Dewalt DW 7491 in gebruik

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.

langezwap

Actieve deelnemer
14 aug 2015
81
0
Gingelom
Dat vind ik in het algemeen een probleem bij de aanschaf van een nieuwe machine, ik koop liefst iets dat goed is voor wat ik er nu mee wil doen, maar waarbij ook mezelf niet in de voet schiet voor later. En ik wil het kunnen opbergen šŸ˜

Hiertebreeddaartelang

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
390
17
P'beek
Is de metabo TS 254 wel gewoon vlak (zijnde een alternatief voor de DW7491 met miter slots?)
Wat is belangrijker? Rack & pinion en recht zagen in het horizontale vlak t.o.v. een rechte tafel en recht zagen in het verticale vlak?

Nog meer alternatieven?

ForwardLex

Nieuw lid
23 nov 2016
6
0
Heb toch maar de knoop doorgehakt en dw745 gekocht, aangenaam verast; perfect vlak en voelt zeer solide. Nu maar kijken hoe hij zich over tijd houdt.

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
0
Dat is goed om te horen. Zou er dan verschil zitten op dw745 en dw 7491. Was jouw tafelblad van in het begin niet vlak Fluo? Of is het na verloop van tijd beginnen doorzakken?

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
380
7
Koekelare
Heb de indruk dat de machine een beetje negatief wordt afgebeeld door dit topic ;)

Het tafelblad is bij mij altijd zo geweest. Ik was van plan die onmiddellijk te retourneren maar dacht de machine eerst eens uit te proberen, ondertussen zijn we 2 jaar verder want ik heb er tot nu toe nog geen problemen door ondervonden.

DasBekker

Nieuw lid
19 mrt 2016
1
0
Erg mooi, de tafel en de geleidingen. Ik ben aan het schetsen voor een dergelijke unit, die ik wil maken om mijn DWE7491 maar het valt mij niet mee. Knap dit eindresultaat!

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
640
0
Keerbergen, Belgiƫ
Hier ook nog steeds een tevreden gebruiker, hoewel ik de laatste maanden weinig/geen tijd meer heb om in mijn werkplaats door te brengen.
Een grote plaat kan je met de DWE7491 doorzagen, enkel is het vrij onhandig aangezien je maar een 'klein' tafelblad hebt.
Persoonlijk verzaag ik platen eerst met mijn TS55, daarna gaan die door de DWE7491.

Onlangs heb ik vrij goedkoop het onderstel voor deze zaag op de kop kunnen tikken, zƩƩr handig!
Nu klap ik alles gewoon dicht en zet ik die zaag in een hoekje.

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
155
0
Warns
Aha, hier zitten wat ervaren gebruikers! Ik dub over de aanschaf van de DWE 7492 OF een Makita.
Ik wil een goede stofafzuiging als ik deze machine (DWE7492, de opvoilger van de 491) in de werkplaats gebruik. Vlgs div leveranciers is de aansluiting onder de machine en op de stofkap boven het zaagblad buitenmaat 42 mm. Ik wil hem aansluiten op een festool stofzuiger, waar koop ik makkelijk slang, verloop en Y stuk? Verder valt het me op dat er behalve zaagbladen geen onderdelen (zoals een 2e mes, inserts etc te krijgen zijn bij dewalt.nl). Ervaren jullie onderdelen/opties aanschaffen voor deze machine als een probleem? En is er iemand die vanaf DeWalt toch maar overgestapt is naar Makita omdat...... Alvast dank voor jullie meedenken, groet, Hendrick

Laatst bewerkt:

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
155
0
Warns
Richie, dank, gaat ook minder om onderdelen als koolborstels dan wel opties en het is wennen aan de website, zie afbeelding. Maar uiteindelijk gevonden. Kun jij iets zeggen over de stofafzuiging?
dwe7492 (1).jpg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.