Binnendeur aanpassen

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Poedercoaten is niet extreem duur hoor. Ik heb best forse stalen poten en nog wat losse onderdelen voor een eiken tafel laten poedercoaten en heb daar 100 euro voor betaald. Dat ging natuurlijk zonder factuur. Dit was bij een relatief klein bedrijfje waar ze dit dus mooi tussendoor konden doen. En zeker als ze het meenemen tijdens een klusje in jouw kleur hoeft het niet veel te kosten.

Verder denk ik dat je gewoon ergens een stalen kozijn moet zien te vinden en daarna pas het gat in je deur gaan zagen in plaats van een gat zagen en dan specifiek op die maat iets speciaal moet laten maken.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Dan is dat duur.

Nee, dat is veel geld, maar niet duur (want blijkbaar het goedkoopste alternatief). Doordat er zoveel verschillende partijen betrokken bij zijn (en iedereen wat wil verdienen) loopt het al snel op.

een stalen deur + kozijn + glas is ca. 600,-. Exclusief montage (zelf?) en niet te vergeten afwerking (stucwerk, verf etc.)

Ik denk zelf dat de wensen en het budget niet verenigbaar zijn (en de deur vermaken te arbeidsintensief is)

Wel mogelijk is denk ik de bestaande kozijnen te houden, nieuwe (modernere) koplatten erop en een “faux” stalen deur (dus van hout maar met veel glas en relatief smalle profielen.

Zoals deze bijvoorbeeld: CanDo luxe binnendeur Bradford blank glas 4-ruits stomp 231,5 x 93cm

299,- voor een deur in de aanbieding maar de overige 200 geef je uit aan deurbeslag.

Succes!

HTBDTL
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Alles wat tegenwoordig mat zwart en van staal is is duur
Ik heb hier thuis al verschillende stalen deuren gemaakt
Waarbij ik eigenlijk verbaast ben hoe goedkoop het materiaal
Is
Ik heb laatst een stalen deur gemaakt voor mij zelf van 78x260cm
Met vier gelaagd glas panelen voor 100€
Poedercoaten voor binnen vindt ik overbodig dus. Ik spuit ze gewoon met de spuit bus
Ik denk dat als je een hobbyist kunt vinden je voor die deur nog geen 200€ kwijt bent en dan heeft ie nog een goeie boterham
Overigens kun je natuurlijk ook gewoon een nieuwe stalen deur in een bestaand kozijn maken
Of een staal look o like kopen deze zijn ook prijzig maar geen 500€
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Leroy mischien kan jij ze dan even voor hem maken
jouw materiaal prijzen zijn erg laag ik denk dat je die ook niet gewoon in de winkel of online hebt betrokken
indien dat wel het geval is zou je dan je adressen willen delen ik ben heel wat meer kwijt als ik glas nodig heb
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Waarom is dat duur, frame moet gemaakt worden , gelast worden. Daarna schoongemaakt worden etc dus strak. Dan moet het gepoedercoat worden. Dan moet er nog glas in en dan nog netjes geplaatst worden. Owja het gat in de deur moet ook precies uitgezaagd worden. Ik zie hier heel veel uren werk in, als het fout gaat is dat bedrijf de sjaak.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik zou ze graag maken alleen heb ik geen tijd
En het glas haal ik dicht bij de bron
Dus lekker goedkoop
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet duur hoeft Te zijn als je creatief bent
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
500 euro voor een klus met risico, waar je als bedrijf niet echt op zit te wachten is geen rare prijs.
Als je zelf niets wilt doen dan moet je je portemonnee trekken, maar misschien heb je geluk dat iemand hier het voor je kan regelen. Maar het is wel een houtbewerkingsforum..... :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: hstraat

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
500 euro voor een klus met risico, waar je als bedrijf niet echt op zit te wachten is geen rare prijs.
Als je zelf niets wilt doen dan moet je je portemonnee trekken, maar misschien heb je geluk dat iemand hier het voor je kan regelen. Maar het is wel een houtbewerkingsforum..... :cool:
Zet hier maar een slotje op aub. Dank iedereen voor de info.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
@ad59 geen slotje joh, we doen hier veel meer metaal / hout mixen. 90% van de deur is hout dus met alle recht een topic hier. Erg benieuwd naar een eind resultaat en welke keuze je gemaakt hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.