Anti Festool bij webshops

D

DervishD

Guest
SanderGP zei:
Een andere timmerman melde ik ben blij met het koppel tov de TS555 want nu kan ik langer met mijn botter wordende zaagbladen doorzagen... tja.

:lol: :lol: :lol: of eigenlijk :cry:
Dat zal bij ons niet voor komen. Als ik bv deurtjes in een kastfrontje zaag dan moet het in 1 keer strak zijn, met een bot blad gaat het altijd splinteren. Ik leg mijn zaagbladen gewoon in de slijpbak. Daar leggen we alle zaagbladen, lintzagen en messen voor de vlak en vandiktebank in. Op dinsdag komt de slijper altijd langs, neemt de bak mee en een week later heb ik weer een scherp blad :D Is net magie :lol:

En wat betreft je aanbod, ik zal er eens over nadenken ;)
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
DervishD zei:
En wat betreft je aanbod, ik zal er eens over nadenken ;)

Ik, en ik denk ook anderen, zouden het leuk vinden als je het accepteert. Ik val onder de categorie hobby houtbewerkers en het is leuk als ik wat test zou testen, maar het zou heel erg leuk zijn als iemand die professioneel met dat spul werkt een onbevooroordeelde test uitvoert. Onbevooroordeelde testen door professionele gebruikers is wat veel hobbyisten goed kunnen gebruiken. Veel testen hebben altijd een zweem van partijdigheid helaas.
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Zoals gezegd ben ik al geen profi dus moet ik eerlijk zeggen dat ik als amateur niet verwacht specifieke verschillen tussen een Mafell en Festool zaag te voelen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het voor mij allebij waarschijnlijk meer dan prima machines zouden zijn.

Wat niet wegneemt dat ALS ik een dergelijke machine zou willen kopen dat ik me dan zeker zou laten leiden door wat een professionele gebruiker hier van het forum (zoals Dervish blijkbaar is), over beide zagen te melden heeft.

En dan moet ik ook nog melden dat ik al van 2 zagen voorzien ben en niet snel iets in de trend van TS55 / MT55 zou kopen. Ik heb al een Bosch tafelzaag voor het zware werk en een Mafell KSS 300 voor het lichtere werk. (ooit de Mafell gekocht omdat ik het concept van "alles, inclusief liniaal, past in een systainer" heel erg leuk vond)

Dus ik zie mezelf niet een machine testen. De leden hier of ergens anders zouden niet veel aan mijn mening als amateur hebben en als koop op proef wordt het dus ook niks.

Moet overigens zeggen, het zou best een leuk idee voor jou (maar vooral Mafell) zijn om wat professionele gebruikers hier van het forum inderdaad met meerdere van die machines te laten stoeien....
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hoe zit het nu met de service bij Mafell in de Benelux? Stel ik zit midden in een project voor een klant en mijn MT55 doet het niet meer! Dan zoek ik snel hun Belgische website op, en zie dat die niet eens bestaat. Ok, dan kijk ik maar op de Nederlandse en vind daar helemaal geen contact gegevens. Zou het kunnen dat ze helemaal geen kantoren hebben in België en Nederland, laat staan reparatie centrum zoals Festool?
Ze dan maar bij de verkoper inbrengen, oei die is 500km hier vandaan! Dan maar een lokale verdeler opzoeken die mij boos gaat aankijken omdat ze niet van bij hem komt, enkel om te horen dat ik "binnen de twee weken" zal opgebeld worden om te horen hoe het zit? De kans is dan groot dat ik met een TS55R buitenloop, ik heb tot nu toe enkel matige tot slechte reacties gehoord van de Mafell service buiten Duitsland

Nu bij Festool doen ze ook geen mirakels hoor, maar toen ik bv stukken had aan mijn Kapex belde ik ze gewoon rechtstreeks op, 10 seconden later had ik de chef van het atelier aan de lijn, hem het probleem uitgelegd (want vaak is het een stommigheid die je zelf kan fixen) en toen gaf hij mij het artikel nr dat ik moest hebben. Een 4 tal dagen later was het bij de dealer, dat vond ik nu persoonlijk niet zo fijn dat zo'n kleine chipkaart uit duitsland moest komen, was het per toeval in België geweest dan ik had ik het de volgende dag al.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Je bedoeld het vast niet slecht maar het komt wat negatief over en het klopt ook niet helemaal, ik zal het proberen uit te leggen met wat ik weet en meegemaakt heb:
- Op de Mafell.be site kan je kiezen uit een aantal landen, stel je kiest NL.
- Op de NL site staan netjes hun handelaren (beetje foute woordkeuze want het zijn dealers, ik ga het aan ze doorgeven) http://www.mafell.nl/index.php?id=8
- Je kan je defecte Mafell bij elke dealer in NL brengen of bellen dat je machine stuk is. Zij regelen de rest in overleg met jou. Hoe een dealer dat oppakt weet ik niet.
- Er was Nederlandse importeur maar dat werkte niet goed dus nu doen ze het sinds 2 jaar weer zelf en dat werkt als een trein!
- 500km is vast een tikfout, moet dat 50km zijn? Er zijn nu 10 dealers in NL en ongeveer 60 tot 100 winkels die het verkopen.
- Slechte service in Duitsland kan ik niet over oordelen, want daar zou ik meer info over moeten hebben, is het dan naar een dealer gebracht of naar Mafell zelf? Want nogmaals elke dealer pakt het anders aan, ongeacht het merk.

Mijn ervaring:

Ik had nog geen ervaring hier mee want ik had nog niks kapots gehad. Een belt me hij had een stukje behuizing gevonden dus zijn machine was kapot, wie ze schuld het was houden we maar in het midden. Ik bel Mafell, leg het uit. Ze maken een afspraak met mijn klant om de machine op te pikken. Onderzocht in duitsland. Viel niet onder de garantie want er was echt iets afgebroken want bij normaal gebruik niet kan. Mafell wou de helft van de kosten op zich nemen en belde mij of ik het zelfde wou doen. Prima dus machine gerepareerd, retour gestuurd naar de klant en die had kosteloos binnen 1,5 week zijn machine weer terug.
Andere ervaring:
Op een beurs in Hardenberg ontmoet ik een man die zijn KSS300 niet 100% haaks vond staan. Mafell zei op de beurs het kan zijn dat de een bepaald aanslag onderdeel defect was, kwestie van vervangen en dit kon hij zelf als hij wou. Volgende dag was ik thuis in mijn winkel, onderdeel van een nieuwe machine afgehaald en kosteloos naar de klant opgestuurd. Een paar dagen later had ik van Mafell het onderdeel voor mijn machine weer huis. De klant had de machine niet bij mij gekocht maar dat zal mij een worst wezen, als hij maar geholpen wordt want ik weet dat Mafell het toch goed met mij oplost.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Het verhaal van slechte service van Mafell heb ik ook vaker gehoord. Voornamelijk vanuit de UK.
Met 500km bedoeld Benchworks de 500km afstand tussen de dealer waar het apparaat gekocht is en de locatie waar Benchworks nu aan het werk is :) . Heb overigens (niet met Mafell hoor) ook een keer meegemaakt dat een merkdealer niet bepaald mee wilde werken met het retour nemen van een stuk gereedschap wat hij wel voerde, maar ik daar niet gekocht had. Dus kan mij de zorgen wel voorstellen als je en verhalen hoort over slechte service van de fabrikant en ooit een mindere ervaring (zoals ik) heb gehad in geval van retour nemen van te repareren gereedschap.
 

tuoh

Oud hout
Als het nodig mocht blijken wil ik mij altijd wel opofferen om eens een Mafell aan de tand te voelen :D
Ben toch in de markt voor een nieuwe afkortzaag die 65mm diep kan, en niet direct de pijp aan maarten geeft.
Gaat voornamelijk natte Eik voor de kiezen krijgen.
Kan altijd eens zien of ze waarmaken wat ze beloven qua prestaties. De KSS 300 is alleszins een schot in de roos.


Mvg,

André
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Ik begin toch echt een anti festool gevoel te ervaren van sander.. En probeerd hij hier mafell aan de man
te brengen.. Maargoed, die indruk krijg ik slechts..overigens niks mis mee, iedereen heeft recht op een eigen mening en ook om zijn producten te prijzen.. Lijkt mij alleen niet het juiste topic om dat te doen.

Mvg rick
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Als dat zo overkomt is dat niet te bedoeling. (al wordt ik tegenwoordig wel wat kriegelig van mensen met een groene waas die Festool de hemel in blijven prijzen en niet openstaan voor iets anders) Ik kreeg namelijk erg de indruk dat mensen juist erg anti Mafell waren, vooral van horen zeggen en niet eens even de moeite nemen om het te proberen.
Het topic ging over anti Festool bij webshops en daar werd ik nadrukkelijk in genoemd. Mijn verhaal/meening heb ik proberen uit te leggen, als het nog niet duidelijk is laat het even weten want ik hou van duidelijkheid!
 
D

DervishD

Guest
Ik wil me ook wel opofferen om de Mafell te proberen. It's a tough job but somebody's got to do it :lol:
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
SanderGP zei:
Het topic ging over anti Festool bij webshops en daar werd ik nadrukkelijk in genoemd. Mijn verhaal/meening heb ik proberen uit te leggen, als het nog niet duidelijk is laat het even weten want ik hou van duidelijkheid!

Ik weet overigens niet of ik het duidelijk gemeld heb, maar de reden waarom ik jouw webwinkel noemde is omdat jij dat redelijk open publiceert, ik heb de geluiden uit meerdere hoeken gehoord, maar wil niet dat anderen problemen krijgen met hun leverancier door dit topic :) .
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Klopt ik ben open en eerlijk. Dat wordt wel door mijn klanten gewaardeerd, maar meestal niet door de leveranciers!!!
Ik zou er niet over zwijgen je kan veel melden zonder dat het anderen in de problemen brengt. Tot die tijd blijf ik vechten... :twisted:

Ik ben ook wat minder politiek correct en dat botst. Meld het als ik iets vervelends zeg, ik bedoel het goed, maar vind het zonde van mijn tijd om het netjes te beschrijven. En al deze stukjes herschrijf ik meestal al 5x haha..

Ik zeg altijd maar zo als een merk het niet leuk vind moeten ze eerst maar naar hun producten kijken. Ik help ze graag mee om de boel te verbeteren, uiteindelijk ben ik en mijn klanten daar bij gebaat, maar zo zien ze het helaas vaak niet. Het ene merkt pakt dat beter op dan het andere.
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
SanderGP zei:
Als dat zo overkomt is dat niet te bedoeling. (al wordt ik tegenwoordig wel wat kriegelig van mensen met een groene waas die Festool de hemel in blijven prijzen en niet openstaan voor iets anders) Ik kreeg namelijk erg de indruk dat mensen juist erg anti Mafell waren, vooral van horen zeggen en niet eens even de moeite nemen om het te proberen.
Het topic ging over anti Festool bij webshops en daar werd ik nadrukkelijk in genoemd. Mijn verhaal/meening heb ik proberen uit te leggen, als het nog niet duidelijk is laat het even weten want ik hou van duidelijkheid!

Ik heb geen groene waas, maar ik heb wel heel veel festool gereedschap. Niets is perfect, maar ik heb daar wel voor gekozen omdat ik een bepaalde kwaliteit wil. Over het gros van het gereedschap ben ik zeer tevreden en ik weet zeker dat niets er aan tippen. Maar, ik heb ook heus wat te klagen natuurlijk. O.a mijn carvex had ik veel meer van verwacht. Deze is nu voor de 2e keer terug naar festool met dezelfde klacht.
Maar wat jij eigenlijk zegt, is dat ik niet tevreden kan zijn,

omdat jij denkt dat iedereen die festool koopt, dat doet omdat het festool is. Dit is simpelweg niet waar. Het is gewoon een van de betere kwaliteitproducten op de markt. Blijkbaar vind jij het nodig om mafell te prijzen door de 'negatieve' dingen van festool te benadrukken, en in mijn ogen zelfs zwaar te overdrijven.
Persoonlijk sta ik absoluut open voor alle nieuwe producten op de markt. En zodra ik weer aan iets nieuws toe ben, zal ik ook heus het merk mafell overwegen. Maar dat is dan..
Jij zegt eigenlijk dat alles van Festool prul is en je het bij jou wel kan inruilen. Heel bijzondere marketing strategie.. Erger vind ik het, dat je dat hier propageert..

Je hebt een leuke webshop, en het is tof dat je zo eerlijk bent over de producten die je verkoopt.. Hier kan ik wel prijs op stellen..

Los van alles wil ik nog ff zeggen dat Festool in 1964 de invalzaag en geleiderail in de markt heeft geintroduceerd.. Dit is een hele tijd geleden en sindsdien hebben ze onwijs veel producten verkocht en een trouwe klantenkring op weten te bouwen door met kwaliteit, service, innovaties, systeem, stofafzuiging etc de lat heel hoog te leggen voor de concurrentie.. Ik kan niets dan respect voor opbrengen en heb zeer veel begrip voor mensen die hierdoor blind varen op het merk.. DAT is marketing strategie.. Als je hierover iets negatiefs te zeggen hebt, is dat puur afgunst jegens mensen die het gewoon slim hebben aangepakt..

Mvg rick
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Sorry als het zo overkwam, maar lees mijn eerste lange verhaal. Festool heeft heel veel goede producten en de rest hou ik mijn mond dan maar even over daar heb ik genoeg over gezegd.

Meeste mensen kopen wel festool omdat het groen is, ik hoor dat maar al te vaak. Ik vraag ook vaak waarom festool en dan krijg je vaak te horen omdat de rest ook groen is wat ze hebben. En inderdaad het is een prachtige strategie van festools marketing, slim gedaan!

Ik weet niet of het bijzondere marketing strategie is zo slim ben ik nou ook weer niet en op die manier denk ik er niet over na. Ik wil mensen wakker schudden en aan iets anders laten proeven omdat ik het ook gedaan heb en geen seconde spijt heb. Ook vinden veel mensen het lastig hun oude machine te verkopen en blijven ze hangen, mijn actie helpt en kennelijk vinden anderen het ook want ze nemen het over, dat was niet helemaal de bedoeling maar goed...
Ik doe dingen anders en ben ook anders, het zit zelfs in mijn naam..

ff wat anders is je Decoupeer 400 terug omdat je zool niet goed vast zit op de body? Zo ja daar kunnen ze niks aan doen, zoals een aantal 'open' mensen van festool zeggen ontwerpfoutje.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Ik ga geen product kopen omdat ze vroeger goede spullen maakten, of omdat ze de eerste waren die iets op de markt hebben gebracht.

Nu ben ik al maanden bezig om een afzuigkap voor m'n kapex besteld te krijgen, maar dat zal deels ook wel aan m'n dealer liggen ben ik bang... Weet iemand een onderdelenlijst te vinden op internet?

Nog even over het zagen van deuren, ben erg blij met m'n kleine mafell KSP30. Die zaagt maar tot 40mm diep (dikte geleiderail gaat er nog vanaf), maar die zaagt die hele diepte ook gewoon door een hardhout deur. En zonder dat er zaagsel op de grond valt. Geweldige machine!
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Festool heeft een zeer goede onderdelenlijst op internet.
Kijk op: http://ekat.festool.de
Onderdeelnummer en prijs (staat als ex. BTW vermeld) opschrijven en gewoon bij je dealer bestellen. Op deze wijze weet je het vaak sneller dan de dealer. Die moet het van meerdere merken bijhouden of zelf ook opzoeken. Vraag wel even naar de prijs van het onderdeel en de eventuele bestelkosten.

Ik heb zeer goede ervaringen met de grootste Festool dealer in Duitsland: Gerschwitz. Ze kunnen alle onderdelen binnen 1 à 2 dagen leveren, daarna alleen nog naar NL versturen. De verzendkosten zijn ±€15, maar als je gewoon wat andere accesoires erbij bestelt valt dit wel mee. Ze zijn hiermee ten minste 20-30% goedkoper dan in Nederland (oa. schuurpapier). Kijk op: http://www.gerschwitz.net/gerschwitz/shop.php
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Bijtel zei:
Weet iemand een onderdelenlijst te vinden op internet?

Op www.festool.nl klik je bovenin op "service & info"

Klik dan bij reparatie & onderdelen op "onderdelentekeningen"

Als je nu aan de linker kant je gereedschap opzoekt krijg je aan de rechter kant de detailtekening met rechts onder de onderdelennummers.
 
D

DervishD

Guest
Even voor de geinteresseerden, Sander stuurt mij de Mafell toe. Ik krijg morgen of overmorgen ook de Festool binnen die ik bij Baptist heb besteld dus dan kan ik 2 nieuwe machines vergelijken. En ik zal het nog leuker maken. Ik ben vandaag met een nieuwe baan begonnen en waar ik nu werk hebben ze helemaal geen invalzaag want ze denken dat ze die niet nodig hebben. Het is een klein bedrijf en de timmermannen daar zijn zuinig op hun gereedschap dus ik laat ze met mijn Festool werken en met de Mafell, dan hebben we helemaal een objectieve mening.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.