Buitenberging 2bij2. Nieuw project.

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Omdat ik van iemand een metalen schuurtje heb gekregen. (Bedankt vorige eigenaar dat je hem vast in kleine stukjes hebt geslepen voor me…..) ben ik genoodzaakt iets van hout te gaan maken. Als basis heb ik een frame gemaakt van stalen kokerprofiel en ga de hoeken op draadstangen zetten om het voor nu, en in de toekomst recht te stellen.
als vloer komen er tegels in een zandbedje. Het hout is ruw vuren wat gepotdekseld gaat worden. Bij opa in de schuur heb ik nog wat origine carboleum gevonden dus dat kwast ik er netjes op. Tot zover is dus alles nog gratis En ben ik lekker circulair bezig.
Ik heb nog wat asbest golfplaten gevonden voor het dak maar misschien is dat geen goed plan. Lijkt me een uitdaging om het hele schuurtje van gebruikt/gratis materiaal te maken. Dak ontbreekt dus nog in mijn plannen.
Iemand leuke ideeën, opmerkingen of ontbrekend bouwmateriaal?
 

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
Omdat ik van iemand een metalen schuurtje heb gekregen. (Bedankt vorige eigenaar dat je hem vast in kleine stukjes hebt geslepen voor me…..) ben ik genoodzaakt iets van hout te gaan maken. Als basis heb ik een frame gemaakt van stalen kokerprofiel en ga de hoeken op draadstangen zetten om het voor nu, en in de toekomst recht te stellen.
als vloer komen er tegels in een zandbedje. Het hout is ruw vuren wat gepotdekseld gaat worden. Bij opa in de schuur heb ik nog wat origine carboleum gevonden dus dat kwast ik er netjes op. Tot zover is dus alles nog gratis En ben ik lekker circulair bezig.
Ik heb nog wat asbest golfplaten gevonden voor het dak maar misschien is dat geen goed plan. Lijkt me een uitdaging om het hele schuurtje van gebruikt/gratis materiaal te maken. Dak ontbreekt dus nog in mijn plannen.
Iemand leuke ideeën, opmerkingen of ontbrekend bouwmateriaal?
Zou zeker geen asbest dak doen. Voor je eigen gezondheid en je eigen portemonnee erg slecht. Zie ook Einde asbestdaken in Nederland
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Isolatie hoeft niet. De hark en grasmaaier kunnen wel tegen de kou. Er komt zelfs geen deur in en ik denk er over het dak zwevend te maken. Dak met flink overstek en dan 20cm opening.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Dakpannen kun je gratis krijgen op marktplaats. Of gebruik een oude garagedeur.
Dakplaten ook maar helaas allemaal in de outback van Nederland. In het Rotterdamse gooien we gewoon alles weg. In Groningen geven ze het weg en nemen de moeite een MP advertentie te plaatsen “gratis af te halen”
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Dakplaten ook maar helaas allemaal in de outback van Nederland. In het Rotterdamse gooien we gewoon alles weg. In Groningen geven ze het weg en nemen de moeite een MP advertentie te plaatsen “gratis af te halen”
In Groningen denken ze ook, om jouw woorden maar te citeren:
Natuurlijk. Nu wordt het nog gebruikt. Anders moet ik het naar de gemeentewerf brengen met mijn vervuilende diesel auto.
😎 :D:D😂

Nee, ff zonder geintje, misschien kan iemand er nog wel wat mee, weggooien kan altijd nog. Zo heb ik mijn koivijver (vierkante bak in de grond) ook gebouwd van sandwichplaten die bij een kennis al op de aanhanger klaar stonden voor de stort, scheelde mij toch weer een paar 100 euro om nieuwe te kopen voor een plek waar het niet uitmaakte als ze er wat minder mooi uitzagen.
Een mp-ad is zo gezet en weggooien kan de week erna altijd nog.

Maar die asbestplaten zou ik niet gebruiken. Het plan voor een asbestverbod in 2024 is wel van de baan, maar ik verwacht wel dat dat er nog wel gaat komen. En zo gezond is dat spul nu ook weer niet.
Eigenlijk idem met de carboleum, als je je schuurtje ooit weer moet afbreken zal je het hout moeten afvoeren als chemisch afval (dus duur), En er is een reden dat het niet meer gebruikt mag worden... En heb je ooit in de zomer vlak bij een schuur gestaan die in de echte carboleum was gezet en die lekker in de zon stond te bakken? Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar ik zou 'm toch al te dicht bij m'n terras af willen hebben eigenlijk. Afgezien van het feit dat het altijd blijft afgeven zodat je in de komende jaren meerdere sets kleren eraan zwart gaat maken, de geur is niet echt aantrekkelijk om gezellig met een pilsje naast te zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Dat het stinkt is niet echt een probleem want staat ver genoeg weg van ons bierterras. Dat het af blijft geven is wel een goed argument. Dat wist ik niet eigenlijk. Goede tip.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.