9mm multiplex hoekverbinding

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.519
591
je komt een heel eind als je die onder een plaatje hout hangt en rustig aan doet.
Maar een zaagtafel gaat makkelijker

binnenhoek kan ook recht blijven als de ruimte groot genoeg is.

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
99
47
Hillegom
Ik heb 8 jaar geleden een bakje gemaakt van 6mm MDF voor kranten en flessen in de keuken, met een "buttjoint"' zo als thomasz schrijft, en aan de binnenkant vuren kwartronde latjes van de bouwmarkt gelijmd, geen problemen tot nu toe, dat lijkt mij voor een luidsprekerbox ook sterk genoeg.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
934
207
Stiens
Dat zal zonder twijfel een zeer goede oplossing zijn, echter niet te maken met een bovenfrees.
Overdenk dit nog eens stel ik voor. Je wilt immers de frees onder plank bevestigen en zo een freestafeltje maken, schrijf je hierboven.
Neem te lang hout voor de hoeklatten en schroef dat met wat handigheid onder een hoek van 45° ergens op vast. Zo krijg je met een rechte frees (waarvan ik aanneem dat je die hebt), een schuine kant aan de lat.
Vervolgens kun je de uitsparingen voor de zijden frezen.
Denk om je vingers! Bedenk wat om de laten langs de frees te bewegen.

De oplossing van @boertje125 is best fraai maar ik ben geen boxenbouwer. Ik zou nog zeggen je creëert zo flink wat lijmoppervlak zodat schroeven (of satéprikkers) misschien niet nodig zijn?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.