Hi,
MDF is ook hout?
Het schijnt zo te zijn, maar de puristen onder ons denken daar misschien anders over ;-)
Toch is dit materiaal perfect om simpel en snel mooie dingetjes van te maken.
Uiteindelijk begint alles met een goeie tekening (op de achterkant van een bierviltje) en een goede berekening (hoofdrekenen en een kladje dus ;-)).
Alles is exact op maat gemaakt. De nis in de slaapkamer is 249 breed. Het plaatmateriaal is gezaagd met slechts 4 mm marge. Uiteindelijk staat alles klem tussen de muren en is de hele constructie zelfdragend.
Ik ben begonnen met alles te laten zagen door de houthandel, want dat is iets waar ik niet echt de ruimte en gereedschap voor heb.
Ik heb hier het eindresultaat van de bedstee getoond. Het process van een stapel MDF Platen tot een product dat af is kan achter de link gevonden worden. Als je gedetaileerde vragen hebt hoor ik dat graag.
http://bedstee.profiler.nl
Gebruikte materialen:
- Bovenfrees
- Decoupeerzaag
- Meetlint
- potlood
- Schroeven (18mm en 45mm)
- Houtlijm
De totale kosten van dit zelfbouwprojectje waren:
- 180 euro MDF Plaat
- 10 euro aan balkjes (4x4 cm
- 50 euro grondverf
- 2x24 euro hoogglans
- 30 euro restmateriaal
- 35 euro schanieren
Greetz,
Ben
p.s. Er moet nog 1 blauwe laklaag overheen omdat deze nog net niet dekt.
Attached files
MDF is ook hout?
Het schijnt zo te zijn, maar de puristen onder ons denken daar misschien anders over ;-)
Toch is dit materiaal perfect om simpel en snel mooie dingetjes van te maken.
Uiteindelijk begint alles met een goeie tekening (op de achterkant van een bierviltje) en een goede berekening (hoofdrekenen en een kladje dus ;-)).
Alles is exact op maat gemaakt. De nis in de slaapkamer is 249 breed. Het plaatmateriaal is gezaagd met slechts 4 mm marge. Uiteindelijk staat alles klem tussen de muren en is de hele constructie zelfdragend.
Ik ben begonnen met alles te laten zagen door de houthandel, want dat is iets waar ik niet echt de ruimte en gereedschap voor heb.
Ik heb hier het eindresultaat van de bedstee getoond. Het process van een stapel MDF Platen tot een product dat af is kan achter de link gevonden worden. Als je gedetaileerde vragen hebt hoor ik dat graag.
http://bedstee.profiler.nl
Gebruikte materialen:
- Bovenfrees
- Decoupeerzaag
- Meetlint
- potlood
- Schroeven (18mm en 45mm)
- Houtlijm
De totale kosten van dit zelfbouwprojectje waren:
- 180 euro MDF Plaat
- 10 euro aan balkjes (4x4 cm
- 50 euro grondverf
- 2x24 euro hoogglans
- 30 euro restmateriaal
- 35 euro schanieren
Greetz,
Ben
p.s. Er moet nog 1 blauwe laklaag overheen omdat deze nog net niet dekt.
Attached files