Eden Combi Watersteen korrel 2000 / 5000
Hoge kwaliteit keramische slijpsteen korrel 2000 / 5000. Voor het vlijmscherp afwerken van uw messen. Wordt geleverd met rubberen antislip voet.

Ik heb deze steen zo'n 6 jaar geleden gekocht maar amper gebruikt. Nu ik de beschrijving ervan terug lees, schrijven ze dat hij vergelijkbaar is met een 'Naniwa' steen met korrel 1000/2000. Zie de beschrijving in bovenstaande link. Dat zou inhouden dat hij amper meer doet dan mijn diamantsteen met korrel 1000.
Wellicht verklaart dit, dat mijn Syntra docent maandag avond vroeg of ik mijn beitels wel eens gewet had (erwijl ik ze 's middags nog over de Eden steen gehaald had)
Zou het dan toch beter zijn om naar een andere kijken zoals deze die ook Rob Cosman op youtube gebruikt?
Shapton Japanse glas wetsteen keramisch korrel 6000 - Baptist
Shapton is een Japanse fabrikant van hoge kwaliteit Japanse slijp- en wetstenen. De "HR glass stone" serie bestaat uit dunne keramische wetstenen
baptist.nl
Shapton Japanse glas wetsteen keramisch korrel 10.000 - Baptist
Shapton is een Japanse fabrikant van hoge kwaliteit Japanse slijp- en wetstenen. De "HR glass stone" serie bestaat uit dunne keramische wetstenen
baptist.nl