DeWalt 7492 zaagtafel vraag

RIRE17

Nieuw lid
19 feb 2020
20
0
Dordrecht
Beste,

Ik wil een nieuwe zaagtafel kopen en wel de DeWalt 7492. Nu zit ik met een vraag en hoop dat er mensen hier op het forum deze zaagtafel bezitten. Wat ik wil weten is hoelang de as is waar het zaagblad op gemonteerd zit. Ik heb nu de voorganger (7491) en die heeft een lange as waardoor ik dus een dadostack kan gebruiken. Als je daar aan gewend bent dan wil je niet anders meer. Dus mijn hoop is dat er iemand is die de 7492 heeft en mij kan vertellen dat ook deze zaagtafel de lange as heeft. Alvast bedankt 👍. Graag als het mogelijk is een foto erbij als dat niet teveel moeite is
 

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Als ik mezelf niet vergis kan je in de 7485 en de 7492 geen dadostack gebruiken helaas. Hoorde ik, ook pas nadat ik de 7485 had gekocht, in een yt filmpje tenminste.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Hij heeft wel een lange as. Of dat per sé betekent dat je een dadostack kan gebruiken weet ik niet. Ik heb zelf nooit een reden gehad om dat te proberen.

Mag ik vragen waarom je de 7491 met de 7492 wil vervangen? Is er daadwerkelijk verschil?
 

RIRE17

Nieuw lid
19 feb 2020
20
0
Dordrecht
Hij heeft wel een lange as. Of dat per sé betekent dat je een dadostack kan gebruiken weet ik niet. Ik heb zelf nooit een reden gehad om dat te proberen.

Mag ik vragen waarom je de 7491 met de 7492 wil vervangen? Is er daadwerkelijk verschil?

De 7491 heeft een paar probleempjes. Het belangrijkste voor mij is het probleem met het vinnetje wat achter het zaagblad zit. Het systeem daarvan is helemaal scheef gegaan en hoe, ik heb geen idee maar ik ben al een aantal uren bezig geweest en krijg het niet goed. Ik weet beter maar ik heb het idee of hij gevallen is en alles uit het lood staat. Dan ben ik vaak heel snel klaar en koop ik een nieuwe. Die langere as is bepalend voor wat het wordt maar het liefst weer DeWalt.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
De 7491 heeft een paar probleempjes. Het belangrijkste voor mij is het probleem met het vinnetje wat achter het zaagblad zit. Het systeem daarvan is helemaal scheef gegaan en hoe, ik heb geen idee maar ik ben al een aantal uren bezig geweest en krijg het niet goed. Ik weet beter maar ik heb het idee of hij gevallen is en alles uit het lood staat. Dan ben ik vaak heel snel klaar en koop ik een nieuwe. Die langere as is bepalend voor wat het wordt maar het liefst weer DeWalt.

Dat klinkt alsof je meer geholpen bent met iemand die even met je meekijkt om het te repareren of enkel het kapotte onderdeel te vervangen. Beetje zonde van een verder goede machine om zoiets lulligs als de bevestiging van het schulpmes weg te doen. Zeker nu toch steeds duidelijker wordt dat we met ons allen iets rustiger aan zullen moeten doen met grondstoffen.
 

RIRE17

Nieuw lid
19 feb 2020
20
0
Dordrecht
Dat klinkt alsof je meer geholpen bent met iemand die even met je meekijkt om het te repareren of enkel het kapotte onderdeel te vervangen. Beetje zonde van een verder goede machine om zoiets lulligs als de bevestiging van het schulpmes weg te doen. Zeker nu toch steeds duidelijker wordt dat we met ons allen iets rustiger aan zullen moeten doen met grondstoffen.

Dat zou inderdaad een hele mooie optie zijn maar wie zou dat kunnen doen voor mij? Doordat ik zelf ziek bent (beroepsziekte) kan en mag ik niet autorijden.
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Dat zou inderdaad een hele mooie optie zijn maar wie zou dat kunnen doen voor mij? Doordat ik zelf ziek bent (beroepsziekte) kan en mag ik niet autorijden.

Voor alleen de spouwmes zou ik hem niet vervangen heb hem zelf ook en is een prachtige machine.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Dat zou inderdaad een hele mooie optie zijn maar wie zou dat kunnen doen voor mij? Doordat ik zelf ziek bent (beroepsziekte) kan en mag ik niet autorijden.

Op zo'n forum als dit helpt het als je even in je profiel aangeeft waar je woont. :)

Na de corona-perikelen zijn er vast mensen die even bij je langs willen, om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen.

Je locatie kun je aanpassen in je profiel.
 

RIRE17

Nieuw lid
19 feb 2020
20
0
Dordrecht
Op zo'n forum als dit helpt het als je even in je profiel aangeeft waar je woont. :)

Na de corona-perikelen zijn er vast mensen die even bij je langs willen, om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen.

Je locatie kun je aanpassen in je profiel.

Ik heb dat al diverse keren geprobeerd maar ik kan daar niets veranderen, helaas. Ik klik op het gebied waar ik het een en ander kan invullen maar het werkt niet.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik zal je even helpen :)

klik rechtsboven in de zwarte balk op "INSTELLINGEN"

Kijk in het scherm dat je nu krijgt aan de linkerkant en dan zie je staan "MIJN INSTELLINGEN"

Klik dan op "WIJZIG PROFIEL"

Dan kun je onderaan je LOCATION invullen, ik geef op fora meestal een regio aan.

Vergeet niet je wijzigingen op te slaan, die knop vind je rechtsonder in beeld, "sla veranderingen op".


woodworking.jpg
 

RIRE17

Nieuw lid
19 feb 2020
20
0
Dordrecht
@MaartenS

Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Ik zit op mijn telefoon te werken en ik denk dat ik even op de laptop moet gaan kijken. 👍
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Kijk gewoon is in de handleiding hoe dat spouwmes er uit moet. weet je ook snel genoeg waar het probleem zit.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Als je gewoon een nieuwe zaag wilt moet je je uiteraadt niet laten tegen houden ;)
er is vast wel iemand die de oude met defect wil overnemen voor de juiste prijs
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.975
804
Omgeving Leiden
Hoi rire17,

Misschien kan je wat fotootjes maken waarop het probleem te zien is.
Wellicht dat mensen je wat tips kunnen geven of 'domme ' vragen gaan stellen die jou weer wat verder helpen.

Thomasz
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Dat zou inderdaad een hele mooie optie zijn maar wie zou dat kunnen doen voor mij? Doordat ik zelf ziek bent (beroepsziekte) kan en mag ik niet autorijden.

Waar woon je? (Ook goed idee om het in je profiel te zetten, maar het hier gewoon even vermelden kan ook geen kwaad. Mensen zoals ik die meestal via de mobiel lezen zien de woonplaats niet bij de posts staan) Misschien woont er een behulpzaam medelid in je directe omgeving, al is dat in deze crisistijd natuurlijk wat lastig.

Overigens heeft DeWalt een uitgebreid schema van alle onderdelen van de zaag gepubliceerd. Je kan daarop goed zien hoe het onderdeel is bevestigd en hoe het eruit ziet. Dit kan erg helpen bij een poging tot reparatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Juut

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.