Blog ?

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Daar zou ik geen aparte site voor op gaan zetten. Wellicht dat er, in overleg met Jaap, wel het een en ander aan aanpassingen mogelijk is aan deze site.
Gezien het feit dat de site meer en meer bezocht word en ik ook steeds vaker de zelfde vragen langs zie komen, mis ik bijvoorbeeld al zoiets als een FAQ (Frequently Asked Questions). Als zoiets per onderwerp/subforum opgezet kan worden en je 1/2/3 beheerders hebt om dit bij te houden, kan je volgens mij een waanzinnig mooi digitaal naslagwerk op gaan bouwen.


@Rick, goed bezig. Ik neem alleen aan dat je 1e berichtje zo kort is omdat het een probeersel was? Beetje uitgebreidere omschrijvingen van je projecten mag natuurlijk best, of kom je dan in tijdnood? :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mijn blog is momenteel nog echt proberen. Ik wil me gaan wat meer verdiepen in de mogelijkheden online , bloggen hoort daar dan bij.

Lopende projecten zou ik inderdaad kunnen bloggen maar eigenlijk vind ik het ook erg leuk om dat op dit forum te doen.

Lastige keuze's :D
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Ha Rick,

wat leuk dat je nu zo'n Blogsite aan het bijhouden bent! Hoe doe je dat toch allemaal met de tijd?? Veel succes en plezier met deze nieuwe tak van sport!

Gr. G.A.V.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Fijne mensen,

Ik had het idee dat ik dan elke avond even zou bloggen maar dat valt niet te doen. Het forum wil ik aan graag lezen en een reactie geven. Om dan ook nog de blog bij te houden en eigenlijk hetzelfde te doen is wel een boel werk. De Blog wordt veel bezocht dus we kijken het deze week nog even aan.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Tot op heden zijn er 400 mensen geweest die mijn blog gezocht hebben. Het gros uit nederland maar sinds gisteren ook een aantal uit andere tropische landen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou, even een update van mijn blog-probeersel. De blog bestaat nu 20 dagen. Ik heb momenteel 1400 pageviews gehad. Hoe ik dit verder kan bekijken is mij een raadsel. :D

Het gros van de bezoekers komt via woodworking.nl, de rest komt via Lumberjocks. Erg grappig hoe zoiets de wereld kan verkleinen.

Voorlopig heb ik besloten dat de blog blijft bestaan. Het is erg makkelijk om dan mensen eens te laten zien wat ik allemaal loop te rommelen op mijn zoldertje. Voorheen probeerde ik dat wel uit te leggen maar veel mensen bleven me ietwat wazig aankijken.

Mochten jullie nog tips en trucs hebben dan hoor ik dat graag!
 
A

Anonymous

Guest
Hallo Rick!

Alles goed? Zoals je weet heb ik een website gemaakt: http://www.latelier.nl (hij is weer bijgewerkt trouwens :)), dat vind ik heel prettig werken. Deze heb ik gemaakt met NetObjects Fusion. Heel makkelijk als je de opzet eenmaal hebt bepaald!

Is dat niks voor jou? Al kan je daar niet zomaar een vertaling op loslaten volgens mij...

Groetjes!
Samantha
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
De blog bestaat nog steeds. Ik ben blij dat ik hiermee begonnen ben, het is nu erg makkelijk om mensen te laten zien wat ik loop te knutselen op mijn zoldertje. Beelden spreken altijd meer dan woorden.

Er zijn mensen die elke dag hele stukken schrijven op hun blog maar de tijd en energie ontbreekt mij daarvoor. Ik vind het forum leuker om op te reageren :D :D
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
rickkoorman zei:
Er zijn mensen die elke dag hele stukken schrijven op hun blog maar de tijd en energie ontbreekt mij daarvoor. Ik vind het forum leuker om op te reageren :D :D
Rick, omdat ik ook niet de tijd en zin heb om een blog elke dag of elke week bij te houden en er op te schrijven heb ik een website gemaakt die ik van tijd tot tijd update, voor mij gemakkelijker.
Er zijn er wel die op hun blog zowat elke dag schrijven zoals Andi Wolfe, die ken ik van de tijd dat ik lid was van MyFamily, ze doet dat onder andere voor haar familie, zodat ze daar geen e-mails naar hoeft te sturen van haar belevenissen. Ook twittert ze en houd ook nog een facebook erop na. Een erg actieve dame. Ergens is dat wel te verklaren omdat deze dame zowat de hele wereld afreist, een jaar of 7 geleden heb ik haar ontmoet tijdens haar verblijf in Nederland, waar ze een stage heeft doorlopen bij de landbouw hogeschool in Wageningen.
Ook heeft ze een website van haar houtdraaiwerk.
Denk dat het voor jou leuk is om een kijkje te nemen op haar blog http://andiwolfe.blogspot.com/
Groetjes, Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo houtliefhebbers,

Ik was vandaag lekker vroeg uit de veren en besloot me eens in de wereld van youtube te gooien. En tja dan moet je zelf ook iets kunnen uploaden.

Ik had nogal wat foto's gemaakt van een gesegmenteerde vaas vorig jaar, deze heb ik met WindowsMovie Maker samengeplakt, muziekje eronder en geupload. Er gaat een wereld voor mij open. De volgende keer zal ik zeker een ander muziekje pakken aangezien ik geen gezeur wil met licensie's krijgen :D

Neem aub even een kijkje op mijn blog en geef svp commentaar hier zodat ik eaa aan kan passen bij mijn volgende slide-show.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, een leuke video van het proces van je gesegmenteerde vaas, alleen de 2 minuten dat het duurde had voor mij wat langer mogen zijn, de uitloop van ander halve minuut was daardoor wat te lang. De muziek vond ik wel passend. Toch vind ik het wel een leuke video.
Maar de eerste keer moet je maar zien als een try out, is het niet.
Groetjes, Ad
 

WR1944

Oud hout
Rick, een leuk initiatief om het zo te presenteren. Als draaileek zou ik graag meer tussenstappen zien om een beter begrip te kunnen krijgen van het hele proces. En inderdaad, de aftiteling kan veel vlotter, ik zie liever meer hout. ;)
Met de overgangseffecten tussen de beelden moet je heel spaarzaam omgaan. Het wordt anders gauw een effect om het effect, het leidt de aandacht af van het onderwerp.
Het beste is vaak om het filmpje later terug te kijken als het stof een beetje gedaald is. Probeer met het oog van een buitenstaander te kijken. Tekstblokken tussen sommige foto's kunnen ook verhelderend werken, je kan daarmee het proces goed verklaren. Eigenlijk het tegenovergestelde van dat plaatje dat meer zegt dan duizend woorden. :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Ad en WR1944 : bedankt voor de goede tips!! Wat meer tekst is inderdaad een goed idee en meer foto's zal het proces zeker duidelijker maken. Het eerst volgende project wat ik op zal starten zal ik proberen te fotograferen. De uitloop mag inderdaad wat gevulder,haha. Foto's waren op en de muziek liep nog. :oops:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mijn blog heb ik nu 2 maanden. Het is voor mij erg makkelijk nu om mensen te verwijzen naar mijn blog wanneer ze willen weten wat ik allemaal uitspook op mijn zoldertje. De teller staat op ruim 4000. Hoelang de blog nog blijft bestaan weet ik nog niet maar het is voor mij echt een uitkomst.

Laatst ook wat "slide-shows" gemaakt en deze geplaatst. Tevens op Youtube gezet en daar krijg ik nog wel wat reactie op.

Leuke bezigheidstherapie :D :D

Voor de beroepshoutbewerkers kan ik dit alles echt aanraden. Hoe meer tamtam, hoe meer publiciteit!!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Ik heb net wat lopen sleutelen aan mijn blog. Je kan echt allerlei leuke Apps downloaden en toepassen op je blog. Nu is er de optie dat iemand zijn emailadres invoerd en automatisch op de hoogte wordt gebracht van een nieuw project. Dit leek me wel handig!

Verder heb ik de lay-out en de kleuren wat aangepast.

Het enige nadeel van een blog is dat het redelijk eenzijdig is maar gelukkig is er ons gewaarderde forum dan nog!! :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ongelovelijk, mijn blog bestaat nog steeds. Het is begonnen als probeersel maar het bevalt me erg goed.

Wat ik mij afvraag :
Hoe krijg ik meer mensen naar mijn blog ?
Hoe overtuig ik hun dan op zich als "volger"te registeren ?

Het is leuk om te zien dat het bloggen gewaarderd wordt. Ik krijg reactie's uit vele windrichtingen.

Mocht iemand nog andere suggestie's hebben dan hoor ik dat graag.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het hebben van een blog is voor mij nog steeds erg handig. Zo kunnen mensen zien wat ik maak en dan eventueel een werkstuk aanschaffen. Ik krijg ook wel eens het verzoek om iets op maat te maken, dit heb ik afgehouden tot iemand aangaf dat ik mijn eigen draai aan een aantal tissue-doosjes mocht geven en er geen haast bij was. Kijk, dit zijn de sporadische projecten die ik dan wel aan wil gaan. Zij wilde 4 doosjes gemaakt hebben. We hebben afgesproken dat ik er eerst 2 maak aangezien dit voor mij makkelijker werkt.

De opbrengsten voor deze projecten gaan voor bijna 80% naar een goed doel. De resterende 20% gebruik ik voor de materiaalkosten aangezien dit toch andere projecten zijn dan mijn eigen vrije werk.

Zo blijft mijn hobby leuk, heeft iemand een uniek werkstuk en heeft een goed doel een financiele injectie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.