ASBEST ontdekt

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Je zal toch papieren (vergunning) bij de asbest moeten hebben.Anders kun je de asbest uberhaupt niet eens kwijt.

dat dacht ik dus ook - dat de afvalpas gelinkt is aan een dergelijke melding - maar dit bleek niet zo te zijn; boel ingepakt in plastic, naar de milieustraat en we konden het zonder verdere vragen in de asbest container kwijt...
 
Laatst bewerkt:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ik ben in het verleden bij een IT-klus op de TU Delft met asbestdeskundige Swuste in contact gekomen. Hij stelde nadrukkelijk dat er geen veilige ondergrens is v.w.b. asbestblootstelling. De 1 wordt ziek na blootstelling aan 1 vezel, de ander zelfs niet na veelvuldige blootstelling. Ik zou er niet mee gokken.

Die 1900 euro is natuurlijk bezopen. Je kan kijken of je met een collectieve actie met de buren offertes kunt opvragen bij een paar bedrijven voor gezamenlijke verwijdering.

Mee eens! Ik zou het niet aanraken. Al dat stoere gepraat is nou precies waarom al die jaren die kloten bedrijven er mee weg zijn gekomen dunkt me. Je wilde natuurlijk niet laten zien aan je makkers dat je een lafbek was, niet zeuren en doorwerken...

Een ander verhaal is dat er (klaarblijkelijk) op grote schaal misbruik gemaakt word van de situatie door verwijderingsbedrijven. Maar ik vrees dat er dan echt een andere politieke voorkeur moet ontstaan in dit land, voordat dit soort opportunisme serieus word aangepakt. Ik vind het onbegrijpelijk dat er concurrentie mag plaatsvinden tussen bedrijven bij het verwijderen van zo'n gevaarlijke stof.
 
Laatst bewerkt:

husq395

Nieuw lid
23 feb 2016
17
0
Husq395@ zeker eigenaar van een asbest verwijderingsbedrijf?
Reclame maken is op dit forum niet toegestaan......

Willem1958: Gelukkig niet. Ik hou mij op mijn werk onder andere wel bezig met het begeleiden van sloopwerkzaamheden en heb zodoende inzicht in prijzen en wat ervaring met asbest. Voor dat laatste haal ik dan ook iedere drie jaar een papiertje om mijn kennis op peil te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.