Boomwortel / epoxy koffietafel

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
Intussen de rest afgefreesd, inclusief de onderkant. Tijd om het stof op te ruimen...

Nota aan mezelf : volgende keer zoiets best op de grond doen, allicht even slecht voor de rug, maar wel veiliger voor de ogen...(nu stond ik met mijn ogen letterlijk op de hoogte van het freesmesje...Zelfs met een veiligheidsbril was het niet echt aangenaam.

Het geheel valt nog wat groter uit als ik oorspronkelijk dacht. Volgende week dus even goed bekijken hoe de tafel er precies gaat uitzien (ovaal of rond...)
Wat mij wel goed meevalt is het hout zelf. In de grote zichtbare stukken zit echt nog wel wat 'tekening', mooi meegenomen.

(Aan de onderkant heb ik meer hout, en een mooiere tekening, maar om allerhande redenen wil ik hem met de wortels omhoog.)

Volgende stap : Epoxy bestellen, mal maken...en testen. Ik heb de tip gekregen om te gieten op een glasplaat..ideaal vlak, en dat scheelt weer bij het polijsten. Bij dit project maakt het allicht niet veel uit, want ik ga sowieso een hoop schuurwerk hebben.

Ach ja, later meer

IMG_20151126_165214[1].jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Hee Meubelle,

Dit is een werkelijk indrukwekkend project, mooi dat je het doet en nog mooier dat je het deelt met ons. Dank daarvoor!

Groeten,
Hans
 
A

Athanor

Guest
Mooi project om te volgen, informatief en uitdagend om te zien waar je mee aan de slag bent. Hecht epoxy niet aan glas? Van sommige kunststoffen weet ik dat wel.


Fons
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Goede opmerking Fons,
ik heb wel es Ee koolstoflaminaat gemaakt op een glasplaat, een plaatje van 20x 30 is nog wel te doen, maar het hechte erg op de glasplaat.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik lijk met belangstelling. Vind het een hele uitdaging om meteen met zo'n groot blad te beginnen. Ik zou zelf eerst een kleintje maken van een 30 cm vierkant. Dan zie je tegen welke problemen je aanloopt. Ja als de giethars weinig kost is het natuurlijk een ander verhaal. Veel succes. Ik vind het een geweldig concept en hele mooie bladen.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
En als je bakpapier op het glas legt? Het bakpapier schuur je er makkelijk vanaf als het kleeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.