90 graden hoektransmissie tool om te schroeven

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Twee wanden van een houten tuinhuis komen te dicht tegen een muur en wilgenteenschutten te staan om er handig met een schroefmachine bij te kunnen.
Heeft iemand enig idee of zo'n tool goed werkt om in zo'n krappe ruimte een schroefmachine te kunnen gebruiken?


Het alternatief is om de wanden eerst compleet in elkaar te zetten en daarna op de juiste plek te monteren maar wellicht is dat wel een zware klus.

Ik heb zomaar een tool gezocht en gevonden, dus als er betere alternatieven zijn, hou ik me aanbevolen
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Nou, ik heb ooit zoiets aangeschaft. Maar je hebt er twee handen voor nodig, eentje voor de machine en eentje om het hulpstuk recht en stabiel te houden. En als de ruimte dan al beperkt is, dan voel je al waar het heen gaat. Het is qua brandstofkosten niet interessant, maar anders zou ik zeggen: je mag de mijne lenen/hebben. Zie foto. Ik woon toch stiekem nog meer dan 20 km van Sterksel af.
Ik heb indertijd de goedkoopste (14,4V) Makita haakse boormachine gekocht. Was veel makkelijker.
Als ik hem binnen 48 uur terug krijg, mag je die ook lenen, maar niet langer, want ik ben momenteel weer in het klusseizoen, dus kan de accu's en lader niet al te lang missen.
Stuur maar pb bij interesse.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-04-08 100512.jpg
    Schermafbeelding 2022-04-08 100512.jpg
    35 KB · Weergaven: 6

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Festool heeft een 90 graden adaptor voor de schroefmachines, zijn compact en ze werken perfect. Over de universele kan ik niets zinnig zeggen.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Nou, ik heb ooit zoiets aangeschaft. Maar je hebt er twee handen voor nodig, eentje voor de machine en eentje om het hulpstuk recht en stabiel te houden. En als de ruimte dan al beperkt is, dan voel je al waar het heen gaat. Het is qua brandstofkosten niet interessant, maar anders zou ik zeggen: je mag de mijne lenen/hebben. Zie foto. Ik woon toch stiekem nog meer dan 20 km van Sterksel af.
Ik heb indertijd de goedkoopste (14,4V) Makita haakse boormachine gekocht. Was veel makkelijker.
Als ik hem binnen 48 uur terug krijg, mag je die ook lenen, maar niet langer, want ik ben momenteel weer in het klusseizoen, dus kan de accu's en lader niet al te lang missen.
Stuur maar pb bij interesse.

Niet aangedacht dat er ook haakse boormachines zijn. Dat is misschien ook nog een optie.

Ok, we zijn nog niet zo ver want dit is nog een openstaand punt voor we de knoop doorhakken.
Bedankt voor het aanbod en ik hou het zeker in gedachten!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
de bosch GSR 12V-15 FC Professional is een alternatief
de haakse kop plaats je vast op de machine
én op de haakse kop kan je de excentrische plaatsen
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
de bosch GSR 12V-15 FC Professional is een alternatief
de haakse kop plaats je vast op de machine
én op de haakse kop kan je de excentrische plaatsen

Er ga er naar kijken. Nooit gedacht aan een haakse boormachine maar dat lost het probleem wel.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Nooit gedacht aan een haakse boormachine maar dat lost het probleem wel.
die bosch 12V is veel meer dan een haakse boormachine
het is ook een rechte + een excentrische
én heel klein, waardoor je in hoeken kan waar zeker een standaardboormachine niet in kan
het gamma van de bosch 12V is heel uitgebreid
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Hadie

Nieuw lid
6 sep 2012
6
3
Rotterdam
Twee wanden van een houten tuinhuis komen te dicht tegen een muur en wilgenteenschutten te staan om er handig met een schroefmachine bij te kunnen.
Heeft iemand enig idee of zo'n tool goed werkt om in zo'n krappe ruimte een schroefmachine te kunnen gebruiken?


Het alternatief is om de wanden eerst compleet in elkaar te zetten en daarna op de juiste plek te monteren maar wellicht is dat wel een zware klus.

Ik heb zomaar een tool gezocht en gevonden, dus als er betere alternatieven zijn, hou ik me aanbevolen
Ik heb ooit bij de Lidl dit hulpstuk gekocht. Werkt perfect!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
Ga je die wanden alleen aan het uiteinde schroeven of zijn je armen lang genoeg om er in het midden ook bij te kunnen? Anders heb je nog steeds een uitdaging toch? Ik zou de wanden als geheel monteren denk ik.

Ik ben het verder eens met collega @ZotVanHout, wat betreft de Bosch GSR 12V-15 FC Professional. Wat een fijn ding is dat. Gekocht 'voor als ik hem ooit nodig heb' en dat is vaker dan je denkt.

Zo'n hoekstukje heb ik ook en een aantal kapotte ook. Je kunt er niet gek veel kracht mee overbrengen.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
doel je op een apart hoekstukje of op dat van de bosch 12V ?
toevallig was ik met een collega-schilder aan hetzelfde werkstuk bezig
hij met zijn festool & ik met mijn boschke
hij kreeg de schroeven er niet uit & ik wel
Apart hoekstukje zoals twdi beschrijft in de startpost en Jan later een plaatje van deelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik vond die Bosch niet fijn in de hand liggen, dus toen van Metabo vergelijkbaar gekocht. Dat hoekstuk heeft me al meerdere keren uit de brand geholpen. Bij Metabo heb je alleen die excenter niet.IMG_20220408_154131456.jpg
IMG_20220408_154102577.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.