Hi Wim,Jan staat daar ook info in over metrische asmaten?
Ik heb een "goedkopere" set en bevalt goed.Ik heb wel zitten kijken naar die set van CMT die een goedkeuring heeft.
Maar verder dan kijken ben ik nog niet gekomen![]()
Die van CMT is 200 dacht ik.Ik heb een "goedkopere" set en bevalt goed.
DezeDie van CMT is 200 dacht ik.
Welke heb jij dan?
Die is in inch toch?
Het blijft zoeken, is mijn ervaring. Ik gebruik de set op een Dewalt 7492Die is in inch toch?
Kan je daarmee wel combineren voor onze maten?
Bedankt dan passen ze dus niet op mijn zaag.Hi Wim,
ik heb het artikel even door gespit, maar alle maten zijn in inches.
Als het gaat om de asmaat is dat toch meestal hetzelfde (30 mm?). Het gaat dacht ik om de aslengte of je een dado-set kunt gebruiken.Bedankt dan passen ze dus niet op mijn zaag.
Is de CMT net iets goedkoper.Ik zag in de lentefolder van Merlier slijperij (p8) dat Freud ook een metrische dado set heeft.
op hun website vind ik die niet direct, wel bij sauter
Jan van den Broek zegt: Het blijft zoeken, is mijn ervaring. Ik gebruik de set op een Dewalt 7492Moderator zegt: Wel goed om te weten dat je een standaard dado set beter niet op een geremde machine kunt gebruiken. Dan heb je risico dat de zaak losraakt.
Hoi Rik.Jan van den Broek zegt: Het blijft zoeken, is mijn ervaring. Ik gebruik de set op een Dewalt 7492
Ik heb ook een 7492 DeWalt en die is (serieus) geremd. Wat is nu de conclusie? Geen dado of wel een dado op de (geremde) 7492 DeWalt ??