Dust shoe Ratrig Killerbee

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
117
34
Ik hoop het, dan heb ik m over twee weken. Ik heb de spindle en de controller klaarliggen.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Zijn er toevallig al vorderingen in het ontwerpen? Ik heb mijn machine vorige week binnen gekregen, dus het feest is hier ook begonnen:)
Nee sorry nog geen vorderingen :eek:.. 2 bedrijven, 2 kinderen en een zwangere vrouw haha. Drukke periode :LOL:. Woensdag zal ik er eens tijd voor vrijmaken!
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Ik heb er een heel simpel ontwerp van gemaakt. Vanavond de printer aanslingeren en eens kijken of dit ook werkt. Als het niet optimaal is kan ik weer verder zien.
 

Bijlagen

  • Afzuiging houder Killerbee V3 .png
    Afzuiging houder Killerbee V3 .png
    58,5 KB · Weergaven: 49
  • Leuk
Waarderingen: JSE

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Weer een versie verder, alleen deze print ging niet helemaal lekker. Ik werk meestal met PETG en dan is het belangrijk om een lijmspray o.i.d op het bed te gebruiken. Dit is in PLA geprint, en ik heb puur uit gemaktzucht de lijmspray niet gepakt.. Dat is toch wel tegen het toppunt van luiheid aan :oops::LOL:

Deze zal ik vandaag eens testen, de achterzijde is open en ik ben benieuwd of er daardoor niet alsnog veel stof ontstaat. Nog iemand andere tips of suggesties?

IMG_5846.jpeg
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik vraag me af of de “verstel hoogte” voldoende is hoor. Bij mij is dat aanzienlijk meer (bijna 10cm)

En verder raad ik je aan om een verwijderbare borstel te maken, scheelt enorm voor het verwisselen van de freesjes.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Ik vraag me af of de “verstel hoogte” voldoende is hoor. Bij mij is dat aanzienlijk meer (bijna 10cm)

En verder raad ik je aan om een verwijderbare borstel te maken, scheelt enorm voor het verwisselen van de freesjes.
Bij mijn CNC is de Z-as hoogte redelijk beperkt. En mijn assortiment aan freesjes bestaat ook niet uit extreem lange modellen. Vooralsnog is dit voor mijn toepassing voldoende denk ik. Maar het ontwerp is eenvoudig aan te passen waardoor de hoogte groter kan worden. Als ik tegen beperkingen aanloop print ik er nog een met een grotere verstelbare hoogte :D.

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de verwijderbare borstel, ik heb nu de concessie gedaan voor een vaste borstel omdat:
1. Afneembare borstel heeft ook meer hoogte nodig in het ontwerp, bij het eerste model liep ik tegen beperkingen aan omdat ik hem qua minimale hoogte niet hoog genoeg kon zetten. Als het ontwerp veel breder wordt, dan gaat dat weer ten koste van het effectieve bereik op de x-as.
2. Deze zit met 2 boutjes vast, hier zet ik later nog draaiknoppen op. Dan is het twee draaiknoppen handmatig losdraaien en de hele schoen is er eenvoudig af te schuiven.

Kort filmpje, dacht dat ik die hier rechtstreeks kon uploaden maar dat lukt niet. Dus dan maar via YouTube..
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Het gaat niet perse om de hoogte van de Z as. Eerder de lengte van de diepte die je wil frezen/lengte van je freesjes + de lengte van je borstels. Zal straks een foto posten van de mijne
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Zie onderstaand de foto’s van mijn ontwerp;
 

Bijlagen

  • D8D36BD8-2363-418E-A82B-42CB7A679E4B.jpeg
    D8D36BD8-2363-418E-A82B-42CB7A679E4B.jpeg
    108,8 KB · Weergaven: 53
  • C7F4E095-C639-486E-9139-CA4C27042B08.jpeg
    C7F4E095-C639-486E-9139-CA4C27042B08.jpeg
    106,7 KB · Weergaven: 49

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ziet er goed uit... mocht je tijd en zin over hebben om er nog een te fabriceren houd ik me aanbevolen .. Uiteraard tegen een vergoeding indien gewenst.
Ja dat kan op zich wel, maar ben net verhuisd dus kan even duren voordat ik weer up & running ben qua 3D printer
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.