De (zelf)bouw van een nieuwe berging - ca. 35 m2

Zephyrus_NL

Actieve deelnemer
2 apr 2021
44
28
Puttershoek
Wat tof! En mooi gedocumenteerd. Wat ik me afvraag, waarom geen bredere deur of openslaande deuren? ik kan me zomaar voorstellen dat je die op enig moment gaat missen.. Zeker met machines op krachtstroom. Die kunnen nog wel eens flink zijn...
Een terechte vraag; en ook wel eentje waar we mee hebben geworsteld. Openslaande deuren werd qua afmetingen behoorlijk lastig om in te passen in het geheel. We hebben wel gekozen voor bredere deuren dan in het woonhuis, om het in-en uitrijden van spullen zoals machines, maar ook de fietsen, wat makkelijker te maken.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395

@ Emilio,​

Je hebt gelijk wat illegale bebouwing betreft. Maar mijn aanbouw/verbouwingen zijn geen van allen illegaal, alleen de oppervlakte van mijn keuken wijkt "iets" af de maten die op bouwtekening staan vermeld. (Wanneer nodig ga ik proberen aanspraak te maken op het "gedoog-beleid". En gelukkig heb ik ook nog de papieren van die ambtenaar met zijn 20%.)
30 jaar geleden is het niet onmogelijk dat die ambtenaar voor zijn gemeente inderdaad mandaat had om een afwijking goed te keuren op bepaalde gebieden bouwregelgeving was toen een zaak van de gemeente.


Tegenwoordig zijn de regels landelijk en zijn maten in principe gewoon hard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Zephyrus_NL

Actieve deelnemer
2 apr 2021
44
28
Puttershoek
Update 6

Het begint een terugkerend patroon te worden; het schiet er steeds bij in om de vordering van de bouw te delen :)

Ook dit keer heb ik niet stil gezeten; de afgelopen maanden is er hard doorgewerkt om -voor de winter- alles wind- en waterdicht te krijgen. Gelukkig was het de afgelopen weken heerlijk weer en kon er nog flink doorgewerkt worden.

Kort samengevat: het binnenblad is volledig gemetseld en de dakbalken zijn geplaatst (ca. 45 cm h.o.h.). Underlayment voor het dak is geplaatst en alles is afgedekt met dekzeilen, zodat e.e.a. niet in gaat regenen.

Ondertussen ben ik ook begonnen met het voegwerk. Nog een dag of twee gas geven en dan is ook dat afgerond.

Voor het eind van het jaar wil ik nog het leidingwerk voor het elektra realiseren en tevens de epoxy gietvloer gieten. Op die manier is het binnen in principe klaar (minus aansluiten meterkast en spoelbak/kraan) en kan de aandacht verlegd worden naar het metselen van het buitenblad.

Hieronder nog wat foto's van het proces :)

112FBE03-F6F5-489B-A8B8-D6F02ED2F272.JPG
Vorderingen metselwerk.

IMG_2341.jpg
Vorderingen metselwerk.

2A337BC7-BE06-4304-BD97-4FFC7B8CA474.JPG
Balklaag geplaatst.

IMG_2390.jpg
Binnenblad opgemetseld, dakplaten geplaatst en dak afgedekt met dekzeilen.

DA4D6AA6-8743-4011-821E-3836443B79AF.JPG
Voegen in volle gang.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.