Achteruit zagen

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
😂 al geprobeerd.
En gaat dat niet dan bij 1 of 2mm dik ? Ik heb tijdens mijn werk meerdere keren een PTFE (=teflon) flens- of ander soort pakking gesneden van 1 en 2mm dik vaak "uit de losse pols " . Rechthoekige formaten met een rei , dat gaat bij deze dikten heel goed . Ik meen dat we 1mm zelfs met één haal door konden snijden . En ja ... net als bij een zaag moet het mes scherp zijn . 1 of 2mm teflon langs een geleider , van een cirkelzaag , voeren gaat vlgs mij echt niet lukken .Teflon is wel heel glad en daarom is het aan te bevelen om aan de onderzijde van de rei of lineaal b.v. een schuurpapier K180/240 te plakken om zo wat meer grip te hebben op het teflon tijdens het snijden . Nog even vermelden dat ik zelf ook een vlak-daktand zaagblad gekocht heb om HPL en Alu te zagen en ik heb daar nog niet véél , maar wel goede ervaringen mee tot nu toe .
 
Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik hanteer de werkwijze met rei en mes voor 6 mm PVC. Zowel "massief" PVC als schuimplaat. Paar keer snijden langs 1 kant, plaat op de rand van een tafel leggen en breken. Dit geeft een mooi breukvlak. Als ik een perfecte rand wil, passeer ik nog eens met de handschaaf en breek ik de scherpe randjes.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
dun gaat beter als je eerst een plaat hardboard een stuk inzaagt en deze dan laat leggen

persoonlijk zaag ik zacht dun kunstof bij voorkeur met de invalzaag een een liniaal
met 1 mm nog nooit gewerkt denk dat je dat ook zou kunnen snijden
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zomaar een vraag: Hoe zit dat eigenlijk met verzekeringen als blijkt dat je zaagblad achterstevoren gemonteerd zit?

Wat ik even gemist heb is waarom het resultaat met normaal gemonteerd 80 tands (alu/trespa blad) niet het gewenste resultaat oplevert (kan ik me niet voorstellen). 1mm dik zagen op een zaagtafel lijkt me ook niet geweldig, helemaal zonder Zero clearance insert plate.

Ben je wel eens vergeten dat het achterstevoren zat? Hoe zaagt het in hout?

Foto/filmpje zou mooi zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.