Afkortzaag zonder kont.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Vandaag effe binnen gelopen bij de Nijhof en de Bouwmaat.
In de dewalt,milwaukee zat wat speling links recht in de arm.
De festool nul,nul speling in de arm.
Nou nog effe de makita en de bosch vinden in een winkel.

Maar tot zover neig ik richting de Festool.(ook vanwege de afzuig locatie)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Vandaag effe binnen gelopen bij de Nijhof en de Bouwmaat.
In de dewalt,milwaukee zat wat speling links recht in de arm.
De festool nul,nul speling in de arm.
Nou nog effe de makita en de bosch vinden in een winkel.

Maar tot zover neig ik richting de Festool.(ook vanwege de afzuig locatie)
Festool is mooi, maar erg duur. De DW778 heb ik zelf en die bevalt me voor mobiel gebruik erg goed. Licht en handelbaar met grote capaciteit en dat vind ik op locatie erg belangrijk. Voor mij maatvast genoeg en ondanks gesjouw heb ik nog niet hoeven bijstellen. Ik heb een Kapex 120 ingeruild voor 2 van deze zagen en geen spijt. Die vond ik lastiger tilbaar en deze moest is af en toe bijstellen na transport over trappen o.d.
Voor een werkplaats zou ik wat anders kiezen, maar voor op het werk echt ideaal en betaalbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Wat is duur? Duur is een relatief begrip.

Wat voor jouw duur is hoeft voor mij niet duur te zijn en andersom.

Het is pas duur als je het er niet voor over hebt. Die grens is juist voor iedereen ergens anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Festool is mooi, maar erg duur. De DW778 heb ik zelf en die bevalt me voor mobiel gebruik erg goed. Licht en handelbaar met grote capaciteit en dat vind ik op locatie erg belangrijk. Voor mij maatvast genoeg en ondanks gesjouw heb ik nog niet hoeven bijstellen. Ik heb een Kapex 120 ingeruild voor 2 van deze zagen en geen spijt. Die vond ik lastiger tilbaar en deze moest is af en toe bijstellen na transport over trappen o.d.
Voor een werkplaats zou ik wat anders kiezen, maar voor op het werk echt ideaal en betaalbaar.
Voor op locatie heb ik dcs365 en voor grote klussen de dw780.
Gaat mij hier echt puur om in de werkplaats.(zo min mogelijk ruimte verlies op/in de werkbank)
Kwa prijs doen de makita,bosch en festool niet onder voor elkaar met de wensen die ik heb.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Je kan kijken of Stam in Mijdrecht de Makita of de Bosch heeft staan, Berepoot en Isero kun je ook nog kijken.
beerepoot heeft voornamelijk hitachi staan dacht ik.(ben er al een tijdje niet geweest)
Stam mijdrecht is ook een isero.
En isero heeft de bosch niet volgens hun website.(Stam is wel 1 van de weinige met de makita op voorraad)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Wat is duur? Duur is een relatief begrip.

Wat voor jouw duur is hoeft voor mij niet duur te zijn en andersom.

Het is pas duur als je het er niet voor over hebt. Die grens is juist voor iedereen ergens anders.
Duur is voor mij als het geen toegevoegde waarde heeft boven andere alternatieven die minder kosten. Dezelfde zaag kan dus voor verschillende toepassingen zowel duur als normaal geprijsd zijn.
Op locatie voegt Festool met zijn afkortzagen naar mijn mening weinig toe, draagt voor mij zelfs lastiger, is sneller van de leg en kost een stukkie meer dan de genoemde Dewalt, dus duur.
Vandaar ook de context en uitleg, het kan voor iemand met een specifiek gebruiksdoel anders zijn.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Moest toevallig iets halen bij de toolstation en daar stond de doos me an te kijken .
Was niet van plan em meteen te halen gezien de schuur nog niet af is :)
Dus semi impuls aankoop :)
Je bent niet de enigste die daar last van heeft😂😇
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Impuls aankoop van de dag 🤣
Bekijk bijlage 116803

Nou nog de schuur afmaken dat ik er ook daadwerkelijk wat mee kan doen😁
De Kapex 60? Nice.

Zit in hetzelfde schuitje maar ik heb geen ruimte voor 2 dus het moet er 1 worden die algemeen bruikbaar is en liefst ook ruimtebesparend. Daarom denk ik dat ik beter een machine met een 254mm zaagblad kan kopen. Het grootste verschil zit hem volgens mij in de mogelijkheid om in 1 doorgang dubbelverstek te zagen of vergis ik mij daarin?

Op zich is deze Kapex ongeveer net zo door dan een makita LS2019...
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
De Kapex 60? Nice.

Zit in hetzelfde schuitje maar ik heb geen ruimte voor 2 dus het moet er 1 worden die algemeen bruikbaar is en liefst ook ruimtebesparend. Daarom denk ik dat ik beter een machine met een 254mm zaagblad kan kopen. Het grootste verschil zit hem volgens mij in de mogelijkheid om in 1 doorgang dubbelverstek te zagen of vergis ik mij daarin?

Op zich is deze Kapex ongeveer net zo door dan een makita LS2019...
Ja de Kapex 60.

Met de 60 kan ik rond de 60mm in 1x zagen.(kan wel wat smokkelen)
Veel hoger zal me in de schuur niet snel gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Impulsaankopen gaan makkelijker als je een defect oud barrel hebt en geen bemoeizuchtige egaa.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Lastig zo een vrouw die elkekeer roept waar voor heb je dat nodig zij vindt het niet nodig ,
Als ik kijk naar de kleding en schoenen stroom wat hier binnen komt , ook niet nodig ,
Hoe zo duur hobby
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Nou ik heb 3 maanden plezier gehad van me kapex....
Nu een reparatie aanvraag bij festool lopen....

Als ik begin met zagen start ie normaal.
Maar na 1 a 2 seconden vallen de toeren weg en is er niet mee te zagen...

Festool gebeld kreeg een monteur aan de lijn.
Heel simpel dat word opsturen .

Aanvraag geplaatst op de site..... word dood gespamd met word jij onze nieuwe collega pop-up....
Eindelijk me aanvraag gedaan.
Krijg ik een mail terug we hebben je aanvraag verwijderd want er ontbrak een huisnummer....
U kunt het aanpassen en nog een nieuwe aanvraag doen......

Nu kan het zijn dat ik een beetje narrig over kom omdat ie stuk ging binnen 3 maanden...
Maar het logo onder de mail gaf mij de gedachte:
Klopt geen discussie we gooien het aan de kant en je vult het maar opnieuw in...
1655133604700.png
Beetje jammer dat ie zo snel stuk is.
Ach nu kan ik tenminste de service van festool ervaren...
 
  • Wow
Waarderingen: vandikte

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Het is jammer dat Festool het reparatie-regime veranderd heeft. Vroeger regelde je dealer dat voor je, wat wel zo makkelijk was. Maar ja — internet. Alles MOET via internet.
De service is trouwens wel ok. Toen ik mijn TKS80 (in Duitsland gekocht) monteerde braken de wieltjes van de schuiftafel spontaan. Mailtje met foto's naar Festool Nederland gestuurd en ik kreeg per omgaande nieuwe setjes gestuurd.
 

FES

Nieuw lid
27 aug 2009
16
2
Ben opzoek naar een degelijke afkortzaag zonder kont.
Heb nu een dewalt 780 werkt perfect...
Maar de telescoop geleider steekt wel heel ver uit voor op me werkbank.

Ben dus aant overwegen om een andere te kopen om een vaste plek in me schuur te geven.

Iemand ervaring/ meningen over wat een degelijk machine is?
Dus wel diepe zaag snedes maar niet zover uitstekend aan de achterkant.

Bij deze machine zitten de geleiders rond de motor, zodat er van achteren niets uit steekt.​

DeWalt DWS777 Afkortzaag met XPS zaaglijnindicator - 1800W - 216 x 30mm - DWS777-QS​

 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.