Afhangen van de deuren voor mijn vuilcontainer hok

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Afhangen van de deuren voor mijn vuilcontainer hok

Vorig jaar heb ik een hok gemaakt waar wij onze 6 kliko vuilcontainers kunnen plaatsen, (2 containers voor huis aflval – 2 voor tuinafval en 2 voor recycling) droog en uit het zicht, en ook wat tuin gereedschap. Helaas had ik nog geen tijd gehad om de deuren te maken en op te hangen, dat heb ik nu dus gedaan. Het werdt ook hoog tijd want de vossen (een echte plaag) kwamen elke avond langs om door de vulnis te gaan – ja helaas soms zijn ook onze 2 containers vol en als de deksel niet dicht is komen die vossen er wel in hoor!! en die maken er een groote bende van.


DSC_0967 by mcluma, on Flickr


DSC_0968 by mcluma, on Flickr

Hier een kleine test of het allemaal past.


IMG_0055 by mcluma, on Flickr

IMG_0056 by mcluma, on Flickr

En hier hangen ze


IMG_0063 by mcluma, on Flickr


IMG_0064 by mcluma, on Flickr


IMG_0065 by mcluma, on Flickr

En geschilderd


IMG_0066 by mcluma, on Flickr

Intussen heb ik ook de sloten erop zitten

De stijlen van de deur zijn 70mm bij 100mm met diagonale braches

Groetjes
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
mooie deuren heb je gemaakt en goed afgehangen ook .
ik zie dat er bij de onderste 2 scharnieren telkens een stukje uitsteekt wat bij de bovenste scharnieren niet zo is, wat is dit juist ? ( ik ben er net zelf achter gekomen met nog eens naar de foto te kijken :D ) het is opvulhout omdat het paneel dieper ligt dan het kader ?
nu maar hopen dat de vossen niet aan het graven gaan :mrgreen:

groetjes
ruben
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Dat is inderdaad opvulhout omdat het paneel 10mm dieper ligt dan de stijl

het paneel zit met een rabit in de deurstijl. dit is belangrijk voor als het hout gaat krimpen (wat het zeker zal gaan doen - zeker nu het zo ontzettend warm is) maar als het dus krimpt krijg ik geen spleeten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.