Dank je wel. En ook bedankt voor alle informatie. Ik ga ook jou linkjes volgen, had je ze maar niet moeten plaatsen.Ha die Guus,
Ik had al een keer aangegeven dat ik miste op het forum want je hebt je een hele tijd niet laten zien.
Maar ik lees jouw bijdrages altijd met veel plezier, in ieder geval met een brede glimlach.
Ik ben het zeker met je eens dat vrolijke mensen gelukkiger zijn en langer leven.
Ik kan je helaas geen advies geven want jij heb het voor mij alla ‘Guus Flater’ te ingewikkeld gemaakt.
Ik heb het simpel gehouden:
Afzuig slang naar cycloon 36mm, cycloon op metalen vat 25 ltr, cycloonslang naar de stofzuiger 50 mm.
Het verbouwen van mijn mobiele nepcycloon afzuiging naar een echte cycloon afzuiging.
Ik gebruik de stofzuiger ook voor normaal gebruik in huis (begane grond) en garage.
En het werkt prima en nagenoeg geen stof in de stofzuigerzak. (na 4 jaar)
Zie in dit topic een afbeelding na 15 maanden:
VC2512L Makita stofzuiger
Deze installatie is dus niet geschikt voor o.a. een vlakvandiktebank enz.
Wel heb ik ook een fijnstofafzuiger aan het plafond hanger want die is echt nodig wil je later geen stoflongen krijgen.
Veel succes en ga door met het ontwikkelen en bedenken van oplossingen en blijf deze plaatsen.
Mvg,.
Het was inderdaad een hele tijd geleden dat ik mij op dit forum had ingelogd, maar ook zonder inloggen kan ik mee genieten of leren over wat er is geschreven of gedeeld. Mijn probleem was en is nog steeds dat ik tijd te kort kom. Van mij mogen er gerust 48 uur in 1 dag en dan nog zal ik waarschijnlijk tijd te kort komen.
Om terug te komen op de cycloon, ook ik had in het verleden een cycloon gekocht en gebruikt bij mijn Starmix stofzuiger. Maar jammer genoeg had ik waarschijnlijk een slechte cycloon en was het gebruik er van geen succes voor mij. Toen had ik heel veel YT filmpjes zitten kijken en ben ik op een gegeven moment zelf gaan experimenteren. En zo heb ik ook mijn gereedschap beter leren kennen. Een paar jaar geleden deed ik nog alles met een handzaag en soms gebruikte ik een (slechte) decoupeerzaag. Maar ook ik word een dag ouder en waarschijnlijk daardoor begin ik goed (electrisch) gereedschap steeds meer te waarderen.
(Nu heb ik weer een verplichting, (gelukkig is het wel een leuke verplichting) mijn hond wilt naar buiten en een stukje lopen.)