Bessey lijmklemmen behoefte inventarisatie Woodworkers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonasLa

Actieve deelnemer
15 mei 2016
91
73
Of er nu meerdere leveranciers aangeschreven worden of niet, ik denk dat het belangrijk is om de prijsverwachting van de forumleden en de leverancier(s) op voorhand op elkaar af te stemmen. Online kosten 2 KRE-800 klemmen momenteel 115 euro. In de Amazon-aanbieding van een tijdje terug was dit 62 euro. Dit is een groot verschil en het zou wel fijn zijn om te weten waar we kortingsgewijs ongeveer zouden landen, eventueel met een staffelprijs.

Mijns inziens kan dit op eenvoudige wijze, bijvoorbeeld:
  • afname van 30 klemmen type KRE, 15% korting op de adviesprijs
  • afname van 50 klemmen type KRE, 20% korting op de adviesprijs
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Ik zit met verbazing deze post te lezen. Het is niet de bedoeling dat iemand waarvan we geen echte naam en adres hebben, een soort van darkweb met verkoop gaat organiseren, middels excel sheets via pb.

Mijn voorstel om iets aan groepsinkoop te doen moet echt transparant zijn. Een bekende aanbieder die een artikel te koop aan biedt waar bij een x aantal verkopen een x prijs gerekend kan worden. Nu ontstaat er iets dat ons te schimmig is en dat kan echt niet onder de paraplu van woodworking.nl.
Ik zie ook terechte opmerkingen mbt bekende en erkende leveranciers en die onderschrijven we ten volle.

jaap
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
TEGEN, maar tegelijkertijd ook oprecht bedankt voor de moeite die je erin steekt.

Ik ben een groot aanhanger van loyaliteit en GP heeft mij tot nog toe altijd erg netjes behandeld en een goede service verleend. Dat beloon ik graag met enige trouw.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
TEGEN, group buy is leuk initiatief en kan volledig transparant worden afgehandeld als er een lijstje met goedgekeurde leveranciers zou zijn die de kans hebben om als er een vraag is de mogelijk hebben om een aanbieding te maken.

Als het volume gehaald wordt en de aanbieding dus gestand gedaan kan worden dan kan de afhandeling via de leverancier gedaan worden middels een korting code vid en hoeft er dus niks rondgestuurd, gedistribueerd etcetera te worden. Alleen is er dan niet 1 order voor de leverancier en moet hij dus alsnog veel pakketjes versturen maar laten we er eens vanuit gaan dat dat minder kost dan wanneer een lid moet gaan zitten hobbyen.
 

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
Ik snap het niet. Eerst hebben ze de klemmen schijnbaar niet nodig.
En nu een kleine groep ze voor minder dan de helft heeft kunnen kopen, moet iedereen die klemmen nu direct hebben?
En voor de initiatiefnemer om die klemmen gezamenlijk in te kopen: troost je, je doet het toch nooit goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier en knotwilg

alex1200

Nieuw lid
18 feb 2019
5
1
Tegen;
1-Maakt het wat eenvoudiger voor freeman.
2-Belonen van initiatief van gereedschappro.
3- Zo komen de aanbiedingsets waar ook vraag voor is weer in beeld.

Dank voor je s
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ben ook tegen. Als de Baas hier de huidige opzet niet ziet zitten houdt het snel op. Als alternatief kan wellicht @SanderGP gewoon een kortingscode voor Bessey op de website aanbieden?
Het gaat om een groepskorting, dan kun je geen kortingscode geven. Het is een zgn onderhandse aanbesteding.
 

Salocin84

Actieve deelnemer
12 nov 2018
90
14
Provincie Antwerpen - grens NL
TEGEN, het was een voorstel van Sander, dus niet netjes om met zijn initiatief nu bij de concurrentie langs te gaan.

WEl vind ik dat we in toekomst dit meer kunnen doen, maar dan vanuit het forum zelf en dan kan er wel bij meerde leveranciers gepraat worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026 en jaap

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
TEGEN, het was een voorstel van Sander, dus niet netjes om met zijn initiatief nu bij de concurrentie langs te gaan.
Hier ga ik helemaal in mee. Sander heeft de aftrap gegeven, daar is ja tegen gezegd. Dat kunnen we nu niet gaan terugdraaien.
Het is natuurlijk aan eenieder om wel of niet mee te doen als hij/zij er geen goed gevoel over heeft en/of ergens anders een lagere prijs denkt te krijgen.
(Al heb ik zelf overigens geen belangstelling voor deze actie, ik heb voor nu genoeg lijmklemmen. Maar ik juich een volgende actie natuurlijk erg toe.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Voor, omdat ik van in ‘t begin begrepen had dat freeman dit zo zou opzetten.
Niet helemaal waar. In dit topic spreekt freeman expliciet over Gereedschapspro.

Is het een idee om een inventarisatie te gaan houden welke lijmklemmen type EZ; KRE; KREV eventueel hulpstukken en welke hoeveelheden de verschillende forumleden wensen. En dit bij GereedschapPro neer te leggen zodat zij dan met een gericht prijsvoorstel kunnen komen?

En als het prijsvoorstel bekend is dan kunnen de forumleden besluiten of ze daarmee instemmen en kan de bestelling geplaatst worden. Praktisch gezien zullen de lijmklemmen wel naar ieder forumlid gestuurd moeten worden door GereedschapPro.

Als jullie het een goed idee vinden dan ben ik wel bereid om een Excel document te maken en die hier op het forum te plaatsen. En aansluitend de input van jullie te verwerken en deze aan GereedschapPro te sturen.

Ik hoor graag van jullie.

Ik heb momenteel geen belang bij lijmklemmen, dus misschien heb ik geen recht van spreken in dit topic, maar ik vind het allemaal een beetje vaag lopen eerlijk gezegd. Zoals eerder gezegd, handel volledig transparant, en niet iemand alleen. Zet er meerdere mensen op, die elkaar controleren om fouten uit te sluiten. Dat voorkomt een hoop gezeur achteraf!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Charel09

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Tegen, omdat de eerste zet van Sander kwam. Freeman heeft dit heel enthousiast opgepakt, dank daar voor. Bij een eventuele toekomstige georganiseerde koop kunnen we wel degelijk verschillende leveranciers benaderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Niet helemaal waar. In dit topic spreekt freeman expliciet over Gereedschapspro.
Je hebt gelijk. Maar, er is wel al sinds 28-29/okt sprake van een tweede.
Topic 32985 post#336
Op basis daarvan vragen we GereedschapPro en een andere aanbieder om prijzen.
Topic 33425 post#12
Maar ik ga natuurlijk na de inventarisatie met de leveranciers in gesprek.
En pas vanaf 3/11 de eerste bedenkingen daarover.
Geen bezwaar om enkel met gereedschappro in zee te gaan, ik had het gewoon anders begrepen.
Sowieso grote dank aan Freeman om dit op te nemen. Het voorstel komt zeker van SanderGP, maar hij is wel al het werk aan het doen 👍!

Ik hoop dat niet te veel geïnteresseerden amazon niveau prijzen verwachten want dan zouden de aantallen wel eens drastisch kunnen dalen nadat de prijzen bekend zijn, en vervolgens de prijzen stijgen, …
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.