Aanrechtblad verlengen

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik ben een keuken aan het plaatsen waar een composiet blad op komt van dik 32mm. Dit is een blad wat ongeveer 75cm te kort is.
Dit is een blad dat verkeerd is ingemeten door de leverancier en wat wij mochten houden. Omdat onze zoon een ander keukenblad nodig heeft, komt dit dus goed uit.
De gedachte is om dit van hout te verlengen omdat hier de kookplaat dan in komt.

Nu komt de vraag : moet ik een blad maken uit een geheel dus van ongeveer 75 cm lang en daar een sparing voor de kookplaat in uitzagen of een raamwerk maken waar kookplaat in past. Wat is de beste houtsoort hiervoor liefst een donkeretint.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
De gedachte is om dit van hout te verlengen omdat hier de kookplaat dan in komt.
heeft de leverancier geen reststuk met de gewenste afmeting ?
moet ik een blad maken uit een geheel dus van ongeveer 75 cm lang en daar een sparing voor de kookplaat in uitzagen of een raamwerk maken waar kookplaat in past.
wat zijn de afmetingen van de verlenging en de kookplaat ?
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
heeft de leverancier geen reststuk met de gewenste afmeting ?

wat zijn de afmetingen van de verlenging en de kookplaat ?
Helaas heeft de leverancier geen reststuk.
De afmeting van de verlenging is 75 cm en de afmetingen van de kookplaar zijn
Afmeting kookplaat 59×52 cm
Uitsparingsmaat 56 x 49 cm
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
ik vermoed dat dit niet de keuken is, waar het blad moet komen
de kleur lijkt mij zwart
eerder dan hout, zou ik voor kunststof of zwarte mdf gaan
Dit is wel de keuken waar het blad moet komen het blad is idd zwart , over de wandtegels komt nog beplating.
ik dacht zelf voor de verlenging een hout structuur voor het contrast.
Zelf heb ik ook nog gedacht aan multyplex met hpl van totaal 32mm.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Je gaat toch niet de deelnaad ergens halverwege een kastje laten vallen? En waar is de spoelbak? Ga je daar een gat voor maken met de slijptol en er daarna een opbouw bak op plakken?
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Je gaat toch niet de deelnaad ergens halverwege een kastje laten vallen? En waar is de spoelbak? Ga je daar een gat voor maken met de slijptol en er daarna een opbouw bak op plakken?
De deelnaad is idd nog een dingetje.
Voor de spoelbak moet de slijptol er nog in, ja een opbouwbak
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Je hebt een blad van 3,15 meter nodig. Je hebt 5 kastjes van 60 plus een of twee passtukken. Je hebt nu een blad voor 3 kastjes van 60 en een van 50. Dat gaat er toch nooit mooi uit zien? Een gratis blad is prima, maar dan moet het wel passen.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Je hebt een blad van 3,15 meter nodig. Je hebt 5 kastjes van 60 plus een of twee passtukken. Je hebt nu een blad voor 3 kastjes van 60 en een van 50. Dat gaat er toch nooit mooi uit zien? Een gratis blad is prima, maar dan moet het wel passen.
Hier gaat de dochter zich de komende 10-15 jaar aan ergeren, nog los van naden die open gaan staan.
En als het mijn vloer was geweest had ik alle oude tegels weggesloopt of op zijn minst alles in een mooie rechte lijn. Maar daar gaat het TS niet om:)
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
1 geheel is altijd waterdichter dan een raamwerk, lijkt me. Overigens zou ik niet voor een donkere houtsoort gaan, maar als je dan verschil hebt, dat ook benadrukken. Dus RVS, glas, tegeltjes, whatever, maar wel duidelijk verschillend. Zo in de trant van 'kijk, dit RVS blad naast de kookplaat is bedoeld voor hete pannen'
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Je hebt een blad van 3,15 meter nodig. Je hebt 5 kastjes van 60 plus een of twee passtukken. Je hebt nu een blad voor 3 kastjes van 60 en een van 50. Dat gaat er toch nooit mooi uit zien? Een gratis blad is prima, maar dan moet het wel passen.
Blad is 2.40 meter dus 4 kastjes de max. lengte die zij leveren is 3,00 meter.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hier gaat de dochter zich de komende 10-15 jaar aan ergeren, nog los van naden die open gaan staan.
En als het mijn vloer was geweest had ik alle oude tegels weggesloopt of op zijn minst alles in een mooie rechte lijn. Maar daar gaat het TS niet om:)
Ik mag aannemen dat je de wandtegels bedoeld .
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Als het zwarte blad 4 kastjes lang is, dan zou ik het hele spul rechts tegen de muur zetten. Als je de tegels gaat overplakken, moet je dat eerst doen, anders gaan je laden niet meer open. Dan kan je links een beuken blad van 75 cm maken. In die onderste pas strook kan je dan nog een uittrekbaar kruidenrek maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Best een mooie lengte blad. Maar voor deze keuken te kort. Ik zou hem op marktplaats verkopen en daarna een kunstof blad kopen bij een ikea of hornbach. Dat heb je alles 1 geheel uit 1 lengte.

Dit wordt toch een beetje prutswerk zo. Een goedkoper blad wat de volle lengte bestrijkt zal mooier zijn.

Het kraangat ook zelf boren? Of zit dat al in de spoelbak verwerkt?
 

liglinisterglenn

Actieve deelnemer
30 dec 2015
111
26
Of je doet het blad in twee, zorgt dat het mooi over de kastjes past en in het midden steek je een butcherblok. Zo heb je een geintegreerde snijplank in je werkblad.
 
  • Leuk
Waarderingen: TinoT en Nova

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Het lijkt of er aan beide zijdes nog wat ruimte is. Ik zou zelf alles strak naar links zetten, dan blijft er rechts nog een klein hoog kastje over. Heb bij mijn moeder dat ook zo gedaan. Een 20 cm kast aangepast naar 17. Past net de snijplanken in. Was wel een gepruts om in een 17cm kastje de scharnieren vast te schroeven.

Maar dit geeft iets meer ruimte aan de rechterzijde van de kookplaat, wat wel zo prettig is met pannen die niet strak tegen een wand aan staan.

En indien alles naar links gaat, zal het blad precies tot en met de kookplaat kast komen. Is al een stuk mooier als ergens halverwege zoals nu.

Bovenkastjes ook naar links. Kan er een extra bovenkast bij. En rechte ombouw rondom afzuigkap waar ook nog wat in kan. Ruimte maximaal benutten.
 
Laatst bewerkt:

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
Kun je niet bij de leverancier een stuk bestellen van 75 cm, dan heb je alles van hetzelfde materiaal. Kun je ook meteen de uitsparing voor de kookplaat er in laten maken.

Ik zou dan wel voor bestellen de opening voor de wasbak er in maken, zou dat niet goed gaan kun je alsnog een nieuw blad uit 1 stuk kopen.

Neem aan dat je in het kastje onder de spoelbak nog wel een sifon gaat plaatsen, lijkt ook wel dat je alleen maar koud water hebt daar. En wat is die zwarte slang die daar van rechts komt ?
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Best een mooie lengte blad. Maar voor deze keuken te kort. Ik zou hem op marktplaats verkopen en daarna een kunstof blad kopen bij een ikea of hornbach. Dat heb je alles 1 geheel uit 1 lengte.

Dit wordt toch een beetje prutswerk zo. Een goedkoper blad wat de volle lengte bestrijkt zal mooier zijn.

Het kraangat ook zelf boren? Of zit dat al in de spoelbak verwerkt?
Kraangat idd zelfboren, ja met hulp.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.