Combinatie track voor een Mafell Erika (aftermarket van In2tools)

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
vandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
De track is 18,9mm, maar de miter tracks 19,15mm en de bar 18,95mm.
krijg een refund van Banggood

wat is de beste manier om die tiende mm er mooi en parallel af te krijgen, gewoon wat 120 of 180 schuurpapier plat leggen en schuren ?
durf het niet aan om te frezen of te zagen maar na een kwartiertje met grid 120 heb ik 1 miter track passend
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er gaat niets boven eerlijke handarbeid. Gebruik geen gereedschap als je je er niet veilig bij voelt. Een keer werd mij gevraagd om met een 7.5kw stationaire frees te werken. Ik had er nog nooit mee gewerkt. Heb hem aan gezet en hoorde het geweld. Uitgezet en gezegd: Ik voel me er niet veilig bij. Eerst goede uitleg.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Sorry we zijn wat stil geweest het zijn behoorlijk rare tijden met wat er wereldwijd speelt en sommige reacties maken het niet leuk om te reageren.

Afgelopen maanden hebben we af en toe kunnen werken, aan wat we denken een goede en simpele oplossing is van het soms wat 'doorhangen' van de in2Tools track. En daarvoor zoeken we 2 mensen die de oplossing willen testen voordat we dit uit rollen. Wie wil het testen? Stuur even een mail naar sales@gereedschappro.nl en we sturen de oplossing met een uitleg op.

Bedankt voor het geduld,

Sander
 
  • Leuk
Waarderingen: Bijtel

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
vandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
De track is 18,9mm, maar de miter tracks 19,15mm en de bar 18,95mm.

De beste manier is een originele Mitertrack te kopen uit de USA. In de USA is dit echt een standaard dus elke Mitertrack die wij verkopen zal erin passen.
vandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
De track is 18,9mm, maar de miter tracks 19,15mm en de bar 18,95mm.

wat is de beste manier om die tiende mm er mooi en parallel af te krijgen, gewoon wat 120 of 180 schuurpapier plat leggen en schuren ?

Bekijk bijlage 103279


nu ik de In2Tools track heb, krijg ik meer en meer ideeen om het ook effectief te gebruiken (jullie hadden gelijk @Wim Kluck en @Bijtel), en 10-14€ voor een bar/track kan ik me nog wel permiteren en geeft iets meer gemak en precisie als een hardhout zelfgemaakte
Sander zegt: De beste manier is een originele Mitertrack te kopen uit de USA. In de USA is dit echt een standaard dus elke Mitertrack die wij verkopen zal erin passen.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
na een jaar gewikt en gewogen te hebben, toch beslist om de In2Tools track in te korten (was maar 10cm maar het deed toch wel pijn). Nu kan ik de bladverbreding ook links zetten. Kan ik ook makkelijker aan de frees.
En dan ook maar een zwaluwstaartje gezaagd om rechts een 20cm home-made verbreding te maken. Enigste nadeel is dat de chinese miter niet helemaal naar achter kan voor diepe stukken. Elk voordeel hep zen nadeel
3E17BCB7-9FE7-412B-92F6-02A2D97EA457.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Netjes. Ik ga ze ook inkorten. Loopt jouw afkortgeleider (miter) vrij door de in2rail? Of heb jij dat ook opgelost door de ringen?
 

ramin

Nieuw lid
8 okt 2019
24
3
na een jaar gewikt en gewogen te hebben, toch beslist om de In2Tools track in te korten (was maar 10cm maar het deed toch wel pijn). Nu kan ik de bladverbreding ook links zetten. Kan ik ook makkelijker aan de frees.
En dan ook maar een zwaluwstaartje gezaagd om rechts een 20cm home-made verbreding te maken. Enigste nadeel is dat de chinese miter niet helemaal naar achter kan voor diepe stukken. Elk voordeel hep zen nadeel
Bekijk bijlage 119865
Moet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden? :unsure:
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Moet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden? :unsure:
de miterbar is rechthoekig en valt pas in de track
om de miterbar te voeren zit van voor een schijfje die je onder de miterbar schroeft, maar die kan ik er snel af schroeven als de miter er af moet

de miterbar is redelijk dik dus als ik een stuk vd rail zou moeten afsnijden blijft er te weinig materiaal over om de bladverbreding te ondersteunen denk ik
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Moet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden? :unsure:
je hebt me aan het denken gezet of het toch niet kan. GereedschapPro denkt dat het kan maar hier zit ook heel wat kennis.
Wat als ik een stuk uit de rail haal, is alles dan nog stevig genoeg (de uitbreiding met frees hangt eraan) ?
Zie foto voor de dwarsdoorsnede, tot aan de rode lijn moet eruit over een breedte van ca. 10mm
484E4D9C-F331-4F1A-9973-CA75CE42055A.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Wil je een stuk frezen uit de In2rail of in de verlengrail van mafell? Ik denk ook dat het kan (in2rail)en zal dit t.z.t. ook moeten overwegen. Ik wacht natuurlijk tot jij het uitgevogeld hebt :giggle::giggle:
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Wil je een stuk frezen uit de In2rail of in de verlengrail van mafell? Ik denk ook dat het kan (in2rail)en zal dit t.z.t. ook moeten overwegen. Ik wacht natuurlijk tot jij het uitgevogeld hebt :giggle::giggle:
ik wil een stuk uit de Mafell rail zagen

ik kan achteraf ook nog een stukje alu in het profiel lijmen om de bovenkant terug te verstevigen denk ik, dan zal het zeker wel stevig genoeg zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
stoute schoenen aangedaan en nu is er geen weg meer terug. Eigenlijk niet moeilijk maar wel 0.5mm per mm weg frezen (freesje van 5mm op lagere toerental). En er blijft nog genoeg ‘vlees’ over denk ikimage.jpg
image.jpg
image.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.