De zoektocht naar een nieuwe kruislijnlaser

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Deze heeft gewone (oplaadbare) batterijen, dus altijd vervangbaar tov ingebouwde accu's. Dat vind ik belangrijk.
En de afstandsbediening, zodat je hem niet hoeft aan te raken eenmaal gesteld.
Deze heeft groene lijnen welke vaak beter zichtbaar zijn.
Heb erg moeten graven in Chinaland voor een gunstige prijs én met deze opties.

Een betere link heb ik niet. Blijkbaar moet je een account hebben om er te mogen gluren. Is net zo'n site als Alie en consorten.

Nog wat foto's:

1620039417315.png
1620039217369.png
1620039270445.png
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Deze heeft gewone (oplaadbare) batterijen, dus altijd vervangbaar tov ingebouwde accu's.
een vaste batterij die onafscheidelijk deel uitmaakt van een apparaat, is inderdaad een risicofactor, want van zodra de batterij het begeeft, moet je een nieuw apparaat kopen
zelf heb ik 2 kruislijnlasers op AA-batterijen
dat zijn dus gewone oplaadbare
het nadeel is dat die maximaal 1,4 V leveren
ik gebruik de kruislijnlasers slechts af en toe
meestal moet ik beginnen met de batterijtjes te vervangen
daarom heb ik de blauwe bosch op 12V insteekbatterij op mijn kooplijstje gezet
(ik heb een zo'n schroevendraaiertje op 12 V)
Een betere link heb ik niet. Blijkbaar moet je een account hebben om er te mogen gluren.
dank voor de moeite
dan ga ik niet kijken
wanneer men mij aan de ingang van een fysieke winkel waar ik wil snuisteren, een hoop persoonlijke info vraagt, die ze eigenlijk niet nodig hebben, dan ga ik niet binnen
is mij nog niet overkomen
uitzondering voor cafés en restaurants in coronatijden
naar ik weet bestaat er nog geen internetcorona
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Gebruik Eneloop oplaadbare batterijen, die blijven lang hun stroom houden.
Heb een setje in de koffer van mijn bosch kruislijnlaser zitten. Werkt perfect. Hiervoor had ik gewone oplaadbare batterijen en daarbij had het geen zin om die "als reserve" te hebben omdat ze zoals gezegd gewoon leeglopen.
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
staat op mijn aankooplijst
bedankt, man !
NKON | AA formaat - NiMH - Oplaadbare batterijen
Hier waren ze altijd het goedkoopst, door de "sk" aan het begin van de url kom je op een iets voordeliger deel van de website, was ooit een actie voor "SamenKopen". De LADDA Oplaadbare batterij, HR6 AA 1.2V - IKEA ladda batterijen van IKEA doen het trouwens ook goed en lopen ook niet zo snel leeg. Ik heb ooit gelezen dat ze mogelijk zelfs uit dezelfde fabriek als de Eneloops zouden komen.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254



Het lukt Wish niet om het apparaatje te leveren. Denk dat het vastzit op het Seuzbootje....

Nu bij een andere verkoper op Wish besteld. Nog ff wachten dus...

 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Het is deze geworden: Huepar 603 CG & LR6RG & Adapter AT2 & Glasses Combo

Meerdere YouTube reviews bekeken waar diverse lasers werden vergeleken en dit merk kwam er verassend goed uit. Nu nog afwachten hoe dat in de praktijk gaat zijn, moet uiteraard nog binnenkomen;)

Weet niet of deze vergelijkbaar is, maar ik zet um hier maar ff neer voor de liefhebbers:

Huepar 3D Cross Line Self-leveling Laser Level 3 x 360 12 lines Green Beam Three-Plane Leveling and Alignment Laser Tool, Li-ion Battery with Type-C Charging Port & Hard Carry Case Included - B03CG | Wish

1620314960630.png
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Dat staat er..., plus €10 verzendkosten.


Maar het kan nog gekker:
1620315783503.png

(Edit: Kan bijbehorend linkje vh artikel niet meer vinden)
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dat staat er..., plus €10 verzendkosten.
Maar het kan nog gekker:
voor die prijs koop je amper een laser afstandsmeter
@The Boktor kijk hier
tussen mijn reclame staat een gelijkaardige blauwe bosch . . . aan 600 euro
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Lijkt idd de zelfde, wat een bizarre prijzen.
Ik heb er €185,- voor betaald, maar daar zit dan wel zo'n 3-poot, een bril en een ontvanger bij. Was mij vooral ook om die laatste te doen ivm buiten gebruik.
Het ding is onderweg, zou ergens komende week binnen moeten komen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
En vandaag het spulletje ontvangen. Nog geen tijd gehad om het te proberen, maar het ziet en voelt allemaal degelijk en compleet.

De laser zelf voelt degelijk aan, heeft een accu, maar ook de mogelijkheid om 4 (oplaadbare) AA baterijen te gebruiken, de laser kan op een statief, maar er zit ook een beugel bij met magneten om het ding tegen bijvoorbeeld een stalen spant te hangen. Ook de tas waar het inzit ziet er voldoende stevig uit, is voorzien van een schuim inlay en zelfs de bril is voorzien van een stevige/harde brillenkoker.

De eerste indrukken zijn dus goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Nu bij een andere verkoper op Wish besteld. Nog ff wachten dus...



Ook zojuist binnengekomen.
Op dit moment alleen nog maar even de horizontale lijn gecontroleerd...en...werkt perfect. Soms zijn de lijnen aan het einde wat dikker, maar is hier niet/nauwlijks het geval. In ieder geval is dat al een stuk beter dan een geleende bosch van (ik dacht) €180.
Alle functies doen het.
De 2 batterijen zijn van die iets dikkere en langere joekels, ik geloof dat die ook in de fotografie gebruikt worden.
Total betaald: €59,60

Helemaal blij :D
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Ik ga heel mijn zolder renoveren (plaatsen van gyproc, wanden, tegelen, ...) en om precies te werken ben ik op zoek naar een goede kruislijnlaser.
Zelf nooit mee gewerkt eigenlijk, maar dit werd me wel door verschillende mensen aangeraden.
Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest, maar je hebt er zo ontzettend veel beschikbaar!

Momenteel is mijn oog gevallen op de Leica L2P5, heeft iemand hier ervaring mee?
Of eventueel andere (betere) alternatieven.
Ik ben maar een hobbyist, met een dure smaak :D

Budget ligt rond de 300€, een statief is wel nodig.

Hoe staat het met jouw aankoopvoornemens? Al iets kunnen beslissen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.