Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Vandaag bij mijn dealer gestopt voor wat kleinigheden en bij het binnenkomen stond er een TS55 naar mij te lonken, in promo.
Ts55, extra zaagblad, 2 rails en verbindingsstukken voor 569€, heb ik meteen meegenomen.
Ik heb een TS55, maar die is van mijn schoonvader.
Was het beu om daar altijd achter te moeten rijden :)
Ben van plan om er nog de aanslag bij te kopen, zodat je snel dezelfde lengtes kan zagen.

Nu twijfel ik toch voor deze zaagtafel, volgens mij gaat deze niet veel meer kunnen bieden :)

Ik heb ook de TS55REBQ met 2x1m40 liniaal + spanschroeven en foudraal en 1x80cm liniaal en ook de aanslag ligt ier nog in de doos ( nog nooit gebruikt lol ) ..
En ik wil toch nog een zaagtafel .. voor de kleinere stukjes etc toch handig .. grote platen eerst met de TS55 zagen tot iets meer handelbaar stuk .. en dan op de tafelzaag ..

PS : 569 is scherp voor belgie .. mijn lokale festool dealer ook actie 495+btw .. voor dezelfde set ..
 
Laatst bewerkt:

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Heb de zaagtafel net besteld :)
Nu op YouTube wat rondkijken voor 'jigs'. Zou een miter sled willen maken, maar ga nog eens nadenken over wat ik als geleiding ga gebruiken.
 

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
Leuk, leuk. Waar heb je ze besteld en wanneer wordt ze geleverd :). Heb je het onderstel met wielen ook gekocht?
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Toolnation, zonder onderstel.
Geen idee wanneer ze leveren, hoop volgende week :)

hadden beter een groepsaankoop gedaan .. al 3 in dit topic lol :)

Ik had hier op geboden .. maar het laatste uur overboden ..
https://www.troostwijkauctions.com/nl/tafelcirkelzaagmachine/03-21665-14256-3421737/
voor 100-150 euro prijsverschil ( komt 16% kost + btw bij ) ga ik geen 200km rijden ..en ook garantie enzo ..

ik ga hem wss ook orderen zonder onderstel... ging eerst nog zien naar een 2dehands DW745 .. maar hij wil 400 euro .. 3jaar oud en 1750watt versie . leg ik liever wat bij voor de DWE ..

http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap-machines/zaagmachine/dewalt-dw745-268124970.html
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Lol ze hebben echt wel veel stock precies ..
En om 23u nog antwood op mijn vraag via de website .. over levertermijn van de de DWE7941 ..


U heeft een reactie ontvangen op uw support ticket.
Beste,

We hebben er nog 12 stuks.

We verwachten dat deze morgen rond de middag uitverkocht zullen zijn.

De nieuwe voorraad (96) stuks) verwachten we aanstaande dinsdag wat tevens de laatste zending is voor dit jaar.

Als u deze machine besteld vandaag nog besteld gaat deze in de regel morgen de deur uit, behalve bij betaling met overboeking of creditcard/paypal.

Dit vertraagd de betaling.

Ideal of Mistercash is sneller.

 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Heb woensdagavond rond 20u mijn bestelling geplaatst (via Paypal) en gisterenavond kreeg ik mail met verzendbevestiging.
Zaag wordt normaal.vandaag geleverd, alleen zal ik niet veel tijd/fut hebben om ze te testen, zeer drukke periode op het werk.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Machine sinds vorige week binnen, maar door drukte op het werk heb ik nog geen tijd gehad om er veel mee te doen.
De machine oogt robuust en het is handig dat je het spouwmes kan vervangen zonder gereedschap.

De machine is luid, maar gebruik toch altijd gehoorbescherming.
Heb even wat vuren geschulpt en wat plaatmateriaal in kleinere stukjes gezaagd, je voelt amper dat je aan het zagen bent.
Ik ben nu bezig aan een simpele outfeed-tafel waar ik mijn zaag bij kan zetten.
Dan heb ik langs de ene kant wat meer ruimte om hout/gereedschap op te leggen (werkbank is soms wat te klein) + genoeg ruimte om grotere stukken te verzagen.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Vandaag thuisgekomem en de grote gele doos stond te blinken :)

Uitgepakt en eerste test stukjes gezaagd ... 1ste indruk ... NICE .

Lawaai val op zich mee .. enige wat beetje raar is dat je het hout niet door de zaag hoort gaan ( zoals ier al gemeld ) .
Vermoed dat dit afhankelijk van het blad is .. stoort niet echt .. eerst teststukje beton plex waren als vast redelijk goed gelukt .
Moet de naald nog afstellen zat er 1mm naast als ik 15cm instelde had ik een stukje van 14,9 cm :)

Rack & pinion systeem vind ik super leuk , ook zijn er 2 spouwmessen bij , eentje los en eeetje smaen met de stofkap .

Die klikken er heel gemakkelijk uit zonder gereedschap .

Ook stofafzuiging blijk mee tevallen ( gewoon achteraan aangesloten heb nog geen splitter voor ook boven het zaagblad ) .

Enige minpuntje mss is dat de tafel zelf nogal rap krast .. zeker als je de mitre gage gebruikt ( geen idee hoe dat heet in nederlands lol )
 

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
Rack & pinion systeem vind ik super leuk , ook zijn er 2 spouwmessen bij , eentje los en eeetje smaen met de stofkap .

Die klikken er heel gemakkelijk uit zonder gereedschap .

Is het losse spouwblad gemaakt om ondiepe zaagsneden te maken? Ik was in de veronderstelling dat dit niet in Europa mocht en er daarom niet was bijgeleverd. Ik denk dat je zeer tevreden zal zijn met je nieuwe aanwinst.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Heb dit nog nie geprobeerd .. ik denk dat het net envenhoog of er iets onder komt als de zaag .
Moet nog eens proberen een kleine groef te zagen met het spouwmes er nog op .. bij m'n vorig zaagtafel deed ik het er af ..
Met als gevaar het er af bleef ...te lastig om er weer op te zetten .. nu kan dat in 10 seconden ofzo .
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Tof, het zal dan wel een riving knife zijn. Bedankt.
Vanavond eens snel paar testjes gedaan en het lukt bijvoorbeeld om groeven te zagen zonder het mes uit te halen .Jammer dat Dado's stack in europa niet mogen .. en de as te kort is van de europese modellen .. zou een luxe zijn om te groeven te maken :(Maar met het gewone blad lukt natuurlijk en met rack and pinion system kan je heel gemakkelijk de geleider 1mm opschuiven ..
 

Bijlagen

  • 2015-12-25 16.41.43 (Small).jpg
    2015-12-25 16.41.43 (Small).jpg
    40,1 KB · Weergaven: 625
  • 2015-12-25 16.46.51-1 (Small).jpg
    2015-12-25 16.46.51-1 (Small).jpg
    43,2 KB · Weergaven: 620
  • 2015-12-25 16.41.44 (Small).jpg
    2015-12-25 16.41.44 (Small).jpg
    46,5 KB · Weergaven: 622
  • 2015-12-25 16.38.14 (Small).jpg
    2015-12-25 16.38.14 (Small).jpg
    38 KB · Weergaven: 625
Laatst bewerkt:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik kom op 3 zaagmachines namelijk:
* Bosch GTS10 XC (899€ hier heb ik veel goeds over gelezen
* Dewalt DE745 641,24€
* Dewalt DWE7491 816,74€

Puur ter illustratie dat de dagaanbiedingen van Toolnation geen reductie in prijs inhouden:

Prijs op 27/11 aangegeven in startpost voor DW745: €641,24
Prijs vandaag 30/12 in dagaanbieding: €641,24

En ja, dat trespa zaagblad was er toen ook al bij...
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ik zag de mail van Toolnation vannacht ook binnenkomen... Dacht precies het zelfde...
gewoon onzin, net als hunlaagste prijsgarantie.... Tijd dat daar eens onderzoek naar gedaan wordt!;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.