Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De dagaanbiedingen bij Toolnation zijn 'een product in de kijker', de prijs is onveranderd.

Dat is niet altijd waar. Bv Festool "aanbiedingen" zijn geen andere prijzen dan normaal, maar voor andere dagaanbiedingen geldt wel een lagere prijs.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Dat is niet altijd waar. Bv Festool "aanbiedingen" zijn geen andere prijzen dan normaal, maar voor andere dagaanbiedingen geldt wel een lagere prijs.
L.N.: Kijk je mails van bv de afgelopen week maar eens na, niet een product wordt goedkoper aangeboden. De prijs vermeld in de aanbieding 'enkel vandaag' is gewoon de standaard prijs die altijd geldt. Ik heb nog nooit een Toolnation dagaanbieding gezien die effectief een prijsvermindering inhield. (Maar de uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk...)
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Ik ook niet. Ik heb me ooit eens bezig gehouden met het elke dag te controleren. Nooit heb ik een dagaanbieding goedkoper gevonden.
In Duitsland vind je de zaken vaak nog goedkoper, maar bij toolnation heb ik nog nooit problemen gehad met een levering. Ook in de winkel werd ik goed verder geholpen.
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Die Grr-Ripper lijkt me ook wel wat. Dat filmpje is wel inspirerend. Alleen blijf je een beetje met de stofafzuiging in gebreke.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Mijn bevinding met toolnation is dat de levertijden vaak niet kloppen, vrijwel iedere bestelling die ik er deed waarbij 1-4 dagen dit nooit binnen de 4 werkdagen gekregen. De prijzen zijn daarnaast ook niet supr. Zijn voor veel artikelen goedkopere alternatieven te vinden in buiten, maar zeker ook binnenland. HUn "beste prijs garantie" moet je zeker niet voor lief nemen. meermaals gevraagd of ze een product goedkoper of tegen vergelijkbare prijs als Nederlandse concurrent konden bieden, dit was nimmer het geval ze deden dit af met "betere" garantievoorwaarden via hun winkel. ergens is er iets voor te zeggen, maar gewoon er totaal niks mee willen doen of zelfs er maar over in gesprek gaan viel/ valt mij erg tegen.
Hun dagaanbiedingen zijn ook onzin. weken later staan ze nog aan zelfde prijs en vaak weken er voor ook. Het is dat ze zon uitgebreid assortiment hebben dat je bijna niet om ze heen kan...
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Het duurt idd soms lang vooraleer iets wordt verzonden. Op andere sites heb je soms een iets goedkopere prijs, maar bij Toolnation heb je de pickup & return garantie.
Als het aan mij lag dan kocht ik deze zaag bij mijn lokale dealer, maar daar kost de zaag 999€ excl het onderstel. Ik krijg er wel een trespa zaagblad bij.
Voor 992€ koop ik bij Toolnation de zaagtafel + het onderstel, scheelt toch een pak.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
dat is het vaak. je kiest toch "makkelijk" voor de garantie of voor TN omdat de lokale dealer duurder is of ondanks dat een andere goedkoper is ( je zal immers in het 4e of 5e jaar maar een mankement krijgen in de machine...blijft een gok....zakelijk gezien zijn de meeste dan toch wel afgeschreven, dus je kan ook overwegen een nieuwe te kopen).
Ze zetten niet voor niets een giga nieuw distributiecomplex...hun profiteren waarschijnlijk op veel van schaalvoordeel.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Ik heb bij hun al 2x een festool ts55 gekocht ( eerst de ebq en die verkocht en dan de rebq ) en werd altijd correct geleverd en tochwel de beste prijs ook met veel accecoires erbij ..Hun garantie pickup & return heb ik nog nooit nodig gehad .. zoals hier al aangehaald .. als iets kapot gaat is het nogal vaak uit de garantie :)Hun dagaanbiedingen nog niet echt gecheckt of de prijzen effectief lager zijn .. kan idd promotie stunt zijn ..Sommige dingen vind je idd goedkoper in DL maar voor de paar euro bestel ik dan nog liever in nederland ( tenzij verschil heel groot is )Is beetje slecht voor de Belgische economie .. maar koop tegenwoordg zelfden of niks meer in Belgie van prof tools ..( moest et nu slechts paar % duurder zijn mss wel ..maar prijsverschillen van 20 -30% is toch wel veel lol .. zoals aangehaald die dewalt zaag met voet hier ook 1100 euro +BTW . .
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar wil mijn ervaringen met de De walt tafel zaag graag delen. Ik heb deze nu een jaar of tien heb er veel plezier van maar er zitten toch een aantal vervelende dingen bij:
het spouwmes is 2,3 mm en de zagen 3,2. Ik heb begrepen dat die even breed moeten zijn? Navraag bij de walt indertijd leverende geen reactie, ik heb de services van de walt als slecht ervaren.
het verwijderen van het spouwmes is tijdrovend
een schroef van de spouwmes bevestiging was al heel snel dol. ( ik was laatst bij Bequaam waar ze een nieuwere machine hebben met exact hetzelfde euvel)
ik moet veel te vaak naar mij zin de langsgeleider opnieuw afstellen en dat is een erg tijd rovende klus en echt nauwkeurig gaat dat niet.

Voor grof bouwwerk wellicht een prima machine maar als je wat nauwkeuriger wil werken vind ik deze machine geen aanrader.

Succes met de keuze!
 

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
Ik heb gekozen voor de DeWalt. Wordt maandag geleverd ;)

Beste, klopt dit dat er bij de dwe 7491 in Europa, geen extra riving knife om ondiepe zaagsneden te maken bij zit zoals in de Amerikaanse versie. Zou jij me kunnen vertellen of de aansluiting hetzelfde is als op de Amerikaanse versie. Op youtube is deze verschillende keren duidelijk in beeld gebracht. Ik weet dat je er een stukje kan afslijpen indien nodig, maar ik heb toch liever een origineel. Alvast bedankt!
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Vandaag bij mijn dealer gestopt voor wat kleinigheden en bij het binnenkomen stond er een TS55 naar mij te lonken, in promo.
Ts55, extra zaagblad, 2 rails en verbindingsstukken voor 569€, heb ik meteen meegenomen.
Ik heb een TS55, maar die is van mijn schoonvader.
Was het beu om daar altijd achter te moeten rijden :)
Ben van plan om er nog de aanslag bij te kopen, zodat je snel dezelfde lengtes kan zagen.

Nu twijfel ik toch voor deze zaagtafel, volgens mij gaat deze niet veel meer kunnen bieden :)
 

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
Ik heb de Ts 55, MFT en een Kapex, toch mis ik vaak een zaagtafel. Zoals ook bij een freestafel heeft het vaste werkvlak zijn voordelen. Ik zou natuurlijk mijn Ts55 niet kunnen missen. Ik ben ook aan het twijfelen, een Erika of Precisio of de Dewalt. Eerlijk gezegd denk ik dat deze niet zo veel moet onderdoen voor de andere twee. Die rack and pinion is heel interessant, je kan hem ook mooi afstellen. Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste ervaringen van Fluo.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Sorry, veel ervaring kan ik nog niet delen.

Wel dat de doos heel groot was :eek:
Het werkoppervlak van de zaag is wel indrukwekkend groot terwijl de machine echt wel laag oogt (32cm dacht ik)
Nog maar slechts 1 proefstukje gezaagd en vond de zaag wel luid (misschien gewoon omdat ik die voor de eerste keer hoorde), wel heel vreemd dat je niet hoort dat je aan het zagen bent. Ik verwachte meer geluid toen het hout bij het zaagblad kwam, maar dat gebeurde niet.

Daar stoppen mijn ervaringen voorlopig, maar tijdens het kerstverlof zeker meer.

Ik heb geen onderstel bijgekocht omdat ik van plan ben de zaag aan mijn werkbank te hangen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.