Bosch Kolomboor, zou het wat zijn?

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ja, ik had al zo'n idee dat ik ergens een rekenfout maakte. Ik had met 6000 toeren en een 10mm boor zitten rekenen, maar die zou je dan natuurlijk op 600 toeren zetten. Duh %-}
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mooi om te zien dat bepaalde zaken steeds weer terugkomen.Het was kort geleden dat ik op zoek was naar een nieuwe kolomboormachine. Neem ik een radiaal of toch een "gewone" ? Welke vermogen ? welke koppel? Nieuwe machine of gebruikt ? Budget ?

Ik had toen een oude ferm kolomboormachine staan staan die niet zuiver meer boorde....Op een regenachtige zondermorgen de kop maar eens losgehaald,schoongemaakt en in elkaar gezet....Dat scheelde al een enorm stuk...Toch zou ik graag een zwaardere kolomboormachine hebben staan want met deze machine kan ik de forstnerboren met een diameter boven de 40mm wel vergeten. Gelukkig staat er een enorme kolomboor in de loods....fijn toch zo'n nieuwe hobbyplek.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de machines van contimac...Daar staan zeer bruikbare machines tussen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.