Je bedoeld het vast niet slecht maar het komt wat negatief over en het klopt ook niet helemaal, ik zal het proberen uit te leggen met wat ik weet en meegemaakt heb:
- Op de Mafell.be site kan je kiezen uit een aantal landen, stel je kiest NL.
- Op de NL site staan netjes hun handelaren (beetje foute woordkeuze want het zijn dealers, ik ga het aan ze doorgeven)
http://www.mafell.nl/index.php?id=8
- Je kan je defecte Mafell bij elke dealer in NL brengen of bellen dat je machine stuk is. Zij regelen de rest in overleg met jou. Hoe een dealer dat oppakt weet ik niet.
- Er was Nederlandse importeur maar dat werkte niet goed dus nu doen ze het sinds 2 jaar weer zelf en dat werkt als een trein!
- 500km is vast een tikfout, moet dat 50km zijn? Er zijn nu 10 dealers in NL en ongeveer 60 tot 100 winkels die het verkopen.
- Slechte service in Duitsland kan ik niet over oordelen, want daar zou ik meer info over moeten hebben, is het dan naar een dealer gebracht of naar Mafell zelf? Want nogmaals elke dealer pakt het anders aan, ongeacht het merk.
Mijn ervaring:
Ik had nog geen ervaring hier mee want ik had nog niks kapots gehad. Een belt me hij had een stukje behuizing gevonden dus zijn machine was kapot, wie ze schuld het was houden we maar in het midden. Ik bel Mafell, leg het uit. Ze maken een afspraak met mijn klant om de machine op te pikken. Onderzocht in duitsland. Viel niet onder de garantie want er was echt iets afgebroken want bij normaal gebruik niet kan. Mafell wou de helft van de kosten op zich nemen en belde mij of ik het zelfde wou doen. Prima dus machine gerepareerd, retour gestuurd naar de klant en die had kosteloos binnen 1,5 week zijn machine weer terug.
Andere ervaring:
Op een beurs in Hardenberg ontmoet ik een man die zijn KSS300 niet 100% haaks vond staan. Mafell zei op de beurs het kan zijn dat de een bepaald aanslag onderdeel defect was, kwestie van vervangen en dit kon hij zelf als hij wou. Volgende dag was ik thuis in mijn winkel, onderdeel van een nieuwe machine afgehaald en kosteloos naar de klant opgestuurd. Een paar dagen later had ik van Mafell het onderdeel voor mijn machine weer huis. De klant had de machine niet bij mij gekocht maar dat zal mij een worst wezen, als hij maar geholpen wordt want ik weet dat Mafell het toch goed met mij oplost.