Compressor.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
982
Omgeving Eindhoven
Ik heb tot anderhalf jaar geleden een normale direct aangedreven compressor gehad, 24 liter ketel. Als die aanslaat in de schuur, wil je niet in de schuur zijn zonder gehoorbescherming. De schuur zit tegen het huis aan, en in huis hoorde je het ook zeer goed (dus de buren, 2-onder-1-kap) ook).
Deze zomer een HBM low noise compressor gekocht (de 120 liter), en die is muisstil. Als ik buiten de schuur sta, hoor ik 'm totaal niet als hij aanslaat. En de oude durfde ik 's avonds niet an te zetten ivm de buren.
Deze is voor jou te groot, maar ik denk dat dan misschien de 30 liter low noise compressor een hele mooie is voor je.
 

renze

Actieve deelnemer
27 sep 2015
40
4
geldermalsen
Ik heb tot anderhalf jaar geleden een normale direct aangedreven compressor gehad, 24 liter ketel. Als die aanslaat in de schuur, wil je niet in de schuur zijn zonder gehoorbescherming. De schuur zit tegen het huis aan, en in huis hoorde je het ook zeer goed (dus de buren, 2-onder-1-kap) ook).
Deze zomer een HBM low noise compressor gekocht (de 120 liter), en die is muisstil. Als ik buiten de schuur sta, hoor ik 'm totaal niet als hij aanslaat. En de oude durfde ik 's avonds niet an te zetten ivm de buren.
Deze is voor jou te groot, maar ik denk dat dan misschien de 30 liter low noise compressor een hele mooie is voor je.
deze HBM lijkt verdacht veel op de Hyundai! is dit niet gewoon de zelfde?
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ook de VRB is volgens mij hetzelfde als de stanley, zit zelfs dezelfde beschrijving bij.
Alleen uiterlijk iets gewijzigd, maar scheelt toch ca€30,-
 

renze

Actieve deelnemer
27 sep 2015
40
4
geldermalsen

De nieuwe compressor is binnen. ben voor de Hyundai Geluidsarme Compressor 24 Liter gegaan. Wat een rust heerlijk stil. had ik veel eerder moeten kopen.

 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ja, wat minder herrie is nooit weg, maar volgens mij is de opbrengst van zo’n geluidsarme Hyundai ook een stuk lager en dat vond ik een groot nadeel
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Ik heb tot anderhalf jaar geleden een normale direct aangedreven compressor gehad, 24 liter ketel. Als die aanslaat in de schuur, wil je niet in de schuur zijn zonder gehoorbescherming. De schuur zit tegen het huis aan, en in huis hoorde je het ook zeer goed (dus de buren, 2-onder-1-kap) ook).
Deze zomer een HBM low noise compressor gekocht (de 120 liter), en die is muisstil. Als ik buiten de schuur sta, hoor ik 'm totaal niet als hij aanslaat. En de oude durfde ik 's avonds niet an te zetten ivm de buren.
Deze is voor jou te groot, maar ik denk dat dan misschien de 30 liter low noise compressor een hele mooie is voor je.
Ik had exact hetzelfde, compressorschaamte noemde mijn vriendin het… Nu sinds een paar maanden de HBM stille 1.5pk compressor van 30liter. Deze is net wat duurder maar redelijk snel op druk en wat degelijker opgezet als de goedkopere 1pk of hyundai variant. Heerlijk om de compressor gewoon aan te kunnen zetten zonder zelf de ruimte uit te moeten gaan!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Toy

Nieuw lid
14 okt 2019
6
3
Ik heb deze huyndia ook een tijdje in gebruik. Nu schrik ik niet telkens als deze aanslaat. Ik heb deze ook gekocht om hem te gebruiken als vacuumpomp. Heb zelf vacuumpads gemaakt en nu kan ik stukken vastklemmen op mijn werktafel zonder gebruik te maken van allerlei klemmen. Top ding voor zijn prijs.
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Vertel? Hoe merk of zie je dat?
De motor is uiteraard veel zwaarder uitgevoerd door de grotere aanzuigcapaciteit en hogere vermogen, echter is bijvoorbeeld ook de toevoerbuis naar de pressostaat/luchtuitlaat dikker, zijn de slangen tussen motor en tank een stuk stugger en zwaarder, zit de motor bevestigd met een fatsoenlijke beugel (de Hyundai enkel met een verticaal geplaatst hoekijzer op 2 punten gelast), zitten er betere koppelingen op en is de tank voorzien van een ventiel met hendel i.p.v. schroefdop. Last but not least, HBM geeft 5 jaar garantie, hopelijk voor een reden, op haar eigen compressoren en dat was voor mij de doorslag.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Een langzaam lopende compressor levert niet minder lucht. Hij heeft zelfs een hoger rendement door minder warmte ontwikkeling.
Hah, dat doet me denken aan de oorspronkelijke machines van Rudolf Diesel - enkelvoudige cilinder van een meter of twee hoog, heel langzaam draaiend (om zo warmteuitwisseling met de omgeving te kunnen verwaarlozen - hij was op zoek naar een 'ideale' Carnot-machine), en op poederkool (of slaolie) als brandstof.

Overigens, da's nog eens een jofele stofexplosie - poederkool in een diesel...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.