Binnendeur aanpassen

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Wie kan mij helpen?
Ik heb een eiken binnendeur waar ik een raam in wil laten maken. Ik heb dmv zwarte tape op de foto aangegeven wat de bedoeling is. Het kozijn is 120x60 en de deur is 4cm dik. Nu het probleem, het moet een zwart stalen/aluminium kozijn worden. Wie kan dit of help mij aan een bedrijf die dit kan. Liefst een beetje in de buurt van mijn woonplaats (Breda).
 

Bijlagen

  • deur.jpg
    deur.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 168

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Wat is precies het probleem dan?
kozijn lassen uit kokers 20x40 en daarin kleine strippen 10x10 lassen als glaslat
glas er in kitten en klaar.

Of gewoon van hout maken.
bus matzwarte verf erover, glas erin en niemand die ziet dat het geen staal is.

Vertel.
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Wat is precies het probleem dan?
kozijn lassen uit kokers 20x40 en daarin kleine strippen 10x10 lassen als glaslat
glas er in kitten en klaar.

Of gewoon van hout maken.
bus matzwarte verf erover, glas erin en niemand die ziet dat het geen staal is.

Vertel.
Eerste bericht is makkelijk gezegd "even in elkaar lassen". Het van hout maken en dan verven is iets wat we niet willen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik denk dat je gewoon de sparing er uit moet zagen en met die maten naar een constructie (lasbedrijf) dan kun je het geheel plaatsen en klaar is Kees
Er zijn legio bedrijven die tegenwoordig stalen deuren lassen
Voor hun is dit een koud kunstje
Succes
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als je niet te kennis en materialen hebt om te lassen is het inderdaad een uitdaging.

Beter om het uit te besteden.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik zie nog weinig initiatief om zelf eens wat bedrijven in de regio te vragen?
Als je zelf niet de mogelijkheid hebt om te lassen, dan is dat toch de eerste stap?

of was dat niet je vraag?
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Wat 3dmazter zegt, klopt. Mits die deur wel massief is. Ik zou dit klusje wel kunnen, maar je moet met die deur naar Veldhoven komen en dan met me mee naar de ijzerhandel in Best om materiaal te halen. Dan het gat in de deur zagen en raamkozijn lassen/slijpen. Zijn we wel zeker een dag mee zoet. Het is, denk ik, goedkoper/makkelijker/sneller om in jouw buurt een klusjesman te vinden die dat voor je maakt. Ik ben ook maar een hobbyist, en als ik bijvoorbeeld per ongeluk verkeerd zaag, ben ik niet verzekerd en kost het mij geld. 😅
 

Foexie

Actieve deelnemer
21 mei 2017
65
7
Kun je iets meer details geven over je plan. Lassen in het zicht? Lassen vlak geslepen? Breedte van de koker? In geval van lassen in het zicht, lassen onder 45 graden of kokers recht?
Ga je zelf het frame op kleur spuiten of moet dat ook door een bedrijf gebeuren? Moet het raam ook geplaatst worden?
In het kort gezegd, wil je een deur die kant en klaar afgeleverd word of zoek je iemand die je helpt bij het laswerk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Natuurlijk heb ik al bij heel wat bedrijven geïnformeerd. Meesten gaven aan dat de 4cm (dikte van de deur) een probleem was. ik heb 1 offerte echter €500 is niet weinig en zou graag nog een offerte hebben om te vergelijken. Ik weet ook niet of het iets is voor een klusjesman, graag heb ik een gepoedercoate kozijntje.
Ik hoopte dat er iemand op dit forum was die mij aan een adres kon helpen
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Kun je iets meer details geven over je plan. Lassen in het zicht? Lassen vlak geslepen? Breedte van de koker? In geval van lassen in het zicht, lassen onder 45 graden of kokers recht?
Ga je zelf het frame op kleur spuiten of moet dat ook door een bedrijf gebeuren? Moet het raam ook geplaatst worden?
In het kort gezegd, wil je een deur die kant en klaar afgeleverd word of zoek je iemand die je helpt bij het laswerk?
Het liefst wil ik dat ik alleen de deur moet brengen en ophalen als het helemaal klaar is. Ik knutsel veel met hout vandaar dat ik op dit forum ben alleen maak ik kleine beeldjes of speelgoed.
 

Foexie

Actieve deelnemer
21 mei 2017
65
7
Is die 500 euro inclusief: deur zagen, poedercoaten, glasmontage?
Zoals ik hierboven vroeg een kant en klaar afgeleverde deur?
 

Foexie

Actieve deelnemer
21 mei 2017
65
7
Het liefst wil ik dat ik alleen de deur moet brengen en ophalen als het helemaal klaar is. Ik knutsel veel met hout vandaar dat ik op dit forum ben alleen maak ik kleine beeldjes of speelgoed.
Dan denk ik dat je ergens een hobbyist moet zoeken, of iemand die iets na de tijd maakt, 500 euro klinkt als veel geld maar een bedrijf is al snel enkele uren mee bezig. Dan komt er het poedercoaten nog bij. (Is niet goedkoop.) Plus een bedrijf telt minimaal een uur voor het op en neer rijden naar een poedercoater. De uren tellen gewoon door bij een bedrijf...
Ik wil het er wel eens met je over hebben hoe je het in detail wil hebben. Misschien kan ik iets voor je betekenen. Zoals ik al aangaf in een vorige post zijn er meerdere manieren van afwerking.
Ik maak voor de hobby lasklussen. Ik zal dan alleen moeten kijken of ik het ergens kan laten poedercoater. En wat daar de kosten van zijn.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Ik denk dat je meer reacties krijgt als je voor een compleet nieuwe deur gaat
de meeste bedrijven zullen dit te veel risico vinden.

500 euro is helemaal geen verkeerde prijs.
er vanuitgaande dat de timmerman het raamframe ook door iemand laat lassen
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
564
De technische details zijn met name door Foexie al belicht. Blijf ik toch met één prangende vraag zitten:

Waarom moet er een strak zwart stalen kozijntje in een klassiek gestileerde eikenhouten deur? Over smaak valt niet te twisten maar deze combinatie vind ik wel... heel erg lelijk.
Als er een ruit in moet, zou het dan niet veel eenvoudiger, fraaier en goedkoper zijn om er een nieuwe deur in te zetten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Foexie

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
De technische details zijn met name door Foexie al belicht. Blijf ik toch met één prangende vraag zitten:

Waarom moet er een strak zwart stalen kozijntje in een klassiek gestileerde eikenhouten deur? Over smaak valt niet te twisten maar deze combinatie vind ik wel... heel erg lelijk.
Als er een ruit in moet, zou het dan niet veel eenvoudiger, fraaier en goedkoper zijn om er een nieuwe deur in te zetten?
Voor deze deuren (3 stuks) heb ik niet gekozen, deze zaten in het huis dat wij 15 jaar geleden hebben gekocht. Ons idee was de hal een beetje klassiek in te richten en de kamer eigentijds. Nu zijn we op een punt gekomen dat we vanuit de kamer gezien de deur naar de hal te klassiek vinden. Door zo'n stalen frame in de deur te maken en het beslag ook aan te passen krijgen we een modernere deur en meer licht in de hal.
Als we voor een hele nieuwe deur zouden gaan moeten we ook de deurkozijnen vervangen (deze zijn ook ala oisterwijk style) en dat zijn er 3. Daarna moet de stukadoor ook nog de boel repareren voordat alles weer netjes is.
We gaan maar voor de optie van €500 en zal tzt een foto posten.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Ik wou eigenlijk ook al schrijven wat kor heeft verwoord maar dacht ik zal me inhouden.
maar ik zou het toch leuk vinden als je de foto post.

heb je ook overwogen om voor een standaard stalen deur met glas te gaan en daar dan de onderste ruit van te vervangen door een eiken paneel al dan niet hergebruikt van je oude deur
(misschien slimmer om de deur op marktplaat te zetten en een nieuw paneeltje te maken)
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.986
813
Omgeving Leiden
Ik denk dat dit niet zo'n slecht idee is en goed kan uitpakken.
Ander beslag, andere kleur, dat wordt vast wel aardig.
500 euro ( is toch voor 3 deuren ?) is natuurlijk veel geld, maar er zit toch wel wat werk aan. En poedercoaten is ook niet gratis.
En voor dat bedrag heb je zeker niet 3 nieuwe deuren.
Ben wel benieuwd hoe het wordt.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik denk dat dit niet zo'n slecht idee is en goed kan uitpakken.
Ander beslag, andere kleur, dat wordt vast wel aardig.
500 euro ( is toch voor 3 deuren ?) is natuurlijk veel geld, maar er zit toch wel wat werk aan. En poedercoaten is ook niet gratis.
En voor dat bedrag heb je zeker niet 3 nieuwe deuren.
Ben wel benieuwd hoe het wordt.

Die 500 euro is, zoal sik het begrijp, maar voor 1 deur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.