Advies gevraagd: kantelbare louvrepanelen / lamellen in pergola

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134




 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Tiemen en ZotVanHout

Tiemen

Nieuw lid
12 mrt 2021
8
3
Stiens




Dit is een mooi systeem, bedankt voor de tip. Ik twijfel erg of het mooi zal staan in combinatie met de 20x20 cm Douglas palen. Volgens mij kunnen de planken maar beperkte breedte hebben bij dit systeem en misschien net wat te smal...
 

Tiemen

Nieuw lid
12 mrt 2021
8
3
Stiens
Ik zit nu aan onderstaande constructie te denken. Een lat tegen de Douglas paal aan monteren en een draadeind in de lat en in het paneel. De panelen onderling vervolgens met een lat verbinden zoals bij oa de shutters een paar berichten eerder. Wat denken jullie van deze constructie?

Schermafbeelding 2021-03-24 om 21.34.15.png
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Dit kwam ik laatst tegen bij een huis hier in de buurt. Als ik het zo zie, lijkt het op het FlexFence systeem. Je zou het zelf kunnen maken, maar ik vraag me af of dat niet erg veel tijd kost en mogelijk ongeveer even duur uit zou vallen. Het draaide in ieder geval erg mooi.


IMG_2749.jpgIMG_2750.jpg IMG_2751.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tiemen

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.182
1.969
Klein-Brabant, Vlaanderen
Een lat tegen de Douglas paal aan monteren en een draadeind in de lat en in het paneel. De panelen onderling vervolgens met een lat verbinden zoals bij oa de shutters een paar berichten eerder. Wat denken jullie van deze constructie?
het is mij nog niet duidelijk waar je die louvrepanelen wil
op het dak of in de wanden ?
op jouw voorbeeldfoto in #1 zitten die op het dak, denk ik

je kan de panelen inderdaad met een lat verbinden
bekijk dan hoe ze kantelen, want de lat mag dat niet hinderen

1616657671954.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Tiemen

Tiemen

Nieuw lid
12 mrt 2021
8
3
Stiens
Nogmaals dank voor alle inspiratie. Uiteindelijk is dit het eind resultaat geworden. Ik heb gekozen voor aluminium hoekprofielen in dezelfde kleur als de kozijnen van de woning en geleiding van het zonnescherm (ral7016). De Douglas planken heb ik ingefreesd zodat de profielen er mooi verzonken in liggen. De profielen heb ik in het midden met 1 schroef vastgezet zodat ze nog kunnen kantelen. Ik denk dat ik ze uiteindelijk weinig verander, maar voor als ik het wil is het nog wel mogelijk om te kantelen. Hieronder enkele foto's:
 

Bijlagen

  • IMG_1246 (1).jpeg
    IMG_1246 (1).jpeg
    124,3 KB · Weergaven: 51
  • IMG_1247 (1).jpeg
    IMG_1247 (1).jpeg
    171,4 KB · Weergaven: 50
  • IMG_1248 (1).jpeg
    IMG_1248 (1).jpeg
    185,7 KB · Weergaven: 54
  • IMG_1250 (1).jpeg
    IMG_1250 (1).jpeg
    211,5 KB · Weergaven: 55
  • IMG_1252 (1).jpeg
    IMG_1252 (1).jpeg
    114,6 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: Joost79 en ZotVanHout

Tiemen

Nieuw lid
12 mrt 2021
8
3
Stiens
hoe hou je die in een bepaalde stand ?
ze draaien los van mekaar ? (wat op zich geen probleem is, omdat er slechts 3 per groep zijn)
Met een geodriehoek, winkelhaak oid. Ik zit er ook aan te denken om heel subtiel een aantal markeringen aan te brengen. Maar eerst eens zien of ik ze überhaupt nog ga verstellen, ik denk dat dit niet vaak is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.