Aankoop via ToolNation.nl

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Heb 09-01 ook naar OF1010 gekeken met 80cm lineaal. Was van plan te gaan kopen, wilde vervolgens 10-01 bestellen was de prijs van €405 naar €450 oid en nu nog €10 hoger. Heel vreemd.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Mijn bestelling ging normaal gezien op maandag verzonden worden.
Vandaag zijn we woensdag en deze werden nog altijd niet verzonden.
Geen idee wat er aan de hand is, maar intussen wacht ik al bijna 2 weken op een freesbit, wat festool accessoires en enkele lijmklemmen...
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Mijn bestelling ging normaal gezien op maandag verzonden worden.
Vandaag zijn we woensdag en deze werden nog altijd niet verzonden.
Geen idee wat er aan de hand is, maar intussen wacht ik al bijna 2 weken op een freesbit, wat festool accessoires en enkele lijmklemmen...

Bel ze eens. Mijn bestelling duurde ook lang. Na een belletje bleek dat een schuurpapiersoort niet voorradig was. Dat werd kosteloos omgezet naar een duurder soort en dezelfde dag kon ik het nog ophalen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik had ze via mail gecontacteerd.
Aangezien ik deze artikelen toch dringend nodig heb, heb ik ze een mail gestuurd dat ik mijn order wens te annuleren.
Half uur later krijg ik een pakbon in mijn mailbox met daarin de info dat mijn pakket wordt verzonden (denk ik).
Verder staat er geen tekst of uitleg bij.
Ik ben bijlange geen moeilijke mens, maar enige uitleg zou toch welkom zijn.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van toolnation, wel fan van hun assortiment en lage prijzen.
Maar mij lijkt het zo alsof ze alles op voorraad hebben staan terwijl lang niet alles dat is. Ik heb meerdere malen gehad dat ik iets bestelde en dat het pas later, of veel later geleverd werd.

Het meest schrijnende voorbeeld is dat is op 25 april oa 2 systainer toolboxen en een walko bestelde en dat ik de werkbladen pas op 30 mei kreeg, en de laatste systainer toolbox pas nog een maand later.

Begrijp met niet verkeerd, ze leveren uiteindelijk altijd, maar erg betrouwbaar vind ik hun voorraad info niet, en de email beantwoording is erg traag en summier wat betrefd info. Als ze aan hadden gegeven dat het zo lang zou duren had ik ze de boel later crediteren en was ik ergens anders gaan bestellen.

Voortaan bestel ik meestal elders, tenzij ze het nergens in het assortiment hebben.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Hier nu net hetzelfde.
Ik krijg rond 10u een nieuwe mail van expeditie dat alles klaar staat voor verzending.
3 uur later krijg ik een creditnota en een mail van de administratie om het ibannummer van mijn bankrekening door te geven.
Verder weet ik dus nog altijd niet wat er gaande is...

Ze hebben inderdaad een mooi assortiment :)
Mijn eerste ervaringen met hun website waren zeer positief, maar ik ga nu toch ook 2x nadenken vooraleer ik een bestelling plaats.
De prijzen voor Festool zijn ook de hoogte ingeschoten waardoor het verschil met mijn lokale dealer toch ook een pak kleiner is geworden :)
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
De grootste zaak uit het Antwerpse met houtbewerkingsmachines die ik ken is Halwema.
Deze hebben sinds eind vorig jaar ook een webshop. Heb e.e.a. vergeleken en voor Festool producten vaak nog net iets goedkoper dan Toolnation.
http://www.tools-profit.nl/

Heb in het verleden ook enkele keren bij toolnation besteld met enkel positieve ervaringen.
Bij tools-profit nog geen ervaring.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Educes,
Dank je voor de link, eindelijk eens een deftige webwinkel in Belgie. Wel verbazingwekkend dat ze .NL adres hebben, waar het meestal andersom is dat het een .BE adres is maar uiteindelijk uit nederland dient te komen.
Blij dat ik nu eens gewoon de spullen kan gaan afhalen ipv altijd te versturen met de nodige vertragingen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik ben van plan om in de (zeer) nabije toekomst een afkortzaag (DeWalt DWS778) te kopen en ik verschiet toch enorm van de prijsverschillen.
Bij mijn lokale dealer, dewelke al jaren een veel betere prijs geeft tov alle andere winkels in mijn regio kost deze zaag 675€, bij Toolnation 537€.
Een verschil van 138€ voor exact dezelfde zaag.
Als ik een onderstel erbij neem (bv Dewalt DE7023) dan komt de prijs op 970€ bij mijn lokale dealer en 701,74€ bij Toolnation.
Een verschil van 268,26€.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe men bij TN dergelijke machines aan die prijs kan aanbieden (niet dat ik hier iets op tegenheb, integendeel! :p), maar de verschillen zijn toch énorm groot.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Na lang twijfelen of ik mijn Festool MIDI met zuigset bij TN zou halen toch niet gedaan.
Bij de lokale Bomij, die in elke grote stad zeker zit, besteld.
Met 2 dagen binnen en kreeg nog extra korting omdat ik zei dat ik er vaker wat ga halen.
10min rijden en een balie waar ik heen kan als er wat mis is.
Dat is die €75 prijsverschil met TN meer dan waard.
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Even een update over ToolNation. Het zijn vriendelijke mensen die je zo goed (en snel) mogelijk willen helpen. Zullen we maar zeggen; "tijd kost geld" ? Zij zijn vaak wel de goedkoopste. Maar ondanks toezeggingen, kunnen bepaalde produkten toch niet (op tijd) worden geleverd. Een hekel punt vind ik dat hun site niet up-to-date wordt gehouden. Artikelen (o.a. van Festool) die zij volgens hun eigen site op voorraad zouden hebben, blijken na online-bestelling (en betaling) een levertijd van enkele weken te hebben of zelfs niet meer verkrijgbaar ? Een goed advies zou kunnnen zijn; "Eerst bellen, dan bestellen". Nog beter is een up-to-date site, zodat medewerkers beter inzetbaar blijven en zijn ?
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik vind ze ook niet persé overal supergoedkoop in. Niet dat prijs altijd het belangrijkste is. Koop zelf veel bij Kruis en die zijn ook niet altijd het goedkoopst, maar hebben wel gewoon een fysieke winkel redelijk in de buurt bij mij. Gereedschappro is vaak goedkoopste (en die levert ook nog eens goeie service).

Daarnaast heb ik er nu twee keer een bestelling geplaatst met aantal (voorradige) items en twee maal meer als een week levertijd. Dat vind ik op zich ook niet eens het einde van de wereld, maar in beide gevallen zelf moeten informeren waar mijn bestelling bleef. Je wordt ook niet zelf geïnformeerd over een vertraagde levering.

Ben zelf dus niet zo heel enthousiast en bestel er alleen als het niet 'anders' kan. Mijn ervaringen zijn niet helemaal top, maar het is zeker ook geen slecht bedrijf denk ik. Geloof ook graag dat er aardige behulpzame mensen werken!

En oh ja last but not least, het feit dat van 90% van de producten de productfoto verkeerd zijn geupload (slechts een thumbnail als 'grote foto') vind ik best knullig eigenlijk voor zo een grote webshop. Dat hebben ze waarschijnlijk de stagiair ooit laten doen.
 
Laatst bewerkt:

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Dat je langer hebt moeten wachten op je bestelling is vervelend, als zzp-er kun je dat niet hebben. En zelf moeten gaan informeren naar je bestelling noem ik ook geen service, je hebt vaak al genoeg aan je hoofd. Mijn reden om toch bij TN te bestellen is mijn luiheid, gemak en toch vaak één van de goedkopere onlineshops (voor mij).
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Heb mijn bestelling vandaag maar geannuleerd. Op de 11e besteld, vandaag weer zelf moeten informeren wanneer ik het zou krijgen en zou "na pinksteren" worden. Dat is dus al de 26e. Ik snap werkelijk niet hoe dit kan op een bestelling van 5 items die allemaal op voorraad zijn volgens de site.

Nogmaals vind de vertraging niet eens het ergst, maar telkens zelf actie moeten ondernemen om erachter te komen dat er bij hun iets misgaat...tsja...zo ga je volgens mij niet met klanten om. Als er iets verkeerd gaat hoor je wat mij betreft zelf pro actief de klant in te lichten, je verontschuldigingen aan te bieden, uitleg te geven en indien mogelijk een voorstel te doen hoe je het probleem denkt op te kunnen lossen.

Ik ben in ieder geval niet van plan er nog eens te bestellen.
 

Theo74

Actieve deelnemer
Ik heb bij hen al een paar keer wat besteld. Eigenlijk altijd alles de dag erna binnen gekregen. Wel was mijn zwaluwstaart mal niet compleet, maar dat hebben ze keurig opgelost. Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik geen goede kopieerring heb voor mijn Fedstool frees. Toch maar eens googelen naar een kopieer ring die ik in de CMT zwaluwstaart mal kan gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.