Advies gevraagd vullen van gaten in wengé

Dopro Joost

Nieuw lid
27 aug 2023
1
0
Leende
Bedankt voor de tip, ik ben een beetje huiverig voor epoxy, want ben bang dat het zo duidelijk gaat afwijken bij het afwerken, maar ik heb nog wel wat stukjes met gaten, dus ik ga het uitproberen.
Epoxy zou goed kunnen werken.
ik heb zelf daar een oude werkbank mee gevuld en een aanrechtblad voor op mijn BGE meubel.
Je moet het wel met een paar dingen rekening houden:
- je moet de achterkant goed afplakken, anders loopt het eruit. Doe dit met doorzichtig inpak tape, dat laat los van Epoxy. Gebeurt vaak toch, leg er dus een zeil onder, als het gebeurt, laat het uitharden, verwijder nog niets, en vul boven weer bij tot je hoog genoeg komt.
- je moet Epoxy ‘te hoog’ aanbrengen, net zoals je doet bij het inleggen van hout.
- doe om die reden ook aan de voor zijde een randje tape, bv 2-3 lagen. Zodat jet iig te hoog uitkomt
- daarna te schuren,… helemaal terur tot je het gelijk hebt met ‘vers hout’... Kost ff tijd, maar dan heb je ook wat!
wel afwerken, met iets, anders blijft het glimmen, bv 3 lagen lak of beits, de eerste laag als primer.

de eerste 2 foto’s zijn van het werkblok
de andere van het werkblad (wat ik een nieuw laagje polyurethaaan vloerlak geef)

beiden, zijn al mishandeld het werkblok staat naast een kachel
het werkblad heeft al een seizoen buiten gestaan.
nergens scheuren, of loslatingen.
 

Bijlagen

  • IMG_0086.jpeg
    IMG_0086.jpeg
    169,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0087.jpeg
    IMG_0087.jpeg
    146,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG_0088.jpeg
    IMG_0088.jpeg
    124,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG_0089.jpeg
    IMG_0089.jpeg
    215,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_0090.jpeg
    IMG_0090.jpeg
    149,3 KB · Weergaven: 11
  • IMG_0091.jpeg
    IMG_0091.jpeg
    124 KB · Weergaven: 11

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.