij beetje en gewoon gestaag door blijven gaan
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5677.jpg
Hier staat al een bestelling klaar voor hout. Maandag gaat Tamar dit allemaal op maat maken en dan kan het verstuurd worden

IMG_5679.jpg
Hier hebben we een tijdelijke losse afzuiger staat voor de beide zaagmachines. Je ziet ook een stapel vuren blokken, deze stukken hadden we over en hebben we op maat gemaakt voor de plaatselijke scoutingvereniging.Het is het spel "djenga" maar dan wat groter....

IMG_5680.jpg
Stapeltje beukenhout. Alle delen met defecten hebben we eruit gehaald, hier maken we een deur van. Alle mooie delen gaan naar de zolder

IMG_5681.jpg
Dozen vol brandhout.....volgens mij al iets van 10 dozen in 2 dagen.......

IMG_5689.jpg
Gisteren zijn de balken verplaatst.....ineens wat meer ruimte in de werkplaats......

IMG_5691.jpg
Deze ruimte is de komende tijd aan de beurt. Hier komt nog een vloer overheen en daar komt dan weer een stelling voor hout ed

IMG_5692.jpg
MasaveHout !!!!! hier word ik wel blij van ...

IMG_5694.jpg
Taxus en kersenhout.....Volgende week gaan we daar wat meer delen van schaven....
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Dat er veel werk in gaat steken, daar kan ik van meepraten!
Ik doe zowat alles alleen in en aan m'n werkplaats, heb steeds 2 dingen te kort: tijd en geld ;-)

Ooit kom ik ook es richting Zwolle, wat een hout!

Steven
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Tijd ? Er zitten 24 uren in een dag....Dan kan je best een heleboel doen. Gewoon zorgen dat je rond 7 uur (misschien 7.30) aan de slag gaat....Doorwerken tot uurtje of 18, hapje eten en even zitten en dan nog eens doorwerken tot een uurtje of 23 . 6 dagen per week....dan kom je echt een heel eind...... "Wat zeg je ? " "Of ik zoveel werk ? " Hahahaha.....ik helaas niet maar mijn meubelmakende kameraad draait al een 2 maanden lange dagen !!! Het scheelt dat we echt veel hulp hebben.

Geld ? Tja....da's altijd een lastige....We hebben redelijk precies een kostenberaming gemaakt.....Dus eerst het geld bij elkaar verzamelen en dan beginnen.....

Het is echt een gaaf avontuur wat ik echt niet had kunnen doen zonder alle hulp en al helemaal niet zonder Tamar. We hebben daar over een poosje echt een hele mooie plek voor de komende jaren !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Afgelopen week zijn we wezen kijken naar een lintzaag. Oude machine van Thijssen, zag er op zich redelijk uit maar helaas konden we er qua prijs niet uitkomen. Had een wieldiameter van 600mm en dat was de minimale maat die we zochten. We kijken nu dus rustig verder naar een andere machine. Er komen heel wat machines op de markt dus we gaan vast wel iets moois vinden.

Vandaag een dagje niet naar mijn nieuwe "thuis" geweest....Wel bezig geweest met uitdenken wat er komende week nog mag gebeuren qua verbouwing en de houtwinkel. Dus pakketjes klaarmaken en verzendetiketten erop. Komende week wordt weer erg gezellig denk ik. Ik verwacht wat stukken amer noten en esdoorn voor MasaveHout . Er komen aan het einde van de week (en in t weekend) nog wat forumleden hout halen en koffie drinken. Erg leuk om iedereen de werkplaats te laten zien en weer even bij te kletsen. Afgelopen week heb ik 2 nieuwe forumleden ontmoet in de nieuwe werkplaats, top!!!
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Tijd ? Er zitten 24 uren in een dag....Dan kan je best een heleboel doen. Gewoon zorgen dat je rond 7 uur (misschien 7.30) aan de slag gaat....Doorwerken tot uurtje of 18, hapje eten en even zitten en dan nog eens doorwerken tot een uurtje of 23 . 6 dagen per week....dan kom je echt een heel eind......

Haha, da's normaal ook mijn dagindeling! Vaak zelfs 7 dagen per week...
Er lopen hier wel nog 2 hele kleintjes rond die ook de nodige aandacht van papa willen, en het huis wordt ondertussen ook nog langzaam maar zeker verbouwd!
En dan nog moeder de vrouw niet vergeten ;-).

Tussen de verbeteringen aan atelier en huis ook nog klussen opknappen (het geld moet ergens vandaan komen), en stap voor stap kom ik er ook wel!


Een lintzaag vind je inderdaad vroeg of laat wel voor een schappelijke prijs, dat komt wel goed!

Schitterend machinepark verzamelen jullie daar!

Groeten,
Steven
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@steven : Je hebt helemaal gelijk, het is echt een kwestie van goochelen met de beschikbare tijd.

@bert : een heleboel verschillende machines !! kom anders eens een kijkje nemen

Gistermiddag ben ik heel even bezig geweest met de kantine-tafel. Het blad is verlijmd en hoeft alleen nog maar geschroefd te worden. Verder zijn de regels geschaafd en heb ik de poten verlijmd...Helaas geen foto's...zal vandaag de camera weer eens opzoeken want die heb ik te goed opgeruimd....
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Rick,

Moet ik dan gelijk een daguitstap van maken, is een heel eind rijden vanuit Vlaanderen. Maar misschien van de zomer moet dit wel eens lukken.
Enkele plaatselijke streekbiertjes in ruil voor een rondleiding :)?

Groeten

Bert
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
tgoh bert, Steven en ik zoeken ook nog langs te gaan, evt op de openingsdag. Desnoods moesten we maar eens bekijken of we er een gezamelijke uitstap van kunnen maken ;)

Wij komen uit de regio Antwerpen
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
tgoh bert, Steven en ik zoeken ook nog langs te gaan, evt op de openingsdag. Desnoods moesten we maar eens bekijken of we er een gezamelijke uitstap van kunnen maken ;)

Wij komen uit de regio Antwerpen

Dan ben ik ook wel kandidaat om eens mee af te zakken, ik ben van de regio Gent, dus dat moet wel lukken, hoop ik:rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.