Chris_belgium zei:Na lang zoeken eindelijk een schaafbank aangeschaft.
ik heb nog net dezelfde machine staan ,ik dacht hem af te voeren naar de oud ijzer boer .Chris_belgium zei:Na lang zoeken eindelijk een schaafbank aangeschaft.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Merk Gebr DeCock, Motor voor de schaafas is 4pk, schaafas heeft 2 messen en een diameter van 9cm.
Motor voor de aandrijving van de vandikte, heeft 2 verschillende snelheden.
Schaafbreedte is 40cm, max hoogte voor de vandikt 20cm.
Ben nog wat aan het prutsen met de elektrische aansluiting maar zou hem graag binnen enkele dagen testen.
Kostprijs was 420 euro, duur of koopje?
ik zal er een dezer dagen foto's van maken maar roest zit er niet op ,na het overlijden van mijn vader vier jaar terug stond de machine daar al die tijd werkloos in de weg .Woodworker zei:Dag Dunlop,
Heb je er misschien een foto van? Dan kan ik hem wat beter beoordelen op roest enzo. Ik heb onder voorbehoud wel belangstelling.
kan je nog steeds kopen bij toeleveranciers van houtbewerkingsmatrialen.Woodworker zei:Weet iemand of hier nog schaafbeitels bij te krijgen zijn? Zijn er nog schaafbeitels op de markt die op deze machine passen?
dunlop zei:maar mijn hobby is metaaldraaien en frezen en gereedschapsmaken en daar staat mijn atelier met machienen heel vol mee .
zal morgen eens wat foto,s van gereedschapswerkstuken en van mijn werkhuis en machines makenWoodworker zei:dunlop zei:maar mijn hobby is metaaldraaien en frezen en gereedschapsmaken en daar staat mijn atelier met machienen heel vol mee .
Hé, dat is interessant. Ondanks dat we op een houtforum zitten, zou je wat foto's kunnen maken van je werkplaats/machines/werkstukken/gemaakte gereedschappen? Ikzelf vind metaalbewerken ook prachtig, ben ook vast nog eens van plan om een draai- en freesbank aan te schaffen, maar tja, t geld he :![]()