Ik heb voor de zekerheid een mail gestuurd naar Festool om eens te informeren naar de registratie en garantie.
Zou me anders ook wel een pak geld kunnen besparen...
Zou me anders ook wel een pak geld kunnen besparen...
Toolnation is een goede webshop en winkel. Het nodige daar gekocht maar geen machines want die koop ik in mijn woonplaats omdat bij mankementen heen en weer zenden te omslachtig is.
Als je een ruim assortiment Festool inkoopt en dat hoeft helemaal niet allemaal tegelijk kan de festool dealer je gemakkelijk 15% korting geven
en soms zelfs 20%, daarom koop ik ook gewoon in bij mijn dichtsbijzijnde dealer. als de dealer in deze tijd met internet aanbiedingen korting weigeren te geven
gewoon een andere dealer zoeken![]()
Ik weet natuurlijk niet waar je woont Den Deze maar Toolnation heeft 2 locaties. Een in Beek en een in Nederweert. De laatste is overigens alleen voor zakelijke klanten.
Ik woon in België, regio Mechelen
Ik zie nog wel wat ik ga doen, geen idee dat mijn dealer echt korting geeft, dat kan ik altijd eens navragen
En eigenlijk ben ik een slechte onderhandelaar, lol
De dealers in België geven eigenlijk geen korting op de machines zelf dacht ik.
Onlangs heb ik hier ergens gelezen dat er iemand een 5-tal machines wou aankopen van Festool en bij meerdere dealers enkel korting kreeg op de accessoires.
Ondanks geen respons over de ervaringen, vandaag besloten om de tafelverbreding, verlenging en lengteaanslag te bestellen bij Maschinen Kimpfbeck Handels-GmbH. Netto verschil met Toolnation €109 met verzendkosten erbij €96. De leverancier waar ik normaal koop was het verschil nog iets groter.
Voor machines zou ik het risico niet nemen want is er iets defect of mankeert er wat aan dan is het lullig -om met een elders aanschaft gereedschap- bij mijn vaste leverancier binnen te huppelen. Echter een prijsverschil van €120 voor aluminium hulpstukken is me te gortig.
Zal nog berichten hoe e.e.a. wordt afgehandeld, qua levertijd, communicatie en verpakking.
Anderen ook problemen met vertraging van levering op dit moment?
Vorige week maandagochtend (29/12) een bovenfrees (Festool OF1010) besteld. Einde week gevraagd wanneer er geleverd ging worden. Afgelopen maandag is 'midden week' beloofd. In nieuwe mail van vandaag wordt het (einde deze week of) begin volgende week. Eerder geen problemen gehad met toolnation. Prijzen zijn overigens 5% duurder in het nieuwe jaar (einde 2014: -20%, nu -15% op adviesprijs). Dus bij een ander shoppen heeft even geen zin.
@Huib: heb je al ervaringen wat betreft de levering uit Duitsland? Zit zelf naar aanleiding van deze thread naar een OF1010 te kijken. Ik heb 'm al een keer of drie in m'n winkelmandje geklikt, maar de verleiding nog kunnen weerstaan...